Inlägg av Filenty

Inlägg som Filenty har skrivit i forumet

1
Skrivet av Stag:
Skrivet av neohasse:
Skrivet av Stag:

men de har inte studerat hur en hund springer för fem öre.

Jadu hundviskarn...
Det enda jag tänkte på var just hur hunden rörde sig och troligen har de nog gjort en motioncapture av en hund i en miljö som är likadan som i trailern.

Bra attityd? Måste man bli spydig direkt? Glömde bort varför jag aldrig kommenterar i nyheter längre...

Det jag menade var att animationen ser ut att vara "kort". Det rycker när hunden rör sig, som att en animation som inte "mönster-passar" rätt loopar. Det är mycket möjligt något de fixar innan release. Men realistiskt ut såg det inte iallafall. Mest en observation. Jag har redan sagt att spelet förmodligen kommer vara tokkul. Man kan påpeka saker för det.

Skrivet av Filenty:

Alla som gnäller över 'dålig grafik'- har ni inte fattat något överhuvudtaget? Det är tacka er som det tar 2-3 år att producera en uppföljare. Tack vare er som dagens spel är överarbetade-överproducerade-svin dyra-med platt storytelling för 12-åringar.

Du får jättegärna förklara hur det kan vara de som tyckte grafiken inte levde upp till deras förväntningar från ett nytt spels fel att det tar 2-3 år att göra en uppföljare. Jag är inte ens säker på om du menar att det är för kort eller för lång tid? Och vad grafik-åsikt har alls att göra med hur lång tid det tar ett företag att göra en uppföljare på?

När du ändå håller på kan du också förklara varför det var bra för ditt inlägg att vara otrevlig. Väldigt nyfiken!

-2-3 år. Det är på tok för lång tid!

-Det är tecknade serier att prata om realism - i detta sammanhang är absurt.

Fallout är inte ett grafiskt mästerverk, har aldrig varit och kommer förhoppningsvis aldrig att eftersträva detta om det innebär att utvecklarna måste göra avkall på en bra historia och regi. Vilket det självklart kommer att innebära, de är trots allt ett företag, med budgetposter som konkurrerar och gissa vad som kostar mest.

Hela poängen med mitt inlägg är att spelindustrin lider av växtvärk, samma problem som bilindustri-företag gjorde under decennier. "Fråga kunden vad de helst av allt önskar- så kommer de be om ytterligare ett par mugghållare" (Det är sant) . Hos spelindustrin motsvarar `mugghållare´...vad då?

Slutsats- kunden vet inte vad de vill ha. De kommer alltid att be om mer av det samma.

Spelindustrin drivs av ekonomer, som fattar beslut efter ekonomiska modeller för företag inom en viss nisch- detta förutsätter de aktieägare och investerare som ska öppna sina plånböcker. Investerare, investerar inte i luftslott och vet du vad? de skiter fullständigt i dataspelet. (så länge som det säljer)

Här drabbas spelutvecklarna av systemets inneboende logik, vilket i detta fall innebär att `spelet´ blir en produkt, precis som vilken som helst. Detta problem har ju förstås all medieproduktion- musik, film, litteratur etc. Men dessa branscher är extremt mer konkurrensutsatta och ur flera olika aspekter.

Det fantastiska med dataspel precis som film eller tv-serier och böcker, är att bra dataspel endast konkurrerar med sig själva. Du kommer inte låta bli att spela ett dataspel som har fått en j-ligt bra recension förutsatt att genren är den rätta, eftersom du `redan´ spelar ett annat dataspel med j-ligt bra recensioner.
Du kommer inte låta bli att se en film med Arnold, eftersom du såg en film med Stallone veckan innan.

Ja, jag var kanske otrevlig. Främst då `grafik´ är den ständigt återkommande mugghållaren.

Ingen visste att Fallout 4 skulle lanseras inom snar framtid- förra veckan.

Att prata `grafik´ när man recenserar trailer till Fallout 4- är som att klaga på omslaget till månadens `Spindelmannen´ eller beklaga sig över att morgontidnings-pappret är av dålig kvalitet. Du har liksom missat poängen.

Alla som gnäller över 'dålig grafik'- har ni inte fattat något överhuvudtaget? Det är tacka er som det tar 2-3 år att producera en uppföljare. Tack vare er som dagens spel är överarbetade-överproducerade-svin dyra-med platt storytelling för 12-åringar.

Eftersom Fallout har utvecklats till ett Disney-spel för 16 åringar. Är detta ett post-apokalyptiskt koncept jag ser framemot.

1