#Snatcher är, som du förhoppningsvis redan vet, ett av tidernas absoluta mästerverk inom äventyrsspelsgenren och ett måste för alla att spela - främst Mega-CD-versionen. Nu avslöjar skaparen Hideo Kojima, via twitter (dechiffrerat från runskrift av Andriasang), att spelet hade kunnat bli ännu mer spektakulärt om några av hans kasserade idéer hade fått vara med. Enligt Kojima var tanken nämligen att måla floppy-disketterna av ursprungliga PC88-släppet med en färg som luktade blod, som senare skulle smälta när disketten blev varm och "avge en doft av brottsplatsen".

Han ville också att karaktären Gibsons sista meddelande "Search the house!" skulle kräva att spelaren faktiskt kollade på de fysiska disketterna, eftersom omslaget (utöver att lukta blod) också skulle smälta till att forma tecken som ger Gibsons ledtråd.

Idéerna låter såklart helt vansinniga och precis vad man skulle kunna vänta sig av en så excentrisk herre som Kojima. Dessvärre delade inte övriga delar av utvecklingsteamet hans engagemang för galenskap så planerna fick helt enkelt skrinläggas.