Pc-versionen av pusselplattformaren #Braid skulle ha dykt upp imorgon. Så blir inte fallet, meddelas nu via officiella Braid-bloggen. Dess skapare, Jonathan Blow, meddelar där att det nya släppdatumet blir den 10 april istället. Eller med den frispråkige spelutvecklarens egna ord:

De goda nyheterna är att Braid släpps snart! De dåliga är att jag försenar det en aning, till 10 april. Förseningen kommer för att lösa några problem som dök upp i testandet med olika Windows-versioner. Jag ber jättemycket om ursäkt för förseningen, jag vet att folk väntat länge på pc-versionen och det är inte så kul att behöva vänta ytterligare 10 dagar. Men det sker enbart så att jag ska kunna skeppa en version som fungerar väl (vilket visserligen är omöjligt i Windows, men allt jag kan göra är att få det att fungera för de flesta större delen av tiden).

Braid till pc dyker alltså upp den 10 april, istället. Spelet kan du få tag i via Steam, Impulse, GamersGate och Greenhouse. Tydligen är en "speciell överraskning angående musiken i Braid" också planerad för pc-släppet.

Xbox 360-versionen av Braid släpptes i augusti förra året och hyllades då som det bästa sedan skivat bröd.