Shadow Complex 2 på väg

Robot
Shadow Complex 2 på väg

Hyllade Xbox Live Arcade-titeln får en uppföljare, avslöjar Chair Entertainment.

#shadow-complex, #chair-entertainment


MFZ
Medlem
Shadow Complex 2 på väg

det gillas!


signatur

“Blessed be the stonecutters. it took a quarry to bury the dreams.”

Medlem

Trevligt, men det hade också varit trevligt om första Shadow Complex släpptes till PSN

Medlem

Dagens bästa nyhet! Ettan såldes för en spottstyver men var som ett fullprisspel, till och med bättre, i kvalitet.

Minns fortfarande att jag blev besviken när Shadow Complex INTE var med på fz:s årets spel-lista för 2009

Medlem
Skrivet av asdfg:

Dagens bästa nyhet!

+1 !

Gillas mycket.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Inaktiv

det här måste vara ett av de bästa spelen på xbla!

Medlem

Goda nyheter. Älskar det första spelet.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Hur är det med homofob-författaren? Kommer han skriva storyn till det här spelet också?

Medlem

"Lyriska" är väl att ta i, det var väl den statiska 4/5 som vanligt?

Jag älskade Shadow Complex och ser fram emot en uppföljare enormt!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Shadow Complex var ett riktigt skönt spel, inte precis samma klass som vanliga Metroid eller Castlevania spel, men bra nära nog och riktigt kul ändå. Så man ser väldigt mycket fram emot en uppföljare.


signatur

Gammalt nick: General Hotshot
All makt åt John, vår befriare.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Hur är det med homofob-författaren? Kommer han skriva storyn till det här spelet också?

Det kan vara en pedofil dödsnazist som skrivit manus, spelar ingen roll, om det håller lika bra klass som det första. Det kommer sälja ändå.

Medlem

sweet! första spelet rockar!

Måste ha missa nått, homofob-författare??

Medlem
Skrivet av blodChoklad:

sweet! första spelet rockar!

Måste ha missa nått, homofob-författare??

Första spelet fick mycket kritik för att en judisk sci-fi-författare som dessutom var extrem homofob hade skrivit storyn till spelet. Jag minns Super PLAY tog upp det när de fanns omkring. Där var en del människor som ville vägra köpa det just p.g.a det

Medlem

Judisk vet jag inte om han är, däremot är han mormon.

Grejen är inte bara att han är homofob utan att han är aktiv homofob. En av de mest aktiva mot Proposition 8 och allmänt stor donator för liknande saker och allmänt religiöst tokstolleri.

Om han hade varit mer inblandad i spelet hade det kanske varit på tal om bojkottning, men då han bara var delaktiv i ett förövrigt värdelöst manus (kom igen, de elaka demokraterna gör en blodig kommunistrevolution mot de snela republikanerna, författarens åsikter lyser inte alls igenom) känns det lite långsökt.

Däremot var några av hans tidiga böcker ganska bra (de två första böckerna i Ender-serien, shadow-serien) men det blev för mycket för min del när han började utnyttja tillfället att rabbla upp osammanhängande propaganda om själar, människans överlägsenhet, kärnfamiljen, gud och jag vet inte vad. När han dessutom började engagera sig rejält politiskt så tog det stopp för min del, då man indirekt förser dessa organisationer med pengar genom att köpa hans böcker.

TL;DR
Hatar författaren, men kommer troligtvis köpa spelet då jag tyckte om det första och rent allmänt är ett metroidvania-fan. Det lilla man kunde kalla story i första spelet var dock inget man kunde hänga i granen, diggar verkligen att han i början säger att han inte tycker om att döda och i slutet inte blir arg på "plot-twisten". Till och med Iji skötte det bättre och det är ett Indie-spel utan en riktig författare till manus...

Medlem

ah mormon var han nog. Var ju ett bra tag sen så jag måste ha minns det fel.
Jag minns att de skrev typ att han ansåg att alla homosexuella var "genetiskt fel"

Jättekul spel, men storyn var ju sällsynt hjärndöd. Inte minst slutet.. otroligt lökigt och förutsägbart, som en riktigt B-ig actionfilm från 1995. Över huvud taget tycker jag att det tappade i slutet, men en uppföljare har ju alla förutsättningar att bli fantastiskt bra!

Håller tummarna hårt för PSN bara..

1
Skriv svar