Rage – 10 nya skärmdumpar

Medlem
Skrivet av MKultra:

Grejen med att ha så stora texturer lär väl ändå inte vara hög detalj utan snarare att du slipper repetition i texuren, vilket kan se rätt b-igt ut. Finns ingen som helst anledning att ha en 128000x128000 textur på en modell (snarare brukar man ha ganska små texturer på modeller eftersom det är små ytor det rör sig om).

Exakt, grejen med megatextures är att skapa unika miljöer utan upprepning, inte högupplösta jättedetaljerade texturer. Något man säkert kommer uppskatta när man väl spelar, även fast texturerna i sig kanske ser lågupplösta ut. Skulle vara intressant med screens från PC med maxade inställningar.

Medlem

Det är det säkert också. Men det är ju rätt stor skillnad på pixeltätheten på samma bild också. Ta Minecraft t.ex. samma texturer men högre antal pixlar på samma yta gör det ju skarpare. ID Har inte sagt hur de bygger banan egentligen så att deras megatextures stödjer upp till 128000x128000 pixlar kan ju vara på hur liten eller hur stor yta som helst.

Men det är ganska stor skillnad på prestandan mellan vanliga och t.ex. högupplösta texturer i Minecraft. Och det jag kan se är att texturerna får lida rätt mycket för att kunna pressa upp RAGEtill 60FPS på konsol. Vilket i princip Carmack säger i sin intervjue egentligen. De kunde säkert slagit Crysis och alla andra på fingrarna om de istället fokuserat på 30FPS med snuskigt hög GFX.

MC med vanliga texturerna:
http://technoheads.org/wp-content/uploads/2010/09/obsidian-ca...

MC med "HD" texturer:
http://img42.imageshack.us/img42/9766/20110420180356.png

Medlem
Skrivet av Fuidama:

Att det kan flyta på i 60FPS får de kudos för men det ser fan inte så mycket snyggare ut än MW3. I vissa fall ser det fan värre ut än MW3, men för det mesta bättre och det borde det göra.

http://gordon.fz.se/bildcache/y/y226dsmhsc2feodbijxqy28ixrwpf...
http://gordon.fz.se/bildcache/t/tn5ux5p7p8kzxbibcffppg7trfbwk...
http://gordon.fz.se/bildcache/h/hz7oy4vsiakpeken7ugixbkiwf83o...
http://gordon.fz.se/bildcache/x/xmm4fzjjjlolulzaad29om9dbup9w...

Syns ju helt klart att omgivningen inte får så mycket kärlek, men det är mer märkbart i Rage än i MW 3.
Men det är ju på konsol och den ligger ju typ 3 generationer bakom PCn eller nått sånt, så jag hoppas de visar det på en PC snart med lite mer vardaglig specs.

Notera att DoF(Depth of Field) antagligen gör att det som är i focus är skarpare än bakgrunden.


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem
Skrivet av Peete:

Notera att DoF(Depth of Field) antagligen gör att det som är i focus är skarpare än bakgrunden.

Jojo men men även om man tittar på saker som befinner sig i "mitten" så ser inte grafiken så högupplöst ut ändå.
T.ex.
http://gordon.fz.se/bildcache/h/hz7oy4vsiakpeken7ugixbkiwf83o...

Soldaten närmast skärmen är troligen suddigare pga DoF men även han som är längre bort, mutanten och marken som är rakt under har rätt låg upplösning. (Inte direkt karaktärerna i sig men just marken)

Medlem

Ser ju ut som PS3 versionen Hoppas jag!


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Crysis 2 på 360, screeenshotet med Parken och Solen mitt i (sista)->Inte vackra texturer där om man säger så...


signatur

PC Master Race!! I7 6700K. RTX 3080. Asus PG348Q. PS5!!

Medlem

Till och med BF3 på PS3 ser bättre ut än Rage gör (Jimmy Fallon Show finns på BF3 facebook sidan i HD1080).
Kniven som separat vapen is back. yey

Medlem
Skrivet av bävern:

jag är trött på id Software ... sådär ... äntligen ... tycker alla deras spel under 00-talet har känts likadana och sjukt monotona ... dags att gå vidare!

JAG ÄR MED TRÖTT!!! SKA SOVA NU

Medlem

mycket wajn ifrån pckidsen som vanligt


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
12
Skriv svar