Empire Earth III

Robot
Empire Earth III

Empire Earth släpptes under realtidsstrategispelens storhetstid och konkurrerade med jättar såsom Age of Empires. Men med hjälp av bra grafik, en välgjord stomme och riktigt skön spelkänsla lyckades det slå igenom. Så att det kommit en tvåa och nu ett tredje spel i serien är knappast förvånande. Vad som däremot förvånar mig är att trean är ett riktigt hafsbygge som inte ens kunnat konkurrera med seriens original om de släpptes samtidigt. Ett praktexempel på hur man kör ett starkt varumärke i botten.


Inaktiv
Testat - Empire Earth III

Tragiskt att EE förstörs, kan inte annat än att hålla med.

Inaktiv

Spelade sönder första spelet, men efter det så föll serien ner för ett stup. Synd att trean sög, såg fram mot det.

Medlem

Äsch vad synd. Tvåan var riktigt kass i jämförelse med ettan (alltid risken när man byter utvecklingsstudio), så jag hoppades att de skulle åtgärda problemen.

Medlem
Skrivet av PvtNils:

Spelade sönder första spelet, men efter det så föll serien ner för ett stup. Synd att trean sög, såg fram mot det.

Medlem

Testade spelet 5 minuter sen räckte det. Gillade 1:an stenhårt och råspelade det i Multiplayer med Art of Conquest. Hade egen klan o allt.

Medlem

Håller med alla tidigare, tråkigt men sant.

Medlem

Håller med alla jag med! Älskade ettan, gillade tvåan...men när jag hörde om upplägget i trean blev jag tveksam. Inte blev det bättre när man testade det...

En sak jag inte förstår är varför de inte kan optimera spel bättre? när tvåan kom så var det mycket sämre optimerat än tex AoEIII som flötmycket bättre. Samma sak med trean min dator som klarar crysis (på medium mn ändå) och call of duty 4 (på högst) har problem med EEIII...sjukt!


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

It's a shame, really, första EE har man många glada minnen utav

Medlem

Tur att man aldrig kommer prova det här, som många sa innan, Empire Earth var ett spel som man har spenderat oräkneliga timmar med, både i singleplayer, i multiplayer och banbygge

Sen kom 2an, och ja då dog serien för mig.
Och nu det här, tyckte först att det såg intressant ut med kartan men insåg sen att mnja det är nog inte så vidare bra

Bra recension f.ö


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

EE var ju inget i jämförelse med age of empire

Medlem
Skrivet av jimmah:

EE var ju inget i jämförelse med age of empire

EE är ju som en mer avancerad version av AoE. Sträcker sig från stenåldern till framtiden - annars är det väldigt likt AoE.

Medlem

En historisk tragedi

Inaktiv
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av jimmah:

EE var ju inget i jämförelse med age of empire

EE är ju som en mer avancerad version av AoE. Sträcker sig från stenåldern till framtiden - annars är det väldigt likt AoE.

Hur fan kan du säga något sånt om Age of Empires, största förolämpningen. När det gäller EE så var 1an bra/ok medan 2an och 3an var mindre bra...

typ sämst.


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Snacka om besviken på detta spel. 1an var super 2an hann jag aldrig spela och nu detta. Jag vet att gfx inte är allt men fan detta är ju pinsamnt att spela intalar mitt innre hela tiden när jag försöker hitta en liten susning i spelet...

Spel intresse nä jag fick då inget av det i demot jag prova. Så på full retail tror jag inte mycket på.

Medlem

Spela om Englands kampanj i ettan, och glöm detta.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Håller fullständigt med, förutom delen där dem förtjänar lite creeds. Creeds för vad egentligen? Detta är ju pinsamt, spelet suger mer än vad Command and Conquer1 gjorde till Playstation1 med handkontroll. Och Command and Conquer1 är roligare än den här skiten!

EE1, EE2 = Grymma spel!

EE3 = WTF?!

Nä dem ska skämmas dem jävlarna! :evil::evil::evil::evil::evil:

Medlem

Varför har de dummat ner spelet och vad hände med Stainless steel studios?

Medlem

Måste medge att efter nu spelat det mer ingående så fanns det ett underbart spel under huven till empire earth 3. Jag rekomenderar att ge spelet tid och vissa sina framfötter längre fram i spelets design och story.

Grafiken var inte så kass som jag trodde , frågan är vad som hände mellan demot och retail release?

Jag köpte spelet på chans då jag inte blev impad av demot. Och nu e jag glad att jag köpte spelet. Jag älskar det och kan inte sluta spela det numera. 4 av 5 i betyg...

1
Skriv svar