Duke Nukem Forever

Medlem

Jojo. Jösses så mycket skit jag fick här när jag beskrev samma saker som Calle. Fast det gjorde jag för tre månader sedan. Skönt att Hertigens hjärt-lungmaskin äntligen har kopplats ur. Våra minnen från DN3D är det inget fel på och det ska det inte bli heller. Låt Hertigen vila i frid, så har ni de goda minnena kvar.


signatur

// P

Inaktiv

Kört ca 10 timmar och måste säg att det är ett av de bättre fpsen på länge, grafikmässigt är det i underläge men annars så funkar det hur bra som helst! Inget Bioshock storymässigt men visst fan är det riktigt kul!

Kanske har skrivit detta innan men fan va nice det är att lira utan att få uppmaning att reloada hela tiden, och inga
magiska pilar som visar var jag ska gå!

Men visst doftar det konsoll här och var, men vi som gillar att spela "på riktigt" får nog vara nöjda med den tid som varit. PC uppbyggnad på ett spel är nog över för alltid, vi kanske får se någon uppstickare här och där men det här bråket med pc vs konsoll är nog förlorat, vi äldre som lirat från början kan omöjligen förklara för konsollare vad det innebär när vi snackar om duke, doom, hl, moddar och maps (jo det var gratis en gång i tiden och folk gjorde egna grejer, helt gratis!) Numera är det låst och släpps som DLC.

ehh ja allt detta har sagts innan...inget att göra åt och tack o lov släpps det riktiga höjdarspel fortfarande

Medlem

Tycker alla gnällspikar kan lägga ner nu!
Om ni inte gillar spelet så låt det då vara!

Jag gillar spelet och är faktiskt inte ensam!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Aresz:

Kört ca 10 timmar och måste säg att det är ett av de bättre fpsen på länge, grafikmässigt är det i underläge men annars så funkar det hur bra som helst! Inget Bioshock storymässigt men visst fan är det riktigt kul!

Kanske har skrivit detta innan men fan va nice det är att lira utan att få uppmaning att reloada hela tiden, och inga
magiska pilar som visar var jag ska gå!

Men visst doftar det konsoll här och var, men vi som gillar att spela "på riktigt" får nog vara nöjda med den tid som varit. PC uppbyggnad på ett spel är nog över för alltid, vi kanske får se någon uppstickare här och där men det här bråket med pc vs konsoll är nog förlorat, vi äldre som lirat från början kan omöjligen förklara för konsollare vad det innebär när vi snackar om duke, doom, hl, moddar och maps (jo det var gratis en gång i tiden och folk gjorde egna grejer, helt gratis!) Numera är det låst och släpps som DLC.

ehh ja allt detta har sagts innan...inget att göra åt och tack o lov släpps det riktiga höjdarspel fortfarande

Tack!
Äntligen någon som fattat galoppen!
Det här är typen av dagens spel och det hjälper inte att gnälla!


signatur

Min negativa KDR är din positiva KDR!

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Protoman:

Hur är brudar bröst och bajs en dålig sak? Gillar man inte humorn i Duke Nukem ska man nog inte ens spela det. Och grafik? Grafik är lååångt ifrån allt, och so what. Jag tycker grafik från 2007 fortfarande är snyggt. Hell, flera spel från PS2 är fortfarande snygga. Recenscenten var inte intresserad av Duke Nukem.

Om du läst texten så skulle veta att jag älskar Duke 3D, det är ett av tidernas bästa fps. Jag säger heller inte att bajsbröst är dålig smak, men att det fått en för stor plats i DNF, särskilt när det inte var en stor sak i D3D.

Jag loggade antagligen ett gäng hundra timmar i Duke 3D när det kom. Framförallt när det började dimpa ner en massa extrabanor från fansen som man kunde leka med. Efter Duke kom det ett gäng spel som stal rakt av från originalet, men det var aldrig någon fara för de var bleka kopior.

Men gör ett ohyggligt bra orginalspel automatiskt att uppföljaren också blir bra? Knappast. Jag kan bara tycka synd om de som köpte spelet för att sponsra någon slags nostalgi. Det enda ni åstadkom var att köpa idioterna fria från misslyckandet. Och de kommer knappast att tacka er.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Inte oväntat att det får lågt betyg för att det inte lever upp till förväntningarna. Så går det när man hype'ar något så mycket som med DNF.

för övrigt har jag inte provat det ännu, men jag hoppas att det är bättre på PC då konsoler inte intresserar mig alls.

Medlem

Denne mannen håller jag med, lite lång video kanske, men förmodligen den bästa recensionen av DNF man kan hitta:

http://www.youtube.com/watch?v=Th2z0xT-X5s

Han spelar på alla format och tjänar pengar på att lägga upp filmerna på youtube förvisso, men verkar ärlig trots allt ( även om han inte alltid är den "skarpaste kniven i lådan" ). Han försöker inte vara så satans "PK" hela tiden, utan säger hur det faktiskt är - till skillnad från många stora saiter

Jag brukar kolla hans konsol-genomspelningar på exklusiva spel, så man får se dom också som PC spelare. Ex. Heavy rain och L.A. noire - bra storys, men glad jag slapp trycka på knapparna


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Medlem

-Daterad grafik
Opolerat gameplay
Brudar, bröst och bajs

Duke Nukem är ingeting utan brudar och bröst, sen när har brudar inte haft bröst?

Sen visste nog alla att det skulle bli mediokert eftersom det tog för lång tid, sen att Gearbox var tvungen att plocka upp dom bittarna som 3D Realms lämnat efter sig. Tror dock fullständigt på att nästa Duke blir mycket bättre då samma företag får göra det från schratch.

- Hail to the king baby!

Medlem

Om bara FZ hade valt en person att recensera det här spelet efter för vad det faktiskt är så hade spelet fått bra mycket högre betyg. Duke Nukem har alltid handlat om brudar, "gubbsnusk" och allt sådant som är tabu i spelvärlden. Tycker det är pinsamt att du tänker modern shooter när du skall spela igenom det.

Medlem

Efter att ha spelat färdigt spelet för ett tag sedan och låtit det sjunka in en stund är det en solklar 4 av 5, det har sina brister och är lite tramsigt emellanåt, men det är kul att spela, roligare än dom flesta nya spel! Så det uppväger bristerna för mig personligen.

Jag fokuserade inte lika mycket på "avföringen" i spelet som FZ uppenbarligen gjorde, det intresserade inte mig helt enkelt, men visst - Man kan, med viss möda, plocka upp en skit, och få några one-liners ( What am i doing!, Am i a monkey!? f.ex), samt man kan vid ett tillfälle stöta på en man som sitter på WC - I övrigt är inte "bajs" på något sätt integrerat i mainstoryn som man kan tro efter allt tjat om det här på FZ ( Fekalie Zone? )

Nåväl, alla får väl ha sina fetiches...

Men om vi ignorerar FZ:s bajsfixering:

Vad jag tyckte var kul, förutom gameplayet och humorn, var alla referencer till annat popkulturellt f.ex:

Leeroy Jenkins-"DAMNIT, LEEROY!"

"That's one dead Space Marine" i stället för"doomed space marine"( som det vare i duke3d ) - i detta fallet är det Isaac Clarke från Dead space som ligger död med sin engineer hjälm

En portal referens med en tjej som säger "that there will be cake"

The Shining-REDRUM skrivet på väggen ( en toalett så man kan se det i spegelen )

Inception-snurran på ett bord.

HL Några brädor i vägen - "A crowbar would come in handy right about now" samt "I hate valve puzzles" - när man skall dra i några "valves" och flytta "Steam".

Donkey Kong - någon slänger tunnor på en medans man är på väg upp för en trappa, när man är uppe säger Duke "Ooh, I was expecting a monkey!"

Lo Wang was here - tag

Bara några få exempel.

Men jag hoppas på en ännu bättre uppföljare nu förståss, lite mindre trams, mer gameplay/humor/interaktivitet. Och uppdaterad grafikmotor ( Låter kul att säga det om ett Duke spel efter DNF:s alla ändringar ).

"Skit-recensioner" får man ju hoppas man slipper när den tiden kommer


signatur

"We think there is a fundamental misconception about piracy. Piracy is almost always a service problem and not a pricing problem" - Gabe Newell

Skriv svar