Den oändliga historien fick ett oändligt dåligt MMO-tillskott i höstas. Square Enix jobbar hårt för att rädda spelet.

Naoki Yoshida tog nyligen över regissörsrodret för det söndersågade #Final Fantasy XIV. Just nu fokuserar han och det nya teamet på att rätta till bristerna och i slutändan återfå konsumenternas förtroende. Frågan är om det är möjligt att rädda den sjunkande skutan?

"Hela Square Enix jobbar hårdare än någonsin för att samtliga spelare ska få en upplevelse som de är nöjda med", berättar Yoshida.

Förstärkning kommer från bland andra Hiroshi Minagawa (Tactics Ogre). Nyckelpersoner bakom #Final Fantasy XII har anlitats för att rädda spelets gränssnitt, något som Yoshida beskriver som en av titelns svagaste punkter.

Situationen blir inte bättre, menar Yoshida, av det faktum att MMO-spelarna har extremt höga krav på sina upplevelser och vill ha massvis med innehåll från första början. Här nämner han #World of Warcraft som ett lysande exempel.

Teamet har en diger lista med förbättringar som ska göras. Därför har de också valt att försena PS3-versionen, eftersom de vill fokusera på ett format åt gången. Det är också en anledning till varför den versionen inte något releasedatum just nu. Yoshida vill inte delge löften som han inte kan hålla. Men han tillägger snabbt att "vi aldrig kommer att ge upp".

Vilket till 99% är riktat till den asiatiska marknaden, kolla bara spelstilen och hur förbannat oförlåtande spelet är. Samt att nej de flesta mmon är verkligen inte från korea. Några jag kommer på bara nu. Wow, City of heroes, Dark age of camelot, age... 12/01 Dumt att inte satsa stenhårt på utvecklingen INNAN spelet släpps -_- Jag hatar hur en del utvecklare tänker att dom kan släppa skit och sen försöka fixa det i efterhand och tro att spelare kommer krypande på alla fyra... 11/01 Skulle vara bra ifall de kunde koncentrera sig på ps3 versionen istället! 11/01 Kommer inte det flesta grattis MMO ifrån korea? Det är som sagt konstigt att de lyckades släppa ett sådant dåligt/ofärdigt MMO, trots att de faktiskt har en hel del tidigare erfarenheter med FFXI 11/01 Att man ens väljer att släppa ett spel när det är så trasigt... Kônstit som vi säger här i värmland. 11/01 Jag bryr mig inte om spelet är anime inspirerat, spelet är så kasst att de inte ens borde ha fått släppas. Det var inte ens halvfärdigt vid release. Ja visst de fick påtryckningar, men helt ärligt, att släppa ett så trasigt spel som de gjorde borde vara... 11/01 Säga vad man vill men det är ju iaf fint att dom försöker fixa det och ger sina spelare gratis speltid undertiden dom gör det... Att klaga över att asiatiska rpger är mycket anime inspirerade är som att klaga på amerikanska action lir är sprängfyllda... 11/01 Sometimes, dead is better 11/01 Jaså? Själv vill jag inte ha några vanliga MMOs.. 11/01 Antagligen kan dom inte göra det, för mycket pengar involverade! 11/01
Skicka en rättelse