Mellandagsrean rasar för fullt och vad passar då bättre än tips på årets bästa spel? Tio FZ-medarbetare tipsar denna vecka om sina tre favoriter från året, i dag presenterar vi den fjärde av totalt fem listor. Och på tisdag är det dags för den stora årsbästalistan - FZ utser årets 20 bästa spel.

Hampus Erlandsson:

#Dragon Age: Origins

Det går inte att förneka att den spirituella uppföljaren till #Baldur's Gate når ändå in i själen. En doft av intensiv älskog omsluter en av den här generationens blivande kulttitlar. När spellängder i dag ofta når upp till en eller två intensiva kvällar, lyckas Dragon Age skända dygnsrytmen under flera veckor med för sena nätter. Bioware, jag älskar er!

» Recension

#Brütal Legend

En otippad kandidat, möjligtvis, men med Jack Black och Tim Schafer som hårdrocksalbumens något svulstiga förmän är det svårt att inte minnas titeln. Storyn formligen osar av intensiv rumphumor. Jag gillar rumphumor, tydligen. Lägg på en av spelvärldens mest explosiva kyssar och den stundtals förträffliga genrebastarden når ända in i mål.

» Recension

#Left 4 Dead 2

Uppföljaren som av många bedöms som "Been there, done that". Vad skulle kunna få in en sådan titel på en individs topp 3-lista? Jo, om man lägger till lite vulgära tankar till omdömet. Det vill säga: "Been there, done that but I had so much fun and OMG FRYING PAN!"

» Recension

Johan Andersson:

#Warhammer 40,000: Dawn of War II

#Relic visar återigen var RTS-skåpet ska stå. Inget basbyggande denna gång, all uppmärksamhet läggs i stället på de intensiva men ack så vackra och våldsamma striderna. Tillsammans med det arkad-doftande "The Last Stand" och den ypperliga multiplayer-delen är detta en titel som man inte vill missa. WAAAGH!

» Recension

#Call of Duty: Modern Warfare 2

Redan när det dök upp material som visade den (o)kända flygplatsbanan kände nog de flesta på sig att detta skulle bli något utöver det vanliga. Även om undertecknad var lite skeptisk till ännu ett sönderscriptat Rambo-äventyr så lyckas #Infinity Ward med en kampanj så intensiv att den knappt lämnar något andningsutrymme alls mellan striderna.

» Recension (konsol)
» Recension (pc)

#Prototype

Slafsigt. Blodigt. Brutalt. Köttigt. Med vilka fler adjektiv kan man enkelt beskriva Prototype? Sällan har det varit så roligt att skapa så mycket kaos och förstörelse i New York som med den ständigt jagade Alex Mercer. Den som vill ha lite mer "djup" i sina spel kommer nog bli besviken. Den som förväntar sig något som går hand i hand med adjektiven ovan blir det inte.

» Recension