Guild Wars expanderar och ynglar av sig

Robot
Medlem
Guild Wars expanderar och ynglar av sig

Spelade Guild Wars och Factions men eftersom jag inte kände nån som spelade det och samtidigt låg i lumpen så blev det inge klanspel tyvärr. Kanske ska börja spela igen. Har glömt bort att det ens finns.

Medlem

Oooh... nummer två i serien. Intressant.
Har väl inte nött så mycket GW som man borde men aldrig riktigt fänglsat mig efter betan... och nu ligger man snart 2 expansioner bakåt. huhu.


signatur

osv.

Medlem

detta är lite som the sims faktiskt... en herrans massa tillägg :>


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av fanboy:

detta är lite som the sims faktiskt... en herrans massa tillägg :>

Guild Wars + 2 expansioner (3:e på G)

vs

Sims + ... hur många expansioner nu? 10-12st?
Sims 2 + flera expansioner

Så... inte direkt

Ska man kolla på MMO spel, så tror jag exempelvis EVE Online har haft "expansioner" långt fler ggr än Guild Wars. Visserligen var alla EVE expansioner gratis också, men det hör inte till saken


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem

I call - Old news

Annars så är det underbart.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av fanboy:

detta är lite som the sims faktiskt... en herrans massa tillägg :>

Guild Wars + 2 expansioner (3:e på G)

vs

Sims + ... hur många expansioner nu? 10-12st?
Sims 2 + flera expansioner

Så... inte direkt

Ska man kolla på MMO spel, så tror jag exempelvis EVE Online har haft "expansioner" långt fler ggr än Guild Wars. Visserligen var alla EVE expansioner gratis också, men det hör inte till saken

Du!

Nu ska vi inte vara så Besserwissig!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Inaktiv
Skrivet av fanboy:

detta är lite som the sims faktiskt... en herrans massa tillägg :>

Lite var ordet. Se själv;

Dark Age of Camelot expansioner:
- Shrouded Isle,
- Trials of Atlantis
- Foundation
- New Frontires
- Catacombs
- Darkness Rising
- Labyrinth of the Minotaur.

Everquest ... ja jag orkar inte ens lista upp dem. Ta en titt själva:
http://everquest.station.sony.com/
Och det där är bara för Everquest ettan ... så man skulle kunna säga att GW är lite som The Sims med tanke på dess expansions. Då borde man samtidigt kunna säga att Everquest är Mer likt The Sims i fråga om antal expansioner? Eller kanske tom klår den i antalet expansioner. Orka räkna.

Så om en jämförelse bör tas så kan man väl snarare säga att GW är lite som Everquest istället, angående antalet expansioner. En herrans massa tillägg...

Medlem

Det med expansioner var ju hela idén med Guild Wars. Sa de redan innan det släpptes, istället för att få in pengar på månadsavgifter som andra mmorpgs (vet, de vill kalla det ett ccorpg ) så skulle de tjäna pengar på att släppa expansioner, och skulle därför försöka trycka ut 1-2 expansioner per år

Inaktiv

Everquest o dem, även med månadskostnad, kom väl även dem med ett par expansioner per år väl? Körde aldrig everquest-serien, men när man ser på antalet paket o skit som finns så börjar man fundera..

Edit:

Sen så vore det intressant att jämföra antalet/graderingen av förändringar som skedde med varje expansion. Storleken och dylikt.

Medlem
Medlem

Kommer nog att spara mina pengar och vänta på 2an istället.

Medlem
Skrivet av Overdose:

Nu har jag läst allting. Och det måste bara vara för bra för att vara sant!

Guild Wars 2 har stor chans att bli det bästa spelet någonsin.

Och ingen månadskostnad heller! OMG...

Avstängd
Skrivet av Mikaelh:
Skrivet av Overdose:

Nu har jag läst allting. Och det måste bara vara för bra för att vara sant!

Guild Wars 2 har stor chans att bli det bästa spelet någonsin.

Och ingen månadskostnad heller! OMG...

/agree

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Guild Wars 2 har stor chans att bli det bästa spelet någonsin.

Kanske inte de bästa spelet någonsin, de ska krävas mycket för att uppnå en sådan titel, men de kommer ju säkert bli ett av dom bästa MMO-spelen någonsin

Medlem

mikael och elias, så ni blev sugna på att "yngla" av er till FZ från Gw.se? ^^

Att säga att nåt spel är det bästa någonsin är bara dumt. "Det kan bli mitt favoritspel genom tiderna" är däremot rimligt.


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Inaktiv

Gw 2 i alla sin är men nu pratar vi om minst 2 - 3 år framåt. Gw : Eye of the North blir bra och kommer bli troligen den bättre spin offen på ett mmorpg som kommer i år. (ps. Troligen den enda spin offen någon sin i mmorpg).

Ni Som inte har gw rekomenderar jag er starkt att köpa ett exemplar, nog måste ni va tokigt trött på allt grindande i wow. Mycket bättre i gw att nå max lvl på 1 dag, sitta och göra pve eller mest av allt pvp resten av tiden. Slippa jaga gear i dagar, vad finns det för fel på att vara lat. Testa nu gw kostar runt 99 - 299 kr på era spelbutiker.

Inaktiv

Jag installera GW igår igen och jag fattar inte hur pvp funkar, åkte till en ö och där bara stog man rätt upp och ner tillsamans med ett fåtal andra plus några npcs i ett bergsområde, hejja.

1
Skriv svar