Ubi tog hjälp från oväntat håll

Medlem

RELOADED FTW.

Medlem

Så dumt att man inte får prata om nocd och demon i forum oxo FAST man anv. de till ett köpt spel (TDU forum=tempbann).

Jag hjälpte några STACKARE där (utanför forumet då), jag stog inte ut när alla andra hade komplicerade råd/"kassa lösningar" men inte den enklaste som dom förmodligen använde själva.
OTROLIGT störande.:down:


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

heja ubisoft som äntligen har förstått att Piraterna gör grejor som funkar
vem vet ni kanske ska anställa en sådan

en fråga kvarstår

är nu den illegala patchen laglig efter den varit ubisoft´s officiella patch


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem
Skrivet av Meshii:

Allt som människan skapar kan knäckas av någon annan...
Företagen har kanske 2 - 3 kodare som jobbar 40 timmar i veckan. Medan det finns tusentals hackers som endast lever på cola och 4 timmar sömn. På en dag så har de gjort sammanlagt över flera års arbete mer än dessa stackars programmerare. You can't beat the numbers ^^

Man har kommit rätt långt i kopieringsskyddsväg ändå, även om det finns "tusen hackers" så kan det ta någon vecka innan man får ut en bra crack. Problemet är inte själva kopieringsskyddet, det brukar vara att grupperna får tag på en disc direkt från stampningsfabrikerna nån dag efter att utvecklaren skickat en gold-master för tryckning. Grejen med det är att samtidigt som, eller innan, distributören lyckats skicka ut boxar till alla (det brukar ta ett tag att skicka ut nån miljon boxar till alla ställen i världen) så ligger en clone och/eller full release på TPB så folk har väldigt lite incitament till att släpa sig till närmaste butik och köpa spelet.

Exempelvis Mass Effect hade en buggig crack/release ute 25:e maj (gick att spela med lite trixande) och spelet släpptes den 28:e i US, 6:e juni i EU.

Citat:

BioWare announced today that the award-winning action role-playing game (RPG) Mass Effect for PC, published by Electronic Arts, has gone into manufacturing. Mass Effect will be available in North America on May 28, 2008 and June 6, 2008 to European retailers.

Saker som Steam löser det problemet genom att de exempelvis kan välja att inte skicka med .exe-filer när de distribuerar discs eller preloadar content, så legitima spelare och grupperna som crackar får tillgång till spelen samtidigt, dvs det tar nån vecka innan man kan få tag på spelet "gratis", vilket får väldigt många som inte orkar vänta att köpa spelet istället. Jason Holtman från Valve snackade lite om global distribution och hur marknaden ser ut på gamasutra för ett tag sedan.

Citat:

He explained that with encryption technology and Steam's online verifiation, Valve was able to ship discs to replicators in Russia without the game being pirated, and ended up shipping in Russia alongside the rest of the world.

Medlem

Hur ball skulle det inte vara om REALODED anmälde/stämmde Ubi


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Inaktiv

tycker inte det är mer än rätt att ubisoft rippar deras skit

Inaktiv
Skrivet av albertalbertsson:

Hur ball skulle det inte vara om REALODED anmälde/stämmde Ubi

Hur roligt skulle det inte va om Ubisoft gick i konkurs och EA köper ytterligare en bit av din själ

Skrivet av bondloser:

heja ubisoft som äntligen har förstått att Piraterna gör grejor som funkar
vem vet ni kanske ska anställa en sådan

Ingengörerna på ubi som säkerligen har gått på diverse utbildningar längre än vad du har levat inte skulle ha ett nys om hur man gjorde spel bara för att det fanns en bugg i det?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Så det går med PC. Jag använder aldrig skiva längre men det kanske beror på att min CD/DVD spelare inte är värdens nyaste.

Nae, men man köper iaf spelen. Sen om man använder no-cd gör väl ingenting. Imo.

Inaktiv
Skrivet av papper:
Skrivet av Meshii:

Allt som människan skapar kan knäckas av någon annan...
Företagen har kanske 2 - 3 kodare som jobbar 40 timmar i veckan. Medan det finns tusentals hackers som endast lever på cola och 4 timmar sömn. På en dag så har de gjort sammanlagt över flera års arbete mer än dessa stackars programmerare. You can't beat the numbers ^^

Eller så köper dom in färdiga lösningar från andra företag som har massa folk som jobbar heltid på kopieringsskydd...

Men nä, vi kör på din teori.

Men oavsett produkt så kommer fortfarande TUSENTALS att försöka knäcka det... En produkt som har försökt filats på i 50 år skulle bara ta några dagar att knäcka då alla snorungar gör det för att det är roligt, vilket är "gratis arbetskraft" så jo... inget kommer att kunna skapas med 100% säkerhet då skulle ingen kunna komma in till det ^^

Medlem

Ubisoft kanske bara gav igen med samma medicin.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

hahahaha där ser man, Fast han använd no cd crack/patches på mina orginal spel hur länge som helst...


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

meeeeh jag använder ju no-cd/dvd bara för att jag slipper att stoppa i skivorna i spelaren. Det underlättar ju ... :-/


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

DEVIANCE, HOODLUM och RELOADED är dom bästa.


signatur

lootskin@hotmail.com

Medlem

Spelproducenterna har iallafall slutat med snurrskivorna (nån som minns dom?) och de där "omöjliga att kopiera" papprena (var oftast röda).

Har man köpt ett spel så kan man väl ladda ner ett no-dvd crack med gott samvete...

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av bondloser:

heja ubisoft som äntligen har förstått att Piraterna gör grejor som funkar
vem vet ni kanske ska anställa en sådan

Ingengörerna på ubi som säkerligen har gått på diverse utbildningar längre än vad du har levat inte skulle ha ett nys om hur man gjorde spel bara för att det fanns en bugg i det?

Whoa! Var kom det ifrån egentligen?


signatur

"That's the second biggest <object here> I've ever seen!"

Medlem

En ironisk grej hände mig när jag inhandlade NWN 2 orginal; efter installationen vägrade spelet starta, utan gnällde om att jag skulle sätta i orginalskivan... vilken redan satt i.
På ren idioti tankade jag jag hem ett RELOADED nocd crack och slängde in det istället för orginal .exe'n.

long and behold; det fungerade.

Medlem
Skrivet av weasel:

enklaste är väl att ladda ner no-dvd patchen till spelet så slipper du all skit

Du verkar ha missförstått mitt inlägg. Som konsument så ska man inte behöva dras med skiten överhuvudtaget.

Det är idiotiskt att man behöver ta hem ett crack för att få sitt köpta spel att funka felfritt.

Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av albertalbertsson:

Hur ball skulle det inte vara om REALODED anmälde/stämmde Ubi

Hur roligt skulle det inte va om Ubisoft gick i konkurs och EA köper ytterligare en bit av din själ

Skrivet av bondloser:

heja ubisoft som äntligen har förstått att Piraterna gör grejor som funkar
vem vet ni kanske ska anställa en sådan

Ingengörerna på ubi som säkerligen har gått på diverse utbildningar längre än vad du har levat inte skulle ha ett nys om hur man gjorde spel bara för att det fanns en bugg i det?

Hur troligt är det att en stämmning från en liten hobbyverksamhet får hela Ubi på fall ?

Personligen gillar jag Ubi men de skulle varit kul som attan.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Ubi skulle i så fall kunna stämma tillbaka för att dom har crackat spelet...

Medlem
Skrivet av Lootskin:

DEVIANCE, HOODLUM och RELOADED är dom bästa.

Fairlight? Razor1911?

Antikvitet

För att du ska kunna åtnjuta upphovsrätt krävs att du uppnår vad som kallas "verkshöjd", det vill säga att du faktiskt skapat något. Och jag tror inte att verkshöjd uppnås när man gjort en otillbörlig kopia av ett annat verk.

Edit: Jag pratar förstås om svensk upphovsrättslagstiftning, vilken förstås inte skulle tillämpas i det här fallet.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Det här är ett uppenbart fall av upphovsrättsbrott då UBI använde Reloadeds programvara som sin egen

Det är ju knappast så att reloaded kan traska in och hävda upphovsrättsbrott när dom var först med att att bryta den. Dom började ju med att modifiera kod som ubisoft hade gjort.

Dessutom måste detta ha hänt av misstag på något sätt som inte var godkänt av ubisoft. Det är ju inte så att spelen programeras med kopieringskydden inbygga direkt, utan det läggs ju på när spelet är klart.
Så ubisoft har ju redan filer för att köra utan kopieringskydd, dom behöver ju inte direkt cracka sin egen programvara i efterhand.

Medlem

Jag funderar på att cracka alla mina spel. Börjar bli osmidigt att byta skiva varje gång man vill byta spel. Med Steam och WoW slipper man det lite men dock så spelar jag fortfarande spel som använder sig av en cd/dvd-check.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Gogge:
Skrivet av Meshii:

Allt som människan skapar kan knäckas av någon annan...
Företagen har kanske 2 - 3 kodare som jobbar 40 timmar i veckan. Medan det finns tusentals hackers som endast lever på cola och 4 timmar sömn. På en dag så har de gjort sammanlagt över flera års arbete mer än dessa stackars programmerare. You can't beat the numbers ^^

Man har kommit rätt långt i kopieringsskyddsväg ändå, även om det finns "tusen hackers" så kan det ta någon vecka innan man får ut en bra crack. Problemet är inte själva kopieringsskyddet, det brukar vara att grupperna får tag på en disc direkt från stampningsfabrikerna nån dag efter att utvecklaren skickat en gold-master för tryckning. Grejen med det är att samtidigt som, eller innan, distributören lyckats skicka ut boxar till alla (det brukar ta ett tag att skicka ut nån miljon boxar till alla ställen i världen) så ligger en clone och/eller full release på TPB så folk har väldigt lite incitament till att släpa sig till närmaste butik och köpa spelet.

Exempelvis Mass Effect hade en buggig crack/release ute 25:e maj (gick att spela med lite trixande) och spelet släpptes den 28:e i US, 6:e juni i EU.

Citat:

BioWare announced today that the award-winning action role-playing game (RPG) Mass Effect for PC, published by Electronic Arts, has gone into manufacturing. Mass Effect will be available in North America on May 28, 2008 and June 6, 2008 to European retailers.

Saker som Steam löser det problemet genom att de exempelvis kan välja att inte skicka med .exe-filer när de distribuerar discs eller preloadar content, så legitima spelare och grupperna som crackar får tillgång till spelen samtidigt, dvs det tar nån vecka innan man kan få tag på spelet "gratis", vilket får väldigt många som inte orkar vänta att köpa spelet istället. Jason Holtman från Valve snackade lite om global distribution och hur marknaden ser ut på gamasutra för ett tag sedan.

Citat:

He explained that with encryption technology and Steam's online verifiation, Valve was able to ship discs to replicators in Russia without the game being pirated, and ended up shipping in Russia alongside the rest of the world.

Hahah , jao men å andra sidan finns de lösningar som gör de näst intill omöjligt att hacka lr köra pirat.

Dvs online delen där hela tiden din nyckel checkas mot masterservers det finns i princip inget du kan göra hur bra hacker du än är.

Försök spela Age of Conan ?
Försök spela cod4 på ocrackade servers med piratkopia..

Säger bara GLF.
De borde bara införa en live streaming för single player också så hade de blivit ett helvete för hackers.

Inaktiv
Skrivet av zauii89:

Hahah , jao men å andra sidan finns de lösningar som gör de näst intill omöjligt att hacka lr köra pirat.

Dvs online delen där hela tiden din nyckel checkas mot masterservers det finns i princip inget du kan göra hur bra hacker du än är.

Försök spela Age of Conan ?
Försök spela cod4 på ocrackade servers med piratkopia..

Säger bara GLF.
De borde bara införa en live streaming för single player också så hade de blivit ett helvete för hackers.

Det är ju just SP spelen som blir haxxade... Jag är helt för onlinelir a la steam och mmo's. Men som sagt vill någon lira ett spel "gratis" så kommer denna att lyckas om de har de kunskaperna. Samt det som skiten gick ut på var non cd patch som låg på tapeten. Inte något ip/nyckel bouncing..

12
Skriv svar