Call of Duty 4 till Mac
Apsyrs portningar är en sak, och visst är det trevligt att det finns fler spel tillgängliga för oss. Jag kan ändå inte låta bli att tycka att det är fel väg att gå, när jag har sett det underbara resultatet av att utveckla direkt för mac. Se till exempel WoW och Civ4. Portningarna har alltid kännts lite sega.
jag minns fortfarande när den gamla tidningen High Score recenserade Warcraft 1 till Mac och Warcraft 2 till pc i samma veva (de kom ut ungefär samtidigt". Ettan till mac fick en femma och lyriska kommentarer medan tvåan till pc fick en fyra och en hel del kritik. Det säger det mesta om svältfödda macanvändare på den tiden. Marathon var ett annat exempel...
Varför köper man en mac?
Man har blivit grundlurad att Mac skulle vara bättre för bildbehandling etc. Ganska lustigt om man ser på saken vad en Mac egentligen är; en PC med en Apple-logga på.
Varför visste jag att tråden skulle urarta på det här sättet...?
Din argumentation håller inte, men det kanske var avsett som ett skämt?
Varför köper man en mac?
Man har blivit grundlurad att Mac skulle vara bättre för bildbehandling etc. Ganska lustigt om man ser på saken vad en Mac egentligen är; en PC med en Apple-logga på.
Varför visste jag att tråden skulle urarta på det här sättet...?
Din argumentation håller inte, men det kanske var avsett som ett skämt?
Nja, mest avsett för att provocera någon stackars mac-användare som kände sig träffad.
Vågar de satsa på det nu när de säger att piratkopieringen ruinerar dem?
Vågar de satsa på det nu när de säger att piratkopieringen ruinerar dem?
Om det är enkelt (dvs billigt) att porta spelet så tjänar de säkert på det. Med tanke på hur få bra spel det finns på Mac så kommer säkert det sälja bra (relativt Mac'ens marknadsandel förstås).
CoD4 har ingen som helst känsla i vapnena, ingen rekyl whatsoever, och totalt missära ljud. Dessutom är det så jävla linjärt och ett perfekt exempel på korridor shooter.
Jag tycker CoD 4 är ett av de bästa fps spelen jag nånsin lirat. Tycker känslan i vapnen är fenomenal och för att inte tala om krigskänslan och närvarokänslan. Grymt spel. Men jag har iofs bara lirat det på Xbox 360.
Mac är för "oss" musik-/filmproducenter då den hanterar det riktigt bra och har flest antal programvaror som är riktigt bra.
Btw. vapnena reagera jag på väldigt positivt då det inte är så djävla svårt att skjuta i vekligheten som vissa spel får det att se ut.
Mac är för oss alla och inte bara musik/filmprducenter :):)
Buu!! *tumme ner* Mac suger
The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...