Tester

Här hittar du våra senaste tester inom spel, hårdvara och tillbehör!

0

Tom Clancy's Splinter Cell

Visst har vi alla (i alla fall ni killar) någon gång drömt om att få vara en stentuff superhemlig agent? Så varför har det då kommit så få spel som verkligen försökt tillhandahålla oss den upplevelsen? De få man hittat har sällan varit särskilt bra och inte haft den rätta känslan. Nu är det däremot slut med det. Tom Clancy's Splinter Cell sätter oss i rollen som Sam Fisher, en högteknologisk kommandosoldat som med hjälp av en mängd häftiga manicker och tricks skall ta sig djupt in i fiendeterritorier.

0

Project IGI 2: Covert Strike

När Quas i december 2000 recenserade norska Innerloop Studios FPS-lir Project IGI fick det en trea i betyg, motiverat bland annat med den totala avsaknaden av multiplayer, taskig AI och missen med att man inte kunde spara. Nu har uppföljaren kommit, och Innerloop har lagt till både multiplayer, sparfunktioner och en bättre AI – men håller det hela vägen?

0

Logitech MOMO Racing

Kör du dina bilspel med joystick eller, gud förbjude, tangentbord eller gamepad? Gör inte det, köp en ratt. Skillnaden är milsvid och du kommer inse att dina tidigare försök att till fullo bemästra din favoritbil bär samma framgångspotential som att försöka övertyga en mästerkock om att McDonalds gör världens bästa mat. En ratt är alltså regel nummer ett för den som vill uppnå riktig glädje vid framförandet av virtuella fordon.

0

Icewind Dale 2

Det har gått en mansålder sedan händelserna i Icewind Dale utspelade sig. Ett gäng äventyrare anländer till hamnstaden Thagos. Storslakten kan börja...

0

Command & Conquer Generals

Med inspiration från dagens verklighet och de tidigare C&C-spelen släpper EA Pacific det senaste spelet i Command & Conquer-serien.
Jo du läste rätt, det är inte Westwood Studios som utvecklat Generals. Varken GDI, NOD, Yuri eller Kane har existerat i den nya bakgrundshistorien som vi möter i det nya spelet. Det nya hotet som uppenbarat sig är terrorister som kallar sig Global Liberation Army (GLA). Efter en rad terrorattentat mot militära förläggningar och kärnkraftverk i Kina har den kinesiska röda armén börjat sin mobilisering mot det nya hotet. Den kinesiska draken har vaknat.

0

Logitech Freedom 2.4 Cordless Joystick

Logitech, ett företag med många års erfarenhet av joysticktillverkning, har snitsat ihop en trådlös styrspak. Förutom den uppenbara fördelen att man slipper störande sladdar lockar de med ett rikligt knapputbud, roderfunktion och inte minst ett utseende utöver det vanliga. Vi har hårdtestat skapelsen för att se om den klarar sig utan den fysiska livlinan till datorn.

0

Unreal 2

När Unreal kom för 5 år sedan blev det början på en spelserie som inte bara utmanade de stora singleplayer-spelen som Half-Life utan även de stora multiplayer-titlarna med hjälp av Unreal Tournament. Det senare har redan fått sin uppföljare i form av Unreal Tournament 2003 och nu är det dags för originalet Unreal att efterträdas av Unreal 2: The Awakening. FragZone testar om tvåan har samma höga potential som ettan en gång i tiden hade.

0

Battlefield 1942: The Road to Rome

Battlefield 1942 har utan tvekan blivit ett av de mest framgångsrika svenskproducerade spelen genom tiderna. Det har vunnit i stort sett alla utmärkelser för bästa multiplayer-spel och även ett flertal titlar som årets bästa spel. Digital Illusions och Electronic Arts verkade ganska säkra över framgångarna med tanke på att de bara några månader efter att originalet släpptes nu ger ut det första tilläggspaketet. Battlefield: The Road to Rome ger spelaren ett antal nya fordon och sex nya banor från de italienska slagfälten. Frågan är om en expansion verkligen är värd nästan lika mycket som ett fullprisspel?

0

Racing Simulation 3

Zoom, zoom, zoom. Det är sloganen för ett japanskt bilmärke. I Racing Simulator 3 är det dock andra saker än pappas Mazda du spänner fast dig i.

0

Sim City 4

Året var 1985, Will Wright var en kille som älskade att bygga modeller och spela datorspel. Ett intresse som fick honom att tröttna på spel som bara gick ut på att förstöra och döda. Will Wright ville inte söndra, han ville skapa saker istället...