Wii släpps i november?

Robot
Medlem
Wii släpps i november?

Intressant. Sägs ju att PS3 kommer att floppa. Kanske gör Wii tvärtom och blir en dundersuccé, annars går nog Nintendo under inom 3 år.

Medlem

Offiiciella uttalande ska det va, annars är det rätt ointeressant. Hoppas själv på oktober månad :).


signatur

<3

Medlem

den som lever får se... ser dock hellre att det blir i oktober...

Medlem
Skrivet av urken:

Offiiciella uttalande ska det va, annars är det rätt ointeressant. Hoppas själv på oktober månad :).

Håller med, är det inte officiellt så säger regeln att det inte stämmer. Vill ju ha min Wii så snabbt som möjligt så oktober låter ju helt okej

/ LordDaimos

Medlem

"annars går nog Nintendo under inom 3 år"

Varför skulle dom gå under? Nintendo kommer alltid fortsätta att gå sin egna bana.. Att dom skulle gå under är högst osanolikt med tanke på deras budget.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

Intressant. Sägs ju att PS3 kommer att floppa. Kanske gör Wii tvärtom och blir en dundersuccé, annars går nog Nintendo under inom 3 år.

hmm visst om vi leker med tanken att dom förlora den stationära marknaden ..så kommer dom leva länge på den bärbara .DS är en så ernorm framgång så jag tror Nintendo skrattar hela vägen till banken varje vecka som går just nu så bra som DS lite och spelen säljer ..


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Inaktiv
Skrivet av Sethernis:

Intressant. Sägs ju att PS3 kommer att floppa. Kanske gör Wii tvärtom och blir en dundersuccé, annars går nog Nintendo under inom 3 år.

Nintendo går inte under för det. Deras marknadsandelar med DS är enorm i Japan, och så vitt jag förstår är DS Lite slutsåld i Sverige också.

Edit: Äsch, såg inte Dinskuggas inlägg.


signatur

Just Another Noob
Jocke

Inaktiv
Skrivet av Sethernis:

annars går nog Nintendo under inom 3 år.

Så länge Nintendo äger i stort sätt hela handkonsoll-världen så finns de nog inga risker att Nintendo går under.

Hoppas verkligen att Wii kommer i år, och förboka är ett måste


signatur

DNF is still not finished -- but it's almost done, says Scott Miller

Inaktiv

Gå under om 3 år tror jag inte, folk sa att Big N skulle lägga ner med konsol efter GC och nu kommer Wii så dom kommer nog att fortsätta i minst 20 år till.

Och jag hoppas verkligen också på Okt, 6 Nov känns lite sent med tanke på att PS3 kommer den 17 Nov, så jag tror faktiskt att det lutar åt Okt.

Men i Septemper får vi reda på allt iaf, priser, launchdates och Connect24 mm. Dom skulle hålla en presskonferens då.

Medlem
Medlem

Gå under om 3 år? Inte det minsta troligt. De leder fortfarande den bärbara marknaden stort, PSP säljer inte i närheten lika bra som DS och GBA. De tjänar mer på bärbara marknaden än på stationära marknaden. Om Wii floppar (vilket den med största sannolikhet inte kommer göra) så gör det inte dem så mycket. Jag tror dock att de kommer sälja oerhört mycket mer än väntat. De har redan öppnat ögonen på många icke-gamers med Nintendo DS och de mer unika spelen som Nintendogs, Brain Training osv. Dessa köps av nya kunder som inte köpt spelkonsoller tidigare. Nu när Wii kommer så kommer de nå denna marknad ännu mer. Även vi vanliga spelare gillar nya koncept och jag har aldrig varit med om att så många av mina bekanta samstämmigt säger att Wii är ett givet köp, många som inte ens har en konsoll sedan tidigare, eller har varit gamers en gång i tiden med ledsnat.


signatur

- r4z0r -

Inaktiv

jag längtar tills det kommer ut för jag ska bara ha en....men vad tror ni vad den kommer att kosta?

Flakmonkey

2500-3000 har väl de flesta gissningarna legat kring?

Medlem

det blir bra, då har nog jag råd med en också

Inaktiv

bra då har jag råd me det:D

Inaktiv

längtar efter oktober månad:D

1
Skriv svar