Systemkraven för Space Marine

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Specsen har jag inga problem med och Steam använder jag dagligen.

Personligt sett fattar jag inte varför alla hatar Steam?

De har daily deals med 50% off ett random spel, weekly madness där de har ca 10-80% off en grupp spel relaterade till varandra.
De har ökat säkerheten på sista tiden med verifikations koder innan man kan logga in på ett konto på den datorn.
De har stöd för nästan alla spel, man kan använda GamerOverlay till (som sagt) nästan alla spel.
Och nu finns det även F2P spel på Steam... TF2 är även det F2P..

Vad klagar ni på när de har ett väldigt bra system?

SteamWorks är även bra då man enklare kan köra med polare (Förutsatt att ni har några...), dock så är deras server system lite halvdant än så länge (DoW: Retribution hade stora problem med SteamWorks då det var ett av de första spelen att använda det helt och hållet).

Tänk så här: du formaterar om datorn...och vips! En zombieapokalyps infaller! Internet går ner och du sitter där och inte kan spela några spel pga att du inte äger en fysikskiva! Nu då!?

skämt och sido, jag skulle vara körd för 90% av alla spel jag äger finns i mitt steam bibliotek!


signatur

woop woop

Medlem
Skrivet av Friberg:

Håller med. Har använt Steam sen det släpptes och har massor av spel där, aldrig haft problem!

Om du aldrig har haft problem med Steam så kan du knappast har använt det sedan det släpptes...

Skrivet av Aléa:

Tänk så här: du formaterar om datorn...och vips! En zombieapokalyps infaller! Internet går ner och du sitter där och inte kan spela några spel pga att du inte äger en fysikskiva! Nu då!?

skämt och sido, jag skulle vara körd för 90% av alla spel jag äger finns i mitt steam bibliotek!

Man behöver inte vara online för att spela genom Steam...

Medlem
Skrivet av mrpeters:

Specsen har jag inga problem med och Steam använder jag dagligen.

Personligt sett fattar jag inte varför alla hatar Steam?

De har daily deals med 50% off ett random spel, weekly madness där de har ca 10-80% off en grupp spel relaterade till varandra.
De har ökat säkerheten på sista tiden med verifikations koder innan man kan logga in på ett konto på den datorn.
De har stöd för nästan alla spel, man kan använda GamerOverlay till (som sagt) nästan alla spel.
Och nu finns det även F2P spel på Steam... TF2 är även det F2P..

Vad klagar ni på när de har ett väldigt bra system?

SteamWorks är även bra då man enklare kan köra med polare (Förutsatt att ni har några...), dock så är deras server system lite halvdant än så länge (DoW: Retribution hade stora problem med SteamWorks då det var ett av de första spelen att använda det helt och hållet).

Vad kan man ogilla med $team då?
Du måste köpa ett spel via $team för att få tillgång till grundläggande funktioner, du kan inte ens lägga till vänner om man inte köp ett spel, perfekt....
Det är det största/mest resurskrävande DRM som finns ute, kräver separat installation samt att dy behåller dyngan så länge du vill spela något, inte diskret koll bara när man slår igång spelet och som inte ligger kvar för alltid...
Dränker dig i reklam! Spyware i all ära men Steam tar det hela till en ny nivå, direkt dyngan startar blir du fistad av reklam och annat, om och om igen. Ska de erbjuda "steam plus" utan reklam för 9.99/månad snart eller?
Inga rätttigheter? Grymt!
Lås ditt spel via Steam och förlora alla rättigheter, om Steam känner för det, kanske du klagade på ett forum eller anklagas för något annat, om än felaktigt, så har de rätten att frånta dig rätten till samtliga spel du reggat hos dem. Bränn skivan då den ändå är inget värd, hamna på fel sida med Valve och se fram emot en spelupplevelse som får Kina att framstå som modernt och öppet...
Lås ditt spel! Inte kommer du undan bara för att du köpt en fysisk kopia, inte heller om det är ett SP only-spel, nej då. Självklart ska du tvingas låsa det till steam, installera steam, ha steam installerat för alltid etc, som Ask's toolbar, bara större...

Nu ska vi väl inte säga att allt är ont med Steam, precis som med Facebook så finns det många sm gillar när andra styr och tar beslut åt dem, lättare att slippa tänka själv och ha "rättigheter". Personligen föredrar jag nog de flesta andra DRM där ute, de som inte synd utan bara gör sitt jobb...

Medlem
Skrivet av Grumbledock:
Skrivet av mrpeters:

Specsen har jag inga problem med och Steam använder jag dagligen.

Personligt sett fattar jag inte varför alla hatar Steam?

De har daily deals med 50% off ett random spel, weekly madness där de har ca 10-80% off en grupp spel relaterade till varandra.
De har ökat säkerheten på sista tiden med verifikations koder innan man kan logga in på ett konto på den datorn.
De har stöd för nästan alla spel, man kan använda GamerOverlay till (som sagt) nästan alla spel.
Och nu finns det även F2P spel på Steam... TF2 är även det F2P..

Vad klagar ni på när de har ett väldigt bra system?

SteamWorks är även bra då man enklare kan köra med polare (Förutsatt att ni har några...), dock så är deras server system lite halvdant än så länge (DoW: Retribution hade stora problem med SteamWorks då det var ett av de första spelen att använda det helt och hållet).

Vad kan man ogilla med $team då?
Du måste köpa ett spel via $team för att få tillgång till grundläggande funktioner, du kan inte ens lägga till vänner om man inte köp ett spel, perfekt....
Det är det största/mest resurskrävande DRM som finns ute, kräver separat installation samt att dy behåller dyngan så länge du vill spela något, inte diskret koll bara när man slår igång spelet och som inte ligger kvar för alltid...
Dränker dig i reklam! Spyware i all ära men Steam tar det hela till en ny nivå, direkt dyngan startar blir du fistad av reklam och annat, om och om igen. Ska de erbjuda "steam plus" utan reklam för 9.99/månad snart eller?
Inga rätttigheter? Grymt!
Lås ditt spel via Steam och förlora alla rättigheter, om Steam känner för det, kanske du klagade på ett forum eller anklagas för något annat, om än felaktigt, så har de rätten att frånta dig rätten till samtliga spel du reggat hos dem. Bränn skivan då den ändå är inget värd, hamna på fel sida med Valve och se fram emot en spelupplevelse som får Kina att framstå som modernt och öppet...
Lås ditt spel! Inte kommer du undan bara för att du köpt en fysisk kopia, inte heller om det är ett SP only-spel, nej då. Självklart ska du tvingas låsa det till steam, installera steam, ha steam installerat för alltid etc, som Ask's toolbar, bara större...

Nu ska vi väl inte säga att allt är ont med Steam, precis som med Facebook så finns det många sm gillar när andra styr och tar beslut åt dem, lättare att slippa tänka själv och ha "rättigheter". Personligen föredrar jag nog de flesta andra DRM där ute, de som inte synd utan bara gör sitt jobb...

Varför skall du ha Steam om du inte ska ha spel på den?
Enda anledningen är om du använder Smart Steam eller anser att det är bättre än Xfire att ha kontakt med folk via.

Resurs krävande tycker jag inte direkt.. Det är bättre än Ubisofts skitsystem med 24/7 internet krav.
Jag har aldrig fått något reklam som inte är relaterad till Steam eller spelet man kör.

"Förlora alla rättigheter"
Vad för rättigheter snackar du om nu?

Medlem

När hade man senast "äganderätt" till programvara som man betalat för?

Om du har köpt Windows (eller spel på skiva) så har du säkert bara licens att använda programmet. Du "äger" det inte.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Grumbledock:

Det är det största/mest resurskrävande DRM som finns ute, kräver separat installation samt att dy behåller dyngan så länge du vill spela något, inte diskret koll bara när man slår igång spelet och som inte ligger kvar för alltid...

Om din dator har problem med att driva Steam är det dags att uppgradera. Jag menar, om din dator klarar av att gå in på FZ (som tar betydligt större datorresurser i anspråk) så bör Steam inte vara något problem.

Skrivet av Grumbledock:

Dränker dig i reklam! Spyware i all ära men Steam tar det hela till en ny nivå, direkt dyngan startar blir du fistad av reklam och annat , om och om igen. Ska de erbjuda "steam plus" utan reklam för 9.99/månad snart eller?

Reklam? Stäng av det i inställningsmenyn. Sätt startvy till ditt spelbibliotek och du behöver _aldrig_ se någon reklam.

Förresten, vad mer än reklam blir du "fistad" av "om och om igen" ?

Var dina starka ord verkligen befogade? Något att begrunda.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Aléa:

Tänk så här: du formaterar om datorn...och vips! En zombieapokalyps infaller! Internet går ner och du sitter där och inte kan spela några spel pga att du inte äger en fysikskiva! Nu då!?

Frågan är vad som har störst sannolikhet att inträffa.

En zombieapokalyps eller att du får en repa på skivan.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

pallar


signatur

"Bobby Kotick is like Darth Vader, once a human, now more machine..."

Medlem

Klarar iallafall de rekommenderade specsen

12
Skriv svar