Filmat & fotat: The Sims för Wii

Robot
Inaktiv
Filmat & fotat: The Sims för Wii

Jag vet inte varför, men det ser mycket roligare ut än originalen.


signatur

Summon the big gnome!

Inaktiv

Ser skitkul ut

Jee
Medlem

Det är nog lite FÖR gulligt.


signatur

Eller inte?

Medlem
Medlem

Ser riktigt tufft ut! Man kanske rent av börjar gilla The Sims igen!


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Filmen gav väll inte så mycket. Men snygg ny stil helt klart!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Bara för att Wii riktas till mer lekfulla människor behöver dom inte göra The sims till ett dagis-spel :|.

Hoppas ändå på att det blir roligt, i sådana fall så blir det ett köp :D.

Medlem

ser som sagt va roligare ut än orginalet


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

yay nu kommer Sims: The lolita-complex!


signatur

Gaming since 1986 and still going strong!

Medlem

Gaahhh, för mycket gulligt japanskt!

Medlem

Jag instämmer med de andra som sagt att de tror att detta är roligare än orginalet.

Medlem

Det är lustigt hur japanerna vill att alla deras spel ska följa samma grafiska schema, samtidigt som resten av världen vill ha omväxling och förnyelse. The Sims i originaltappning borde ju kännas exotiskt för japanerna.

Vill resten av världen ha omväxling och förnyelse? Sedan när då?

Ang. looken tycker jag den är mer intressant än våra Simmar. De här har ju i alla fall lite karaktär, alla Simmar i våra version är ju trista som stenar.

Medlem

HAHA vilket skämt! ps1 grafik


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Jaså, skulle den här versionens simmar ha mer karaktär? Dom ser ju endast ut som block, fan så fult. Den japanska marknaden verkar ha sjukt dålig smak i många fall..

Tja, fördelen med att ha karikatyriska karaktärer är just att de brukar ha enklare för att förmedla känslor...

Pizzabagare vs the ordinary folks.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Vill resten av världen ha omväxling och förnyelse? Sedan när då?

Detta kan väl inte komma som någon nyhet? Spel och film från västvärlden utformas för att i största möjliga mån sticka ut från mängden och utmärka sig på något vis, ofta genom att försöka ge spelet/filmen ett unikt grafiskt utseende.

Här är några exempel

Omväxling förnöjer, som man brukar säga.

Inte nog med det. Att japansk media av alla dess slag haft sådant stort genomslag i västvärlden tyder även det på att vi är mer mottagliga för utseende- och designmässiga förändringar.

Redan under första veckan efter releasen av Playstation 3 hade den i Japan sålt fler exemplar än Xbox360 hade. De gillar sin inhemska stil och håller sig till den.

Inte sagt att jag har något emot japanernas sedvanligt söta filmer/spel, men jag hävdar fortfarande att resten av världen är mer öppna för att testa spel/film i nya utformanden.

Edit: Jag inser att det naturligtvis går att hitta motsvarande fall åt andra hållet, men min tes stärks nog antagligen av det faktum att EA tror att The Sims (som ju faktiskt kanske är världens populäraste spel) inte kommer att gå att sälja i originalutförande i Japan. Man VET att japanerna är konservativa.

Okami
Killer 7
Rez
Electroplankton

Visst är många japanska spel fantasilöst designade. Detta är precis hur det är i väst också, med klon efter klon. Men precis som här har de spel som går ifrån mallen (du glömde Introversions spel, förresten).

Jag kan därför inte hålla med om att vi västlänningar är mer öppna. Det skulle isåfall vara marginellt.

Medlem

Ser ut som en dålig kopia på Animal Crossing.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Visst är många japanska spel fantasilöst designade.

Men här har det ju gått så långt att man tror att ett spel som sticker ut från mallen av hur ett spel förväntas ska se ut, inte kommer gå att sälja. Det är ju uppenbarligen inget fel på spelet i sig. The Sims är ju omåttligt populärt. Vad beror detta på då?

Anpassning? Att en sak säljer bra i väst betyder inte att den säljer bra i Japan och vice versa. Som du nyss pekade ut i ditt exempel om PS3 och X360.

Medlem

Ja precis! Men varför skulle de klaga på spelet i originalutförande om de nu är så öppensinniga för stilar de är inte är vana vid (enligt dina bildexempel)?

Skrivet av asker:

Ja precis! Men varför skulle de klaga på spelet i originalutförande om de nu är så öppensinniga för stilar de är inte är vana vid (enligt dina bildexempel)?

Det handlar väl knappast så mycket om att klaga som att se till att spelet säljer. Motexempel: Osu! Tatakae! Ouendan! är ett suveränt musikspel till Nintendo DS. När det nu släppts i USA har det gjorts om ifrån grunden upp, med ny grafik, nya karaktärer och nya storys. Jag klagar inte det minsta, eftersom jag får ett helt nytt spel istället för bara en översatt version, men vi västerlänningar är visst inte heller så öppensinniga? Eller?

Medlem

Osu! Tatakae! Ouendan! sålde knappt i Japan (60.000 exemplar, vilket är en låg siffra även om man bara räknar på den japanska befolkningen). För att förbättra försäljningar kanske man därför satsade på att göra om spelet lite, trots att konceptet var bra.

The Sims har sålt 24 miljoner exemplar, uppenbarligen ett riktigt populärt spel som många känner till. Antagligen skulle ett spel av denna kaliber inte behöva några förändringar om det skulle exporteras från Japan till västvärlden. Men hittar du exempel på ett sådant fall så ska jag vara tyst.

Du missar poängen med mitt Ouendan-exempel, som inte gällde försäljningssiffror utan att de gjorde om det för att det skulle sälja bättre här i väst. The Sims må vara en av de största succeerna någonsin, men PC-spelande är otroligt litet i Japan och det har knappast fått någon större spridning där. Jag går ut på djupt vatten utan vidare information att backa upp mig och påstår att konsolversionerna inte heller är kända där.

Självklart försöker de då anpassa det till den japanska marknaden, för att det ska sälja. Är det något konstigt i det? Har det på något sätt någonting att göra med att de är mindre öppensinnade emot förnyelse än oss?

En till sak att tänka på: spelet är riktat emot barn. De vill självklart i ännu större utsträckning relatera till något för att tycka att det är kul. De relaterar nog betydligt mer till sånt här stuk än västerlänningar som växer upp med barbiedockor och Pocahontas istället för SD-anime.

Medlem

Det är naturligtvis svårt att på med någon som helst vetenskaplig grund mäta vilka som är mest inskränkta, vi i väst eller japanerna. Jag har ändå fått uppfattningen (och detta baseras inte på några som helst siffror) att det krävs färre kulturella influenser i ett av våra spel för att japanerna ska rata det, än japanska influenser för att vi i väst ska finna det främmande.

Osu Tatakae Ouendan såg riktigt, riktigt japanskt ut och jag kan förstå att ett sådant spel konverteras, trots att jag inte tror att det skulle ha några problem att sälja ändå. Vi finner japanska spel exotiska. The Sims ser väl, förutom att det kanske avbildar en amerikansk livsstil, förhållandevis vanligt ut, även i en japans ögon.

Nä, det verkar faktiskt som om de medvetet väljer att inte beblanda sig med sådant som alldeles för uppenbart tillverkats av icke-japaner. Detta faktum känner EA, och många andra, till.

The Sims riktar sig inte ursprungligen till barn. Det verkar bara på det sättet eftersom de försökt få spelet könsneutralt. Med de brutala säljsiffrorna spelet visar är jag säker att det har en enorm vuxen publik också. Om sedan EA vill locka yngre spelare med det nya grafikvalet låter jag vara osagt. Att locka japansk publik i allmänhet är nog ett mer träffsäkert motiv.

Vi kan garanterat presentera exempel och motexempel som stödjer våra teser i all oändlighet. Jag baserar endast mina påståenden på mina egna uppfattningar utifrån vad jag läst men jag tror ändå att; Om ett japanskt spel, vars mängd kulturinfluenser motsvarade The Sims ditto, skulle importeras till västvärlden skulle vi antagligen nöja oss med en översättning. Jag tror alltså, som sagt, att det krävs färre sådana influenser för att ett spel ska kännas främmande av en japan.

Men det är bara min fingertoppskänsla.

Medlem
Skrivet av peak_performance:

Tja, fördelen med att ha karikatyriska karaktärer är just att de brukar ha enklare för att förmedla känslor...

Pizzabagare vs the ordinary folks.

I vote Pizzabagare!:heart:

KoP
Medlem

barnspel ftw!

Medlem

"Det ser ut att bli regn" "Mariiiaaa?"


signatur

Nämen!

12
Skriv svar