När framtidens OpenGL avtäcks står studion bakom Source och Half-Life som värdar - vågar vi hoppas på en viss siffra?

I mars hålls det årliga utvecklarsamkvämet Game Developers Conference, vilket lockar till sig såväl små indiestudios till giganter såsom Epic Games och Dice. Även Valve kommer att vara på plats i år och medan deras fokus de två senaste åren legat på VR och SteamOS ska man i år vara värdar för en session som heter "Framtiden för högpresterande grafik". Något som såklart drar igång spekulationerna.

Temat är glNext som är namnet på nästa version av OpenGL, konkurrenten till Microsofts DirectX, och vilket Valve har investerat mycket resurser i de senaste åren. På scenen kommer även representanter från Frostbite, Unity och Unreal Engine så det borde ju vara ett ypperligt tillfälle att presentera Source 2, som vi vet att de arbetar på. En grafikmotor är heller inte särskilt intressant utan ett spel... ni förstår säkert vad vi hoppas på.

Skicka en rättelse