Supreme Ruler 2020

Robot
Supreme Ruler 2020

Tycker du att Hearts of Iron och Victoria: Revolutions är alldeles för simpla? Känner du att ett strategispels kvalitet är direkt relaterat till hur många olika skatter, lagar och handelsavtal du kan styra över? Grattis, då har Battlegoat Studios gjort ett spel bara för dig.

#paradox-interactive, #europa-universalis, #hearts-of-iron


Inaktiv
Recension - Supreme Ruler 2020

Det låter ju intressant men omdömet får mig att rygga lite. Någon mer feedback på spelet?

Inaktiv
Skrivet av RoGGe:

Det låter ju intressant men omdömet får mig att rygga lite. Någon mer feedback på spelet?

Några recensioner på engelska:
http://www.gamerankings.com/htmlpages2/935984.asp?q=supreme%2...

F


signatur

Our generation has had no Great War and no Great Depression. Our war is spiritual - our depression is our lives.

Inaktiv

Verkar verkligen som att det är extremt svårt att sätta sig in i. Skippar nog detta.

Medlem

Spelade Supreme Ruler 2010 en del. Visst det är ett svårt spel och det blir lätt att det blir för många enheter etc att styra över, speciellt om man tar en stor stat. Roligaste senariot fick jag till när man valde ett "underutvecklat" land och började bygga upp infrastruktur mm från grunden, annars blir det bara för mycket.

Kommer hålla öga på det här spelet och se om det dyker upp på deras sida som betalnerladdning, hittade aldrig Supreme Ruler 2010 i Sverige.

Medlem

finns att köpa på paradoxs nerladdningstjänst www.gamersgate.com

verkar vara ett riktigt trevligt spel om man orkar sätta sig in i det.


signatur

"Let's face it, comedy's a dead art form. Tragedy, now that's funny!"

Medlem

det ser ju hur kul som helts ut
spel där man tar över den patetiska världen= as bra!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Spel ska vara lätta att komma in i,, Jag spelar för avkopplings skull och vill inte jobba för att förstå vad jag ska göra,, Kanske är hur kul som helst om man lär sig, men är för lat..

Inaktiv

Om man kollar på den eminenta länken som Fredrik II postade så verkar det ha fått helt ok recensioner. Jag misstänker att detta spelet har en liten men mycket hängiven skara.

Apropå FZs recension tyckte jag den var lite kort och hade gärna fått beskriva lite mer utförligt.

Håller inte riktigt med där tiger, Civilization 4 är inte enklast i världen att sätta in sig, eller Transport Tycoon heller. Men när man väl gjort det så sitter man fast. Men jag kan förstå din ståndpunkt, några av de mest avkopplande spelen är okomplicerade, t.ex. Conan och Portal.

Medlem

Rollspel och strategispel ska göra lite ont att spela. Ju brantare inlärningskurvan är desto gladare blir jag hehe.


signatur
Inaktiv

Ja, alltså jag håller med om att ett spel som Supreme Ruler 2020 inte ska dömas på en ganska kort recension. Jag rekommenderar den som är nyfiken att läsa de recensioner som länkas till ovan men även vad fansen skriver på Battlegoats forum (http://www.bgforums.com/forums/viewforum.php?f=43).

Spelet har hinkvis med potential och kan säkert bli något bra med en uppdatering eller två.

Medlem
Skrivet av Nodens:

Kommer hålla öga på det här spelet och se om det dyker upp på deras sida som betalnerladdning, hittade aldrig Supreme Ruler 2010 i Sverige.

Köpte Supreme Ruler 2010 på Coop för en hundring nyligen. Har dock inte prövat det ännu.

Medlem

Haha såna här spel är alldeles för komplicerade för mig, håller mig till Civilization IV istället

Medlem
Skrivet av Gortie:

Rollspel och strategispel ska göra lite ont att spela. Ju brantare inlärningskurvan är desto gladare blir jag hehe.

exakt, mera djup har ett spel, mera utmaning, och mera att göra, helt underbart!

+att det håller borta småbarn vid MP spel :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Average 7.5/10 av alla engeelska siter är ju rätt otroligt, med tanke på hur skrämmande många är som recenserar spel i drivor hatar 'tänka'-spel. Spelade Supreme Commander 2010 och detta är löjligt bra, men _kanske_ kräver att man gillar att överse ett världskrig.

Lite som att låta en cs/wow-spelare utvärdera Quake1.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

1
Skriv svar