CD Projekt vill komma närmare sin ursprungliga vision.

I ett öppet brev på Gwents officiella hemsida berättar en av grundarna Marcin Iwiński att de tänker genomföra stora förändringar av det The Witcher-framkallade kortspelet. Anledningen är att spelet har förlorat sin ursprungliga vision, vilket har tvingat dem att gå tillbaka till ritbordet.

CD Projekt frågar därför spelarna om tålamod i och med att denna process kommer ta upp till sex månader att genomföra. Det betyder tyvärr att spelet kommer få en mindre mängd uppdateringar under denna period.

Några av förändringarna är:

Uppdatering av det visuella. Utvecklarna funderar eventuellt på att ta bort raderna och enbart behålla två – en för range och en för melee. Balansering av coin clip-mekaniken. Förändringar i progressionsystemet, tillägget av en tutorial, ett bättre tävlingsläge och achivments. Gwentteamet vill även minska på RNG-faktorn i spelet när det kommer till ranked, men eventuellt behålla det i Arena och Casual.

Hela uppdateringen kommer gå under namnet Homecoming och bör dyka upp någon gång i oktober-november. Samtidigt som detta ska ett helt nytt kampanjläge ”Thronebreaker” lanseras.

Läs hela inlägget här.

Jag undrar faktiskt lite angående det där med "barnslig" grafik. Tilltalar det verkligen ungdomar mer än vuxna? Jag har fått intrycket att det är helt tvärt om, att ungdomar är de som är som mest förtjusta i våld och blod, och allt fler vuxna är okej... 18/04 Nu sa jag inte att det var mobilports som var barnsligt (formulerade mig dåligt) utan indirekt att RNG och cartoonish grafik tilltalar kids mer än vad strategi och "grit and blood" gör som det var innan midwinter uppdateringen. Ja det är det men när de... 15/04 Vad får dig att tro att samma sak inte har skett i deras andra spel? Hur många av deras spel har vi fått ta del utav som varit under utvecklingsstadiet? O.o Mja, jag anser inte det "barnsligt" eller fel att det ska släppas till mobil överhuvudtaget. Om... 15/04 Lustigt... CD project som alltid brukar göra rätt val annars... 15/04 Ja det är det många inklusive mig som har klagat på på forumen. Att de tar bort saker som gjort Gwent bra/unikt som locked row units, 3 rader, lore/flavor text, gold immunity och att man faktiskt måste tänka lite och inte kan förlita sig på RNG för att... 15/04 När jag testade under betan så var det alldeles för lite ingame-Gwent och alldeles för mycket Hearthstone-wannabe.... Kanske värt att ta en titt efter att förändringen är på plats. 15/04 Kul att de ändå känner att något behöver göras och att de tar tag i det. Håller med som ovanstående att det var ett dubbeleggat svärd att det blev så mycket ändringar när jag spelade själv. Givetvis är det kul med nytt content och ändringar, men när det... 15/04 Nice, jag lirade en del Gwent förra året men tröttnade ganska snabbt. Det kom så stora kortförändringar så snabbt och hela mekaniker som förändrades att jag aldrig riktigt orkade sätta mig in i det. Detta är förvisso ett bra tecken; de är seriösa och... 15/04
Skicka en rättelse