26 mars släpps #Bioshock Infinite. Allvarligt talat, det gör det. Ken Levine har nämligen tagit till den stora bloggtrumman och basunerar ut att det massiva projektet godkänts av de viktiga utomstående parterna – #Microsoft, #Sony och de allsmäktiga pc-gudarna.

– Den totala kostnaden för spelet blev fem år, 941 miljarder klingonska darseks (plus dricks), 47 kameler, ett tranbärsflarn och blod, svett och tårar från Irrational-teamet.

– Ingen har tidigare byggt ett spel som liknar det här. Det är en shooter, men en shooter som tar dig till väldigt obekväma och farliga platser. Jag kan inte kräva att du spelar det; men jag kan lova dig att när du väl gör det så blir det en erfarenhet du inte kommer glömma inom en snar framtid.

Tidigare idag skrev vi om en film som presenterar handlingen. "Rädda flickan!" och så vidare. Vi har dock goda skäl att gissa att spelets nivå ligger en bra bit djupare än så.

Att gå guld-guiden: Begreppet att gå guld innebär att titeln i fråga skickas till pressarna för att tryckas ut, varefter det kan lastas i pall och lådor följt av transport till diverse återförsäljare lite här och där i världen. Inte att förväxla med att sälja/uppnå guld/platina inom musikbranschen, vilket innebär att singlarna/albumen sålt en viss mängd.

The more you know!