Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm

Robot
Warhammer 40,000: Dawn of War - Soulstorm

Iron Lore försöker sig med Soulstorm på att göra ett Dark Crusade . Premisserna är desamma som vi såg för ett år sen, men den här gången funkar det inte lika framgångsrikt. Det beror inte på konceptet och det är inte den gamla grafiken. Det handlar om idétorka.


Medlem
Warhammer 40K - Soulstorm testat

skrimishen? ^^

nåväl, ett nytt DoW (2) med essence engine vore mumma.

håller med om mycket


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

Kan inte annat än att hålla med....
Hoppas Relic utvecklar CoH motorn lite till och sedan ger sig på Warhammer 40k igen...

Sedan får de gärna göra en re-make på Homeworld eller eventuellt Homeworld 3

Inaktiv

Varför står det "blablabla 2 raser" i varje Warhammer-nyhet? -.-

Medlem

jag gillar expansionen ..känns som ett bra tidfördriv till 2an kommer (relic hoppas ni jobbar på den)

och om 2an kommer hoppas jag tyranids är med <3


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

värt att notera är att det är en "outsourcad" expansion, ej samma gäng som gjort tidigare, om jag minns rätt:)


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

har inte spelat DoW i singeplayer, då multiplayer spelandet är så skoj :>

Medlem

ehhm wtf?...Spelet äger och det är ganska kul.. alla Warhammer fanns blev inte besvikna....

Medlem

Artilleri, inte artelleri

Medlem
Skrivet av lordsinner:

ehhm wtf?...Spelet äger och det är ganska kul.. alla Warhammer fanns blev inte besvikna....

spelet är inte dåligt men det tillför inte direkt något nytt som man inte kan få med moddar till Dark Crusade.
Och som inbiten Warhammer spelare, både data och TT, fantasy som 40k så är det lite tråkigt att dom inte förbättrar en redan underbar produkt.

Skrivet av Dinskugga:

jag gillar expansionen ..känns som ett bra tidfördriv till 2an kommer (relic hoppas ni jobbar på den)]

och om 2an kommer hoppas jag tyranids är med <3

finns en DC modd som lägger till tyranids, fortf. bara beta men funkar helt klart, hittar den nånstans på filefront

Pansarknekt

Spelat spelet en massa senaste veckan och kan inte annat än att hålla med recesenten. Bra spel, inget nytt så de känns som man redan gjord allt redan en gång trots man just installerat och börjat spela det.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Relic ger sig redan på warhammer 40k igen. PCGamer i Usa ska ha någon artikel om det nu i april. Såg en screen från sista sidan. Bilden ligger uppe på relics forum någonstans


signatur

Idono. That's me!

Medlem

En del raser i DoW är dyrare än andra, men dom är äckligt overpowered om dom har resurser. Andra raser är billiga och även om dom har mycket med resuser så kommer dom alltid att förlora. Det är mening att dom ska försöka rusha den andra rasen. Men ofta lyckas dom inte och blir helt ägda.

Chaos och space-marines är fett overpowered mot andra och i den nya expansionen med the sisters är deras mariner otroligt starka. Det var löjligt lätt spel, tyckte verkligen inte om detta.

Medlem

Tycker dawn of war är ett av de bästa strategi spelen, fast istället för att bara lägga till mer skit kan de väl göra ett nytt istället! Stör mig på de nya flygande fordonen, Orkernas flygplan bombar mig med mortar hela tiden och direkt jag ska springa dit och skjuta ner det så flyr det Men som sagt är ett jävligt bra spel fast den här expansionen va ingen höjdare, är precis samma som förra fast istället för att det är på en planet är det utspritt över flera.

Medlem

Har inte köpt detta än. Största problemet med Dark Crusades kampanj var enligt mig att man ibland slängdes in på en enorm karta (designad för 4vs4) och fick kämpa mot 2 AI-spelare. Antingen så rushade man som en idiot och vann enkelt, eller så spelade man som en "normal" människa och fick strida i timtal tills man ville kräkas på spelet. Kan samma situation uppstå i Soulstorm?

Medlem

Oh ja Oxide. Det är samma sak, fast nu kan man på vissa kartor vinna med critical location också. Spelar väldigtl iten roll, men vafan


signatur

Videomupp

Medlem

Ok dom lärde sig inget av DC då.

Medlem

Första resentionen utan underrubriker! grattis skönt att läsa hehe.

Medlem
Skrivet av Oxide:

Ok dom lärde sig inget av DC då.

Är ju som sagt inte Relic som gjort Soulstorm, utan Iron Lore (som på kuppen gick i konkurs innan spelet blivit klart, varav det är en del buggar som kvarstår).

Relic själva jobbar ju sedan en tid tillbaks med Dawn of War 2 så klart. Det var därför de outsourcade SoulStorm-expansionen till ett annat företag, så att de själva kunde fortsätta med uppföljaren istället.
Rätt smart drag IMO, synd bara att Iron Lore kursade.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Smart drag om man vill ha lite cash, dåligt om man bryr sig om kvalitet på sina produkter. Nåja, alla har inte samma budget som Blizzard. ^^

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Relic själva jobbar ju sedan en tid tillbaks med Dawn of War 2 så klart. Det var därför de outsourcade SoulStorm-expansionen till ett annat företag, så att de själva kunde fortsätta med uppföljaren istället.
Rätt smart drag IMO, synd bara att Iron Lore kursade.

Kan ju vara Homeworld 3 också?

Medlem

Är det bekräftat att Dawn of War 2 ska komma? om det är det så kan jag inte vänta:P


signatur

cags

Medlem

[http://cache.kotaku.com/assets/resources/2008/03/dawnofwar2.j...]

de där ska väll besvara några frågor tror jag?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av HYBRiS:

Relic själva jobbar ju sedan en tid tillbaks med Dawn of War 2 så klart. Det var därför de outsourcade SoulStorm-expansionen till ett annat företag, så att de själva kunde fortsätta med uppföljaren istället.
Rätt smart drag IMO, synd bara att Iron Lore kursade.

Kan ju vara Homeworld 3 också?

A new "DAWN" säger i sig ganska mycket, men att det dessutom är silhuetten av en rätt så känd Warhammerfigur talar nog knappast för Homeworld 3.... den här gången iaf. Tvivlar inte på att HW3 är på väg det med, men inte den här lanseringen.

http://img340.imageshack.us/my.php?image=dsc00790editip3.jpg

http://forum.wh40k.se/viewtopic.php?t=2693


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem

Fan gillade orginalet men köpte det aldrig... jaja väntar på en megabox med alla expansioner med

Medlem
Skrivet av Snowman01:

Fan gillade orginalet men köpte det aldrig... jaja väntar på en megabox med alla expansioner med

Vänta inte för länge;
http://www.play.com/Games/PC/4-/4998419/Warhammer-40-000-Dawn...
http://www.blahdvd.com/blah/Games_Product.aspx/--Warhammer-40...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

1
Skriv svar