EA tappar ett tungt namn från sin Motive-studio i Montreal. Jade Raymond, en av studions grundare och dess general manager, meddelar att hon lämnar sin post. Samantha Ryan, vicepresident för Bioware, EA:s mobilavdelning och Maxis, tar över Raymonds jobb.

I ett uttalande från EA, som återges av Variety, låter det som att EA beslutat att ge Ryan mer utrymme, vilket fått Raymond att lämna företaget.

Klicka för mer information

EA Studios is focused on bringing more creative new games and content to players. Laura Miele and her team have taken several steps internally to better support our game makers in this pursuit, such as expanding Samantha Ryan’s portfolio to lead additional studios, including Motive. Samantha is known for driving creative design and supporting game teams so they can bring their visions to life. She is a deeply experienced game-maker with a gameography that spans from The Sims to Batman: Arkham City to No One Lives Forever to the highly-anticipated Anthem. With this change, Jade Raymond has decided to leave Electronic Arts. In her time with us, Jade helped to build great teams, and our projects underway at Motive and other studios continue unchanged. We’re appreciative of all of her efforts, and we wish Jade all the best as she moves on to her next adventure. We are driving greater creativity into everything we do across EA Studios, and we’ll look forward to sharing more in the months to come.

Jade Raymond blev känd som producent för Assassin's Creed-serien. Hon lämnade Ubisoft 2014 och var med och startade Motive året efter. Hon jobbade också med utvecklingen av Star Wars-spel hos Visceral Games innan studion lades ner förra sommaren. Motive jobbar såvitt känt på ett ett icke tillkännagivet Star Wars-spel.