FZ High Score säsong 6 – var med från start!

Inlägg av Jokkocze

Inlägg som Jokkocze har skrivit i forumet

Det kändes väl som en bra idé just då

*köper till nintendos nyaste bärbara*

För min del så hade jag inte köpt direkt då jag tycker om att låta spelen bli lite patchade osv.

Vart jag köper det vet jag inte än, men det lär med största sannolikhet inte bli hos epic. De erbjuder färre funktioner än övriga storefronts, och använder sig av otrevliga metoder för att få in mer exklusiviteter på pc-marknaden. Oklart om det blir steam eller annan plattform, men som epic beter sig just nu så kommer det iaf inte bli från dem.

Skrivet av SCORPION2000:

Ja ja bara dom släpper något större DLC/expansion med mer Quests för Fallout 4 är jävligt fattigt på Quests(radiant Quests sucks!)
Jag har just nu 185 timmar men inget o göra mer än bygga...nått
att jämföra med Skyrim där jag just nu har 434 Timmar med massor att göra och har inte gjort alla Quests än!

Fast problemet med skyrim var ju att där fanns för mycket quests! Man börjar gå för att göra en, på vägen får man två andra och börjar gå mot dem istället, som är åt motsatta hållet.
Påväg dit träffar man på fler och vänder igen..

Jag kör 7:an på min stationära dator och kommer fortsätta göra det tills de program jag använder nästan dagligen fungerar ordentligt med 10.
Än så länge fungerar det inte, så jag kör vidare med vad jag har ett tag till.

På min laptop bytte jag dock till 10 så fort jag fick en chans, även om det delvis var för att den kom med win 8 från början

Kommer förmodligen inte bli någon skillnad, särskilt inte med sim city i sig, men man kan alltid hålla tummarna för att en massa underskrift kan få dem att tänka efter lite inför kommande spel..

Som många andra redan skrivit, inte direkt något speciellt, eller nyskapande. Enda är väl att det är lite mer högupplösta heightmaps som genereras och att de sen renderas med lite trevliga eftereffekter.
Tekniken kan inte ens ha några överhängande klippor, vilket känns ganska så tråkigt enligt mig.

Hade den, per automatik, kunnat rita upp skogar, vägar, städer/byar och andra detaljer, så hade det varit desto mer imponerande.

Förstår inte varför alla klagar så förbaskat på ToR.

Visst, det har fortfarande dåligt med endgame-innehåll, men det är inte direkt annorlunda jämfört med andra spel vid release.
Och ja, spelet behövde finslipas vid release, men återigen, vilka mmo'er har inte behövt det?

Man kan inte direkt jämföra ett spel som varit ute i några månader med vad exempelvis WoW är idag, sju år efter release. Rift hade samma problem vid release som ToR, men med tiden så löste det sig.
Sen försöker de locka tillbaka spelare för att de ska få se att de har gjort ändringar, men det enda folk gör är att klaga på det och att skratta åt dem?

Verkar som att ni klagar och snackar skit bara för att ni har en chans att göra det.
Skärpning.

Anledningen till att swtor.com är nere till imorgon är för övrigt för att de ska göra ganska så drastiska ändringar på den. (Den är dålig så folk har klagat, och nu fixar de den. Usch så hemska de är där på Bioware!)

Skrivet av Buio:
Skrivet av Jokkocze:

Bilar etc flyttar dock andra resurser, såsom kol.

Kan bli intressant med trafikproblem som får följdeffekter.

Sannerligen! Det betyder att man MÅSTE lägga mer fokus på vägar och andra transportsätt. Innan har det mest känts som en grej man gjorde för att binda samman allt.

Sen kan olika städer tydligen förstöra för varandra, förorenat vatten från industriella städer kan slå ut vattenkraftverk av olika slag och sådär. Blir spännande

Skrivet av Frux:

Kan verkligen se framför mig hur utvecklingsgänget har slitit med vilken riktning det nya spelet skulle ta. Skulle man dra det åt det mer casual Sims-hållet med allmän förfluffning, eller skulle man dra det åt simuleringshållet? Verkar som det lutar åt det senare. Fast dock, bilar och människor kånkar runt på el och vatten för hand? Känns lite långsökt...

Nej, nej. De visade hur "agenter" flyttar vattnet i rören och elen i ledningarna. Resurserna är, såvitt jag förstått, inte längre obegränsade, utan de flyttas/pumpas ut dit de behövs när de behövs, istället för att alltid skickas ut överallt hela tiden.
Bilar etc flyttar dock andra resurser, såsom kol.

Ni som betvivlar att folk redan spelat spelet får tänka på att det släpps i USA/Kanada (och även Australien, det ni.) ett par dagar tidigare än här i Europa. Plus det där med att spel ibland skickas ut och kommer innan release.

Redan fått mitt spel och börjat spela igenom lite smått, och får säga att jag inte är speciellt imponerad än så länge. Mängden QTE som de klämt in hittils är ganska extrem, vilket gör att jag hela tiden vill sluta spela.
Kan även säga att det redan märks manuskriptet är skrivet av mindre begåvade författare än Karpyshyn, då storyn redan efter ett par timmar känns klumpigare än tidigare. (ME2 var ganska mycket bättre, får jag tillägga)

Kanske blir bättre längre fram, men intrycket man får efter de första timmarna är inte speciellt bra.

Men att spelet får toppbetyg av spelsidor är väl inget oväntat, kolla bara på DA2..

Skrivet av Javas:

Ok, EvE spelade jag i en och en halv månad tidigare i år, det var kul och inte direkt svårt att lära sig..tog bara tid

Ska försöka ge mig in på X3 nästa år, ska hinna levla upp min karaktär på Swtor först och främst. Men hur är kontrollerna? När jag prövade X3 när det var nytt så kändes det ärligt talat helt omöjligt att spela med mus och tangentbord. Är det bara jag som var noob eller ska X3 spelas med joystick?

Grunderna i eve går snabbt, att lära sig spelet är en annan sak

Styrningen fungerar med mus och tangentbord, men spelet blir roligare och smidigare med en joystick.

Vad det inte sägs ett ord om i nyheten är det faktum att alla som äger X Superbox får expansionen helt kostnadsfritt. Registrera din nyckel på den officiella sidan, så får du en nyckel för att aktivera spelet på steam.

För de som inte äger superbox, men som äger Terran Conflict, så hamnar priset på 9.99 euro.
Har man inte Terran Conflict så släpps även expansionen både löst och bundlat med det. Då får man betala 19.99 euro respektive 24.99 euro (om jag inte missade något och det bara fanns som ett paket)

Det är inte så pjåkiga priser. Särskilt inte med tanke på att det, enligt en pratig ansvarig på det officiella forumet, ska vara ett par hundra timmars spelande, om man inte tutar runt och leker.

Förstår inte varför alla andra måste vara såpass pengahungriga som de är när Egosoft, ett företag med ungefär 20 anställda, kan lyckas med såna här saker och ändå göra spel med oändligt mycket mer djup än vad de stora lyckas pumpa ut ur sina generic-pumpar.

Skrivet av Javas:

Hur är inlärningskurvan för X3 egentligen? Minns att det var för svårt för mig när jag var typ 16-17 år, kändes även som att spelet gick åt helvete att styra med mus och tangentbord också :S

Funderar på om det är värt att ge spelet ett till försök, nöta, bli bra och dominera rymden!...utan månadsavgifter

Hur ska man beskriva det? Hmm..

Har du spelat eve online? Tänk dig att det är som en pungspark, följt av nedlåtande skrattnade.
Då är X-serien som att bli påkörd av en lastbil, sen överbackad, överkörd igen och återigen överbackad. Upprepa några gånger så har du en fin jämförelse.
Terran conflict blev förvisso mycket lättare att komma igång med pga en del ändringar, men det är fortfarande ganska smärtfullt.

Tog mig bra många försök innan jag lyckades sätta mig in i serien, men när jag väl lyckades så blev fast direkt. Underbara spel.

Något de aldrig gjort innan..
Kan inte bli ett Unreal 3 (Har jag väntat på sen sekunden jag klarade tvåan) eller ett nytt UT då :/

Hardcore WW1 flygsimulator kanske?
Eller de kanske gått in i sammarbete med lucasarts och SOE för att utveckla SWG2? Deras första pc-exklusiva, licensbaserade mmo (Vet inte om de gjort något av de två senare innan) som återskapar de bra sakerna i SWG och förbättrar de dåliga på ett bra sätt? (Och fullständigt skippar de uppdateringar som försökte förbättra men enbart förstörde)

Det blir kul att se vad de har att erbjuda..

Ni får ju leta upp stackars Thomas och skicka ett julkort tillbaka, han kanske sitter och är helt ensam i jul? :/

Igen? Brink måste vara väldigt svårsålt..

Jag undrar om han är medveten om att de stora gratis-torrentsidorna ofta delar trackers med varandra och därför, i princip, visar totalt för alla på en gång.
Sen känns det extremt optimistiskt med 6 timmar snitt för 14gb, då det hade hamnat på ungefär 550kb/s vilket skulle innebära en uppkoppling på 5-6mbit.
Vad jag kan hitta är snitthastigheten för bredband runtom i världen ungefär 1.5-2mbit.

Detta är ungefär 1/3 av det hela, så fuskar vi skulle det innebära 1,5 miljoner illegala nerladdningar.

Tar man sen, som sagt, hänsyn till att de stora torrentsidorna plockar sina torrents från andra sidor och även lånar varandras trackers, så sjunker nog de där 20-30000 till 4000-5000, vilket ger en ännu lägre siffra.
Självklart tillkommer de mer privata sidorna samt folk som delar på andra sätt, men det hamnar nog fortfarande en bra bit under miljonen.
Sen får vi även tänka på att många av de som laddade ner spelet sen även köpte det. (Vet nog ingen som laddade ner spelet och inte köpte det sen)

Nu säger jag inte att piratkopieringen inte är ett problem, då det är ganska uppenbart att spelet faktiskt laddats ner väldigt många gånger, dock tycker jag att utvecklarna överdriver ganska ordentligt.
Kan de inte kolla lite närmre hur saker fungerar innan de slänger ur sig fantasisiffror?

Varför inte lägga ner remaken helt? Den kommer bara göra tusentals X-Com-fans förbannade, så det är nog det absolut bästa de kan göra.

Skrivet av Aresz:

Får nog hålla med här, brukar inte gilla whine på recensioner men denna berättar inte särskilt mycket om spelet utan kunde lika gärna varit någons blogg. En sida till med lite mer info hade varit fint, nu är det mer som en förhandstitt. Inget ont om Mats men alldeles för kort recension för att ge något utslag om det är värt att köpa eller ej.

Vad jag stör mig mest på är dock att han ger spelet minus för att det håller sig till ett lågt tempo, vilket serien alltid gjort.
Långsamt gameplay är hela poängen med serien och att klaga på det är som att klaga på Quake för att det är snabbt och inte tillräckligt realistiskt.

Spelet handlar om stadsbyggande med inslag av stadsförsvar, vill man ha ett snabbt strategispel kan man gå och spela Starcraft.

Skrivet av mr_jingles:

Oj, jag antar att gud har väldigt dålig syn av att döma från dessa screenshots.... Äckligt med så mycket bloom.

Bloom är bara att stänga av för en trevligare upplevelse.

Skrivet av Aresz:

Någon som vet vad för DRM skydd det är? Mitt internet hemma är obefintligt och lär vara så veckan ut, men om jag inhandlar det på Game kan jag komma hem och starta upp det då eller behövs det aktiveras?

Tages, 3 aktiveringar. Sen uplay för många funktioner, vilket är riktigt hemskt..

Återigen verkar det som att fel person recenserat den här sortens spel. Vore det inte bättre om en person som faktiskt är intresserad av långsammare och mer taktiska spel recenserar dem, snarare än en som alltid klagar på att de är för långsamma eller för komplicerade?