Släpps innan sommaren, till lågt pris.

Våren bjuder på två intressanta Xbox One- och Windows 10-titlar. Först ut är piratäventyret Sea of Thieves den 20 mars, och nu står det klart att zombieöverlevaren State of Decay 2 följer två månader senare.

FZ:s intryck från State of Decay 2 på E3-mässan 2017.

Den 22 maj lanseras spelet som låter dig slakta ruttnande ex-människor med upp till tre andra. Förhoppningsvis når det längre i sina ambitioner än den lovande men inte perfekt utförda föregångaren från 2013. Ett par saker är värda att notera. Först: det är en Xbox Play Anywhere-titel, så du kan köra samma spel på både Xbox One och Windows 10. Sen: det har också stöd för prenumerationstjänsten Xbox Game Pass. Och till slut: den kostar bara 30 dollar.

Tack till Mortaigne för detta #nyhetstips!
Själv älskade jag det, men det tar ju emot lite att behöva ge sig in i windows 10 store för 2'an :) 07/03 Tyckte originalet var en trevlig överraskning, men bliv lite förbannade när de ville ha bra betalt för en mycket enkelt "upphottad" version utan möjlighet till någon rabatt för tidigare ägare. Dumsnålt. 07/03 Tyckte State of Decay var helt ok, förutom en liten detalj. Basbyggandet, precis som i F4 så det inte min typ av kopp av te. 07/03 Game Pass påverkar nog också, svårare/dummare att ta för mycket betalt när man har tillgång till spelet via den tjänsten på release. MS har nog koll på siffrorna ;) Sen är det inte nödvändigtvis så att priset bestämmer hur bra ett spel är, det finns en... 07/03 Det var väl sagt att detta skulle vara "AAA" och fullpris när man diskuterade detta spel förut? Man kanske har insett att man inte kan ta fullpris för det man skapat? 07/03 Först spelet var ju en bra grund som man blev besatt av i ca 50 timmar, men det behövdes mer av allt vilket jag hoppas uppföljaren klarar av. Köper nog MH:W över detta dock 07/03 Tyckte grunden var superspännande. Perma-konsekvenser och lagom mkt management. Random egenskaper hos random survivors. Hel del spännande situationer man hamnade i. Dock var "kampanjen" lite kort och lite enkel. När dom la till svårare mode blev det mes... 07/03 Har väl bara blivit någon industristandard. Ju fler spelare desto mer optimering behövs. Banor kan behövas göras större så det inte blir grötigt och massa annat. Är nog inte svårare än så och fyra av någon anledning blev det magiska numret. 07/03 THE PEPP IS REAL. 07/03 pga det är lättare att balansera gameplay för 4 personer än låt oss säga 64, i ett icke pvp spel. 07/03
Skicka en rättelse