Nya spelformer och konsolreleasedatum avslöjade.

300 000 människor har investerat i #Warhammer: End Times – Vermintide så här långt, meddelar #Fatshark i dag. Samtidigt stakar man ut framtiden i fråga om nytt material, och det blir uppdateringar växlar mellan att vara gratis och kosta pengar.

Den 3 december börjar man spelets DLC-liv med Vermintide - Sigmar’s Blessing, ett gratis-DLC med loot som huvudsaklig komponent. Så här lyder beskrivningen:

The free DLC will introduce a number of new features including player control of what loot is dropped in-game and a new altar in the Inn, that provides ways of sacrificing existing loot to improve players arsenal. In addition to this, the DLC will include completely new traits added to the loot tables and new, unique weapon drops in the “red” loot class for each of the 40 weapon types in Vermintide. Each red weapon features a set trait combination, taking top tier gameplay to a new level.

Fatshark planerar också tre nya spelformer, exempelvis en som skalar bort spelet HUD och en annan som ställer en ensam spelare mot en aldrig sinande ström av griniga storväxta råttor.

Aside from this first DLC, Fatshark is separately planning on adding a private mode, for players wanting an even bigger challenge as they face off against the Skaven alone! Realism mode is also on the way, removing the game HUD, crosshairs and more to create a truly immersive and authentic (and hardcore!) experience for particularly skilled Vermintide fans. Last but not least, Fatshark will be adding a survival mode to the game, allowing players to take on endless waves of ever-increasing enemies. How long will you be able to last against the deadly Skaven hordes?

Sist men inte minst berättar man att PS4- och Xbox One-utgåvorna av det #Left 4 Dead-doftande co-op-spelet anländer i januari.

Haha såg typon nu :) 12/11 Betalt DLC? Gött, då slipper man betala. 12/11 Hoppas innerligt på att dubbla undertiteln (End Times - Vermintide) skvallrar om en potentiell uppföljare med andra fiender. Efter drygt 30 timmar spelade med polare har det övergått till en grind-fest utan dess like, ska bli väldigt intressant att se... 12/11 Vanligtsvis så är "för att vi ville det" inte tillräckligt bra anledning, men om det nu är så att dom planerat fler fiender i expansioner/DLC så förklarar det både upplägget och det billigare priset på spelet. Dock tror jag att en del väntar på tillägge... 12/11 Ge mig PvP (typ Left4Dead) så blir jag nöjd :D De där jävla råttorna fuskar så förbannat, vill hellre spela med easy ai men med motspelare som styr special-råttorna :D 12/11 Det finns ju många ganska olika typer av skaven. Som svar på din fråga om varför: För att det är vad Fatshark ville. Jag vill dock minnas att utvecklarna har sagt att de planerar att expandera med andra motståndare så småningom. 11/11 För det första så har jag inte skaffat spelet, utan bristen på variation är en av anledningarna till att jag väntat med det. För det andra, varför skulle det bara vara Skaven bara för att dom är huvudfienden? Kan ju vara allierade till Skaven, eller and... 11/11 Skulle gärna se att de fixade de enorma problem med instabilitet som spelet har också. Jag och två kompisar köpte spelet. Vi sitter alla tre på nya datorer och spelet flyter på hur bra som helst på högsta inställningar, MEN ingen av oss kan ens slutföra... 11/11 Så ni har skaffat ett spel som går ut på att slåss mot Skaven, till och med NAMNET skvallrar om att det enbart handlar om Skaven. Sen klagar ni på att du bara slåss mot Skaven? 11/11 Det enda som varit ett frågetecken för mig är bristen på variation bland fienderna. Hur kul är det i längden att bara pajja råttor? (Inte för att det är mer variation i spel med människor i, men där brukar det iaf vara lite mer vapen.) 11/11
Skicka en rättelse