Livstecken från APB Reloaded
Satsningen på att återuppliva MMO-floppen APB fortskrider – film från betaversionen hittas på FZ Play.
#apb-all-points-bulletin, #realtime-worlds
De två största problem jag hade med APB (körde bara Betan och den var ju som den var, inge köp efter det) var att jag hade enbart ett par FPS när rök och "grus" yttrade sig från bilen/marken och att bilarna börjar svänga först efter jag hållit inne vänster eller höger svängknapp i någon sekund, ingen direktrespons precis
.
Uppdragen var ifs också enformiga men vilket mmo är inte enformigt så att inte någon uppdragstyp återupprepas mer än 1 gång? Sedan att man inte får en motståndare av liknande rang är ju också dåligt. Skoj för en level 1'a att gå emot en level 5'a som har automatvapen typ.
Fick deras kod och fyllde i deras formulär så man får väl se om detta blir något, skönt att det blir F2P med massa mikroköp etc. Så även om man inte får testa beta så kan man iaf testa fulla versionen när den kommer ut.
Videon gjorde mig lite småsugen på att köra igen, även om man inte såg nånting nytt sen förut. Har fyllt i formuläret, men inte fått någon invite till betan än.
Jag tyckte dock att bilfysiken var helt okej, eller så var det kanske bara att jag hade lätt för den för att jag inte har nött GTA 3 - 4 så mycket som de flesta och vant mig vid det. Visst, visa bilar kändes som kylskåp på hjul, men de gick fortfarande bra att använda, och ibland kunde man göra riktigt schyssta manövrar vid hopp och så.
Grafiken har jag inget emot heller. APB hade inte de allra senaste effekterna, även fast det är UE3 det baseras på, men det flöt på bra och hade en lite säregen stil med alla unika spelarkaraktärer som sprang runt och så. Det enda jag tycker att de borde fixa är att ge uppdragen och endgamet (eller saknaden av det) lite mer mening. Jag kände att jag hade gjort allt som fanns att göra när jag väl var kvar med betan. Med endast 2½ stadsdelar att vista sig i kände man sig väldigt instängd dessutom. Vore riktigt värt om man kunde åka en bit utanför staden, på snitslade körsträckor med berg runt eller något, som i NFS: HP. Sen kunde staden gärna vara lite mer interaktiv, med tunnelbanor att åka i för att ta sig fram och liknande. Och som sagt, fler typer av uppdrag och gamemodes.
Det här såg riktigt jävla illa ut! Bilfysiken var ju fruktansvärd! Hoppas de får ordning på spelet för jag har velat ha något i stil med detta väldigt länge!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
ja vettefan, tycker spelet verkar rätt så okej.
Folk är för finkänsliga nuförtiden!
Jag har hört från min Fleet Admiral på STO att Reloaded ska vara mycket bättre i dagens beta än det var vid release. Distrikten ska vara större, t om bots ska finnas att skjuta på vilket är bra, på natten gick det inte att spela när alla var offline
Hoppas dom lägger ut filmer på skjutandet, det var delen med spelet jag avskydde mest, det och att man inte har någon armor eller någonting liknande
Game long and prosper