Pc-versionens 30 september-datum är inte medveten utan representerar en "naturlig fördröjning", påstår utvecklarna.

Multiformatsspel från #Ubisoft släpps alltmer sällan till konsol och pc samtidigt – i både #From Dusts och #Call of Juarez: The Cartels fall blev pc-versionerna mystiskt försenade. Så är också fallet med #Driver: San Francisco. Spelet är redan ute till Xbox 360, Wii och Playstation 3, men pc- och Mac-spelarna får vänta till den 30 september på grund av en "naturlig fördröjning".

– Pc-versionen är hack i häl på konsolversionerna eftersom koddatabasen kommer från konsolerna. Den hålls inte tillbaka. När vi kommer till den punkt att konsolversionen är klar så tar pc-killarna den slutgiltiga versionen av koddatabasen och gör allt som krävs för bygga in den i det de redan byggt, säger Ubisoft Reflections-chefen Martin Edmonson.

– Det är helt enkelt en naturlig fördröjning. Och den är inte alls så lång som med många andra spel, där pc-versionen kan följa upp konsolerna efter flera månader – det är fortfarande ganska nära inpå.

När FZ recenserade Driver: San Francisco så utdelade vi fyra brinnande bildäck av fem möjliga. Men nästa gång får de allt ta och komma på en vettig historia, för annars blir vi less.

Sättet du uttrycker dig på är underbart, det visar din grymma personlighet! För att hålla mig till ämnet också: Verkar bara vara Ubisoft som gör såhär långa väntetider på PC-versioner av sina spel. 08/09 I egen hög person. Tackar för de värmande orden, fast jag vet inte riktigt vad jag gjort. höhö 08/09 Vill man ha en vettig diskussion kan man inte nämna VGChartz i samma veva. Det är ungefär samma sak som om ett gäng forskare skulle hålla föredrag om livets uppkomst och någon av dem tar upp Skapelseberättelsen... ;) 07/09 Jag gillar ditt nick, Slartibartfast! Men du? Länka aldrig till bluffar-sajten VGChartz om du vill bli tagen seriöst. Bara ett tips, och glöm inte handduken! ;) 07/09 För det första kan du sluta dra alla över en kam, jag känner massor som köper alla spel och inte piratkopierar alls. Där inkluderar jag mig själv också. Sen är det inte bara PC-spelare som piratkopierar. Finns idag gott om 360-spelare som gör det och... 07/09 Intressant är att de som faktiskt sitter på konkret försäljningsstatistik från tidigare titlar är också de som har slutgiltiga ordet i utvecklingen och väljer att prioritera ner PC som plattform.... 07/09 Jag försöker säga att min poäng inte handlade om siffror. Riktig statistik är inte tillgänglig och man kan sitta och slänga gissningar på varandra i all evighet. Något som däremot är konkret och inte en gissning är hur den attityd gentemot piratkopierin... 07/09 Exakt vad är det du försöker säga då? VGChartz är ingen sida man kan lita på då de inte visar realistiska siffror alls. 07/09 Har redan svarat i förra posten (wohoo, timewarp!). kan citera om du vill: 07/09 Digital distribution är aldrig räknad i dessa listor. Och slartibartfast, du länkade till Vgchartz... jag tänker inte ens säga mer om det. Du kan skriva hur mycket skit du än vill och babbla på om hur piratkopiering förstör och allt vad det heter. Men... 07/09
Skicka en rättelse