David Cage har pratat lite om det kommande storspelet #Beyond: Two Souls med Ellen Page och Willem Dafoe på rollistan. Cage tänker inte använda sig av den i spelmässiga sammanhang ack så vanliga game over-skärmen. Detta för att han anser det vara dålig speldesign.

– Jag har alltid känt att "game over" är ett misslyckande för speldesignern, inte spelaren. Man skapar en artificiell loop och säger "du spelade inte spelet så som jag vill att du ska spela, så nu blir du bestraffad och får spela om sekvensen tills du gör vad jag vill att du ska göra". I ett actionspel kan jag förstå det, varför inte? Där handlar det om skicklighet. Men i en handlingsdriven upplevelse är det inte alls vettigt.

Han ger ett exempel där huvudpersonen Jodie jagas av två poliser på ett tåg i rörelse. Är man duktig flyr man undan poliserna. Men misslyckas man med sekvensen får man alltså inte någon game over-skärm upptryckt i ansiktet, utan fångas in och placeras i en polisbil. Så får man fly därifrån istället.