Bioshock 4 utannonserades 2019, men sedan dess har det varit tyst från 2K Games och utvecklaren Cloud Chamber, bortsett från antydningar om att det är Unreal Engine 5 som gäller och rykten om att utvecklingen har haft en del problem.

Det sistnämnda för uppbackning i en ny rapport från Bloomberg, där Jason Schreier rapporterar att 2K:s ledning inte är nöjda med spelets skick. Enligt en källa han har pratat med ska spelets handling vara en av punkterna som behöver mest förbättring, vilket kommer att ske under de kommande månaderna.

Som ett resultat av missnöjet ska Kelley Gilmore inte längre vara studiochef för Cloud Chamber, medan creative director Hogarth de la Plante har flyttats till en "utgivningsroll". I ett möte med de anställda ska de ha fått höra att företaget måste bli mer "agile and effective", vilket fått vissa att befara att uppsägningar stundar.

En talesperson har bekräftat ändringarna i studions ledning och sagt att de just nu har ett bra spel, men att de siktar på att leverera ett suveränt spel.