Efter ett par veckors livsutveckling från slemmig geléklump till intergalatiska rymdfarare har #Spore försetts med en första uppdatering. Knappt 100 megabyte patch lägger till nya fusk, snyggar till animationer och grafik och ändrar svårighetsgraden i flera av spelets stadier, för att ta några exempel (hela ändringslistan hittar du nertill). Patchen slangar du enklast hem från FZ:s filarkiv.

[fi=7319]

Klicka för mer information

Features

  • New Cheat: "evoadvantage". Enter this cheat when are starting a new Creature game to choose any creature from the Sporepedia. Start a new game with one of your more evolved creatures!

  • Display part statistics when you are in Build mode. Rollover any part and hold down the 'i' key.

  • New Cheat: "blocksmode". Turns creatures into their blocky representations.

  • More style filters. Open the cheat window and type: "stylefilter -microscope" or "stylefilter -norainbows" or "stylefilter -nextgen" to see the new styles

  • Added 70 new planet scripts with a low terraform score, especially of the "hot and high atmosphere" type

Graphics/Aesthetics

  • Animation improvements

  • Improved the planets fogging, blooming and lighting

  • Fixed animation issues with tool handling, hand walking and some of the more oddly shaped creatures

Tuning

  • Creature phase: Improved the pacing towards the end of the game, and increased the challenge in Normal and Hard modes.

  • Tribe phase: Increased the challenge in Normal and Hard difficulty modes.

  • Civilization phase: Increased the challenge in Normal and Hard difficulty modes.

  • Space phase: Made Empires in Easy and Normal modes demand reasonable amounts of money in exchange for peace and adjust the level of punishment if the player doesn't pay

  • Space phase: Made disasters less likely to occur in Easy and Normal modes and increased the time between each attack from the enemy empire when the player is at war.

Miscellaneous

  • Creature phase: Improved the way posse members behave during threatening situations and fights.

  • Space phase: Made finding your home world and colonies easier in the Galactic view.

  • Tribe phase: Made it so that tribe members can travel on steep hills if they need to do so now, but their speed will be reduced a lot.

  • Fixed an issue with attacks not working on some bigger animals and larger animals not dying correctly

  • Fixed collect mission not completing correctly when all parts have been collected

  • Fixed problems with the "Rolling Thunder" and "Deja Vu" achievements not being awarded as they should

  • Fixed floating parts not being deducted from the budget when loaded into creator

  • Fixed an issue with the rotation rings not resizing correctly when a part was resized and improved their look

  • Fixed an issue where the terraforming score of planet could differ when revisiting a solar system

  • Fixed the keyboard controls for zoom & pitch in the Colony Planner not working properly

  • Fixed a crash that could occur when watching an epic creature attack a city

  • Fixed some issues where the game would freeze when using the Creature Tweaker tool or when capturing a planet in solar view

  • Fixed an issue where not all tribe members would obey the raid order when a large group was ordered to raid

  • Fixed an issue where banning a creation from one of your other saved games would black out the main menu

Inte värt att köpa kan jag hålla med om... men långt ifrån en flopp tycker jag. =) Dock är det ju inget som man kan tro att Will Wright har skapat... men ja, han slog väl i huvudet och skapade sen detta underliga spel. 8) 21/09 spelet är inte värt att köpa. en av de största flopparna i år :D 20/09 Dom har inte fixat att man inte kan starta om en fas utan att det körs från senaste sparningen. Synd för jag har kört fast i ett dödläge och har inte lust att spela om det 20/09 det jag gillar mest med denna patch är att dom har ökat tiden mellan attackerna på planeter. för förut så kunde jag inte utforska eller leka runt utan att bli kallad av ens allierade eller från ens koloni om en attack. förhoppnings viss så får man lite... 20/09 jag tycker spore stämmer precis överens med mina förväntningar. Känns toppen 19/09 Synd bara att Spore inte alls blev vad många trodde att det skulle bli. =/ 19/09 this man speak the truth. och colonier verkar försvara sig själva nu, jippie!8) 19/09 Spelet är väll så kort eller långt man gör det till. Man kan ju latja lite i varje fas, sedan så kan man ju spela 3 typer av djur/civilisationer för att få olika bonusar och spela spelet på olika vis. Det är väll lite som fallout2, det går ju att klara... 19/09 Det är lite lustigt, för satt på bussen idag och störde mig på att Clear Sky behövde två patchar (minst) som sabbade savefiler o allt innan det var spelbart i min mening. Sen tänkte jag på SPORE, det har bara fungerat hur bra som helst, fungerar toppen... 19/09 Uppdateringar är alltid gott. 19/09
Skicka en rättelse