Den något brokiga utvecklingen av Star Citizen har kört på ännu ett gupp. Den efterlängtade "alpha 3.0"-versionen, som ska introducera möjligheten att landa på planeter, skulle ha släppts i slutet av augusti men nu förväntar man sig att den är redo i september istället.

This week, we entered the optimization, polish and bug fixing phase for the 3.0 feature set. As there have been so many features and content implemented, we’ve encountered some stability issues that we want to address before going to a wider test audience. The ongoing work on the new Patcher system (that will save you from having to completely re-download each build) and some new bugs with CopyBuild3 (our internal version of the patcher) have also slowed us down. Because of this we have pushed back the Evocati and subsequent date ranges to reflect the additional time needed to get Star Citizen Alpha 3.0 ready for prime time.

Innan du börjar ropa "vaporware" bör du i alla fall ta en titt på den rigorösa sammanställningen av allting de jobbar på som återfinns i det senaste blogginlägget. Det är många staplar och diagram som ger en ganska så unik inblick i hur utvecklarna tar sig an olika uppgifter, och hur lång tid de förväntas ta.