Digital Foundry har tagit tre banor från efterlängtade Super Mario Odyssey och lagt under det digitala mikroskopet. Oavsett om konsolen är dockad eller om man spelar i den bärbara formen flyter det i 60 fps. "Detta är Switchspelet vi väntat på", slår man fast. Det är som en rak fortsättning på Mario Galaxy-spelen, men man "tar det ett steg längre".

Ett steg längre upplösningsmässigt har Nintendo tagit det sedan E3 för bara några månader sedan. Då spelade man dockade Odyssey i 1280x720 medan man nu gör det i 1600x900. Det bästa? Flytet är ändå detsamma. 900p således, men i bärbar form gäller alltjämt 720p.

Detta är förstås siffror som en sliten pc käkar till frukost, men man får ha i åtanke att detta gäller Super Mario i högre upplösning än någonsin – och dessutom i bärbar form. Jag rekommenderar nyfikna att läsa hela tekniktestet, men här är en sammanfattning.

Every Nintendo console is defined by a leading Mario title and on Switch, Mario Odyssey experiments with 3D space more than any game in the series before it, expanding on its visual flair in exciting ways. The world scale, lighting on Cappy, and use of volumetrics immediately stand out. It's a game that feels built for Switch hardware - rather than necessarily a port or conversion of an existing Wii U project.