Valves nedladdningstjänst Steam har en supportavdelning, som även går under namnet Det svarta hålet. Alla som någonsin haft problem med tjänsten vet hur notoriskt svårjobbad dess support är. Vilket mer än ofta leder till att ens problem helt enkelt förblir olöst.

Men nu verkar ändring vara på väg. Valves Erik Johnson har pratat med Kotaku:

"Jag tror att det har blivit lite värre på användarsidan, rent tekniskt. Åtminstone vad gäller tiden som ärenden blir liggande. Vi hade en topp för några veckor sedan, men det börjar bli bättre nu."

Enligt Valve så har man på sistone jobbat med att uppgradera supportsystemets mjukvara. Företaget försöker även jobba proaktivt med supportfrågor – man vill förebygga problem istället för att behöva lösa dem när de uppstår. Exempel på det är att det ska bli lättare att få återbetalning, samt en tvåstegsverifiering vid köp.

Valve säger också att de är i processen att anställa mer personal. "Framåt jul tror jag att vi har fått ner väntetiderna till en acceptabel nivå", säger Johnson. "Det är vårt mål."

Har du haft strul med Steam? Berätta om dina egna erfareneheter av supporten hos världens största spelåterförsäljare.