Arma 3 tillkännagivet

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Hannu87:

...och folk säger att PC exklusiva titlar inte fungerar.

"Eat shit and die".

Rösta på Hannu till pc profet!

Btw, någon som kan säga hur Arma 1 och 2 är? Har hört att spelen ska vara riktigt buggiga och totalt obalanserade, typ att fiender drar HS på dig väldigt lätt från flera hundra meters avstånd. Snälla säg att det inte stämmer, så ska jag ta och skaffa serien.

Älskar Operation Flashpoint (orginalet+expansioner) och blev sugen på den sanna uppföljaren efter Dragon Rising floppade så hårt

ArmA-spelen var kända för att vara buggiga men nu är de patchade och fungerar fint., och
fienden sätter inte hs på hundratals meters avstånd, men de är oftast lika träffsäkra som en själv. Sen spelar det oftast ingen roll var de träffar eftersom du oftast dör/förblöder i alla fall

ArmA2 fungerar fint. Man kan ställa in hur duktiga fienden (och dina egna AI) är i "options"-menyn. Men som sagt... en bot beter sig inte som en männsiska så visst kan man råka på oväntade saker.

ArmA2 och Close Combat III the russian front är i princip de enda spel som går på min dator för närvarande. Båda rekommenderas varmt.

Se till att du har en bra fyrkärnig processor om du skall spela större uppdrag i ArmA.

CCIII kräver dock bara: 133 MHz Pentium Processor, 32 MB RAM, 1 MB video card.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Åh herregud!

Medlem
Medlem

Yess, vatten och A-dyk i ArmA!!!!! För en gammal KJ-veteran är detta rena drömmen. Må det finnas möjligheten att dyka i floder, sjöar och hav i multiplayer så ska ni få se på djävulskap på en helt ny nivå.. Mohahahahaaa!

Medlem
Skrivet av aspunk:

Ny motor, annars är jag nog inte intresserad...

Kommer knappast kännas som ArmA då.

Jag hoppas på bättre röster. Det vore kul om de kunde lägga ned lite arbete bakom röstskådespeleriet i stället för att klippa ihop ord de spelat in var för sig.

Medlem
Skrivet av Tybalt:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Hannu87:

"Eat shit and die".

Btw, någon som kan säga hur Arma 1 och 2 är? Har hört att spelen ska vara riktigt buggiga och totalt obalanserade, typ att fiender drar HS på dig väldigt lätt från flera hundra meters avstånd. Snälla säg att det inte stämmer, så ska jag ta och skaffa serien.

Älskar Operation Flashpoint (orginalet+expansioner) och blev sugen på den sanna uppföljaren efter Dragon Rising floppade så hårt

ArmA-spelen var kända för att vara buggiga men nu är de patchade och fungerar fint., och
fienden sätter inte hs på hundratals meters avstånd, men de är oftast lika träffsäkra som en själv. Sen spelar det oftast ingen roll var de träffar eftersom du oftast dör/förblöder i alla fall

ArmA2 fungerar fint. Man kan ställa in hur duktiga fienden (och dina egna AI) är i "options"-menyn. Men som sagt... en bot beter sig inte som en männsiska så visst kan man råka på oväntade saker.

ArmA2 och Close Combat III the russian front är i princip de enda spel som går på min dator för närvarande. Båda rekommenderas varmt.

Se till att du har en bra fyrkärnig processor om du skall spela större uppdrag i ArmA.

CCIII kräver dock bara: 133 MHz Pentium Processor, 32 MB RAM, 1 MB video card.

Jorå, spelar med en fin quad core processor Tack för alla svar, får kolla upp vad Arma serien går på steam och så skaffar jag det när jag kan chilla ner lite med Rift

signatur

Game long and prosper

Inaktiv
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av aspunk:

Jag hoppas på bättre röster. Det vore kul om de kunde lägga ned lite arbete bakom röstskådespeleriet i stället för att klippa ihop ord de spelat in var för sig.

Haha, du menar ingen animation blending eller ens kunna avbryta animationer, otroligt konstig fysik osv...

Ja, röstskådespelet är riktigt dåligt. De kunde i alla fall anstränga sig och spela in orden i liknande tonfall.

..enemy TANK near THAT HOUSE.

Inaktiv

JAAA!

signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

lol, var jag ensam som läste muslim-pangare?

Skrivet av Javas:
Skrivet av Hannu87:

"Eat shit and die".

Hannu är sannolikt FZ:s pc-fantast nummer ett, med ett aldrig sinande hat för konsolerna. Charmigt!

Medlem

Behöver inte vista och windows 7 3 gb ram minst för moderna spel ? eller tänker jag fel

signatur

I love the smell of napalm in the morning.

Medlem

Var det bara jag som reagerade på

Citat:

Du tar dig an rollen som Cpt. Scott Miller när han som ensam överlevande försöker slutföra uppdraget på egen hand

Inga konstigheter där inte, bara en ensam supersoldat. Är det inte sånt som det brukar gnällas om när det gäller andra spel? Jag tycker åtminstone inte att det känns så jävla 'simigt'.

Medlem
Skrivet av Arvid:

Citat:

Du tar dig an rollen som Cpt. Scott Miller när han som ensam överlevande försöker slutföra uppdraget på egen hand

Inga konstigheter där inte, bara en ensam supersoldat. Är det inte sånt som det brukar gnällas om när det gäller andra spel? Jag tycker åtminstone inte att det känns så jävla 'simigt'.

Nu är ju dock tanken att man genom kampanjen ska få mer och mer soldater under sitt kommando, så kan tänka sig att man väldigt tidigt har en liten grupp som med tiden växer kanske t.om. till flera grupper och fordon.

Medlem

Ah, skitkul osv. MEN de är ju inte precis kända för att optimisera sina spel. får väl köpa det om något år när man fått ny burk och de patchat det. ungefär som att man körde ARMA2 rätt nyligen.

signatur

// Bacon <3

Inaktiv

gillade arma 2. men operation arrowhead har ganska intetsägande och ointressanta miljöer som jag inte kan relatera till.. Hoppas dom ökar systemkraven ännumer, så jag får köpa en Cray

Medlem
Skrivet av Höglund:

lol, var jag ensam som läste muslim-pangare?

Haha nää jag själv såg samma sak o tänkte fråga samma som dig

Medlem

Får se hur det går. ArmA2 led av mycket problem när det kom, men Operation Arrowhead var riktigt väloptimerat och buggfritt.

Nu kommer det ju nya pryxlar som PhysX, vad som jag kan anta är animationblending, och andra fina saker (även om grafiken inte ser ut att ha uppgraderats mycket sedan OA, men det gör inte mig något. Det ser redan bra ut, så länge de bara fixar postprocessingeffekterna) som jag antar kommer orsaka rejäla högar med buggrapporter när spelet släpps, men man kan ju ändå hoppas att likheterna med RV3 (motorn i ArmA2/OA) gör att det blir rätt så lindrigt den här gången.

Medlem
Skrivet av dowaq:

Fan kom igen Bohemia ge mig ett exemplar till 360:et ;D har fortfarande bara en sketen dator som klarar av Operation Flashpoint: Cold war crisis

Skaffa dig en dator istället för en sketen konsol. Konsoler är för småbarn och folk som inte har något begrepp om vad som är ett bra spel.

signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Hannu87:

"Eat shit and die".

Hannu är sannolikt FZ:s pc-fantast nummer ett, med ett aldrig sinande hat för konsolerna. Charmigt!

Jag är NR 1

signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av aspunk:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av aspunk:

Haha, du menar ingen animation blending eller ens kunna avbryta animationer, otroligt konstig fysik osv...

Ja, röstskådespelet är riktigt dåligt. De kunde i alla fall anstränga sig och spela in orden i liknande tonfall.

Inte spelat det tillräckligt mycket för att ha sett de sakerna själv.
Jag har mest kollat på Robbaz Triple monitor och TrackIR-videos

Medlem

Gött! BF3 ett par månader i väntan på Arma 3 då

Medlem
Skrivet av Emetic:
Skrivet av dowaq:

Fan kom igen Bohemia ge mig ett exemplar till 360:et ;D har fortfarande bara en sketen dator som klarar av Operation Flashpoint: Cold war crisis

Skaffa dig en dator istället för en sketen konsol. Konsoler är för småbarn och folk som inte har något begrepp om vad som är ett bra spel.

Medlem
Skrivet av Emetic:
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Javas:
Skrivet av Hannu87:

"Eat shit and die".

Jag är NR 1

Sluta nu, ni skämmer ut er Jag är 100% pc men det här bråket mellan konsol och pc börjar påminna om 80talets zyntare mot hårdrockare. Pinsamt värre!

Skrivet av v1lle3:
Skrivet av aspunk:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av aspunk:

Tripple monitor rockar! Spelar dagligen med det

signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot, men ni vet alla att jag har rätt ;) >

Medlem

Var det Gaddafi på bilden i länken från förstasidan?

signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Väntar med spänning vad dom kommer presentera och tillföra spelet under ett helt år + kanske lite till!

signatur

Chooch it

Medlem

W00t w00t! Ohh fan shit också måste skaffa windows 7 nån dag när man kan börja tjäna riktiga cash
Fan dykar bilden påminner om the rock filmen!
Fan efter att ha läst nyhets infon låter det ju som en korsning mellan metal gear solid och Arma / Ofp gameplayet, dock med färre sega cutscenes än MGS spelen.

WeX
Medlem

Tusan! Jag som gillar att springa runt i skogen, och saknar snö gör jag också. Medelhavsklimatet är ju som ArmA1, trist och fult.

signatur

Boom headshoot!

Medlem
Skrivet av Ankh:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av aspunk:
Skrivet av v1lle3:
Skrivet av aspunk:

Tripple monitor rockar! Spelar dagligen med det

Jag har aldrig fått nöjet att spela på tre skärmar.
Det är ingenting jag direkt planerar att införskaffa heller, dock.

Medlem
Skrivet av Inkompetent:
Skrivet av Arvid:

Citat:

Nu är ju dock tanken att man genom kampanjen ska få mer och mer soldater under sitt kommando, så kan tänka sig att man väldigt tidigt har en liten grupp som med tiden växer kanske t.om. till flera grupper och fordon.

Ach so, jag såg inget om att man skulle samla ihop mannar under spelets gång. Oavsett tycker jag att spelet verkar väldigt intressant.

Inaktiv
123
Skriv svar