Jag kommer alltid stödja Id, härligt att man lagt ned så många år på spelet.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Jag gillar när ni vågar uttrycka kritik i förhandstittar, vilket annars är rätt ovanligt i "branschen". Det normala förfarandet är att glorifiera spelen till tusen och sedan när man väl recenserar det hitta 1000 saker som är dåliga eller kunde gjorts bättre. Sådant här bygger förtroende.

Medlem

En fråga, dom har tjatat mycket om att spelet är gjort för 60hz, kände man någon speciell lenare känsla i Rage jämfört med andra spel? Mycket bra artikel annars. Det låter lite som man hade förväntat sig, som ett välgjort äventyr ungefär.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:
Skrivet av Insanity:

Blev alldeles fast i texten, och oftast brukar jag bara skumläsa recensioner. Men fan det var bra skrivet Tack Fredde!

Du fastnade så hårt för texten att du till och med missade att det var en förtitt? Damn, vilken effekt den där Fredrik har på folk, alltså.

Haha, fan..


signatur

Trust is for fools...

Medlem
Skrivet av Wartex:

Så det verkar lite som att spelstilen påminner om den i STALKER? Sandboxyish?

Du missade denna rad eller?

– Det är fortfarande ingen sandlåda. Vi brukar säga att det är ett relativt fritt men ändå regisserat spel.

Medlem

Härligt. Jag kommer säket att ha kul med detta spel.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av davidrone:
Skrivet av Wartex:

Så det verkar lite som att spelstilen påminner om den i STALKER? Sandboxyish?

Du missade denna rad eller?

– Det är fortfarande ingen sandlåda. Vi brukar säga att det är ett relativt fritt men ändå regisserat spel.

Det var därför jag skrev Sandboxy-ish.

Medlem

You had me at "hello". Id gör bra spel och detta ser jag fram emot.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Finns ju många innovativa fps spel med underbar grafik, men så känns det som om man springer runt med betong skor på och så är det allmänt dålig känsla i spelet. Hellre att det flyter på bra och är skön känsla.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Annanaz:

Sjuk bra förhandstitt, men en sak jag inte riktigt fattat, och som jag undrar mer över när man ex läser "På grund av dina förmågor och kunskaper (oklart vilka)"
Har det RPG inslag som typ Fallout/borderlands, där man får göra sin egen gubbe, välja på färdiggjorda. med olika egenskaper etc.
Eller är det mer som Bulletstorm. Du spelar en "färdig" gubbe, utan några direkt RPG inslag.
Obs! lite konstig svenska märkte jag

Karaktären är färdig från början. Under äventyrets gång pusslar man ihop vad han kan göra och vem han är, men får ta ställning till hur han ska utvecklas (exempelvis vilken armor han ska ha). Vet inte om man kan välja egenskaper, men det skulle inte förvåna mig. Dock inget levlande!


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny
Skrivet av nils45:

En fråga, dom har tjatat mycket om att spelet är gjort för 60hz, kände man någon speciell lenare känsla i Rage jämfört med andra spel? Mycket bra artikel annars. Det låter lite som man hade förväntat sig, som ett välgjort äventyr ungefär.

Bra fråga, tyckte inte att det visuella var något utöver det vanliga, men visst, det flöt på följsamt hela tiden. Det laggade inte, ens minsta lilla, en enda gång. Det gjorde det lättspelat och mig glad.


signatur

En Bamseponny av folket

Redaktör
Ponny

Tack, hemskt många tack, för alla förnämliga kommentarer. Jag suger åt mig och njuter. You rock!


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Verkar skoj, men det blir inget för min del inom en överskådlig framtid. Jag har ju Borderlands och Fallout 3 att nöta först bland apokalyptiska pangare/rpg. Och shooters har jag en en hel del ju. Spelar Killzone 2 eller 3 eller Brink till PS3 (det är faktiskt ett bra spel nuförtiden efter patch 1.03 och dlc hur mycket folk än klagat på forum). Och jag kommer skaffa Resistance 3 på releasedagen också. Kanske Silent Hill Downpour och sen är det överfullt med spel och backlog som heter duga. Jag kommer nog inte ens bry mig om BF3.

Skrivet av anon_98854:

Jag gillar när ni vågar uttrycka kritik i förhandstittar, vilket annars är rätt ovanligt i "branschen". Det normala förfarandet är att glorifiera spelen till tusen och sedan när man väl recenserar det hitta 1000 saker som är dåliga eller kunde gjorts bättre. Sådant här bygger förtroende.

Ja inte som Joystiq som lyfte Brink ordentligt på förhand och sen skrev ner det allt de orkade när spelet kom ut. Men det bidrog till den intressantaste och mest underhållande kommentardiskussionen efter deras review som jag läst. Det stormade ordentlig bland läsare men tyvärr gick Joystiq in och tog bort många av de allra roligaste kritiska inläggen när det begav sig. Det var helt hysteriskt.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem

Har inte alls blivit övertygad av det jag sett hittills men det kanske finns hopp ändå.
Vore super ifall dom släppte ett demo!

Medlem

Underbar läsning!


signatur

Memento Mori

Medlem

Ser bra ut, ungefär det man önskat från dessa herrar, lite öppnare bara men samma core gameplay som tidigare. Imo finns det inga som gjort bättre shooters än just iD när det gäller känslan.


signatur
Medlem
Skrivet av walter_iego:

Jag kommer alltid stödja Id, härligt att man lagt ned så många år på spelet.

Japp, ID är speciella.

Länge sen nu som jag vart så här sugen på ett spel.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Tror ni det här spelet också kommer dras med DLC, eller är det helgjutet från grunden?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag tycker grafiken verkar kanon inget mer att önska där

Owe
Medlem

Rage är i stort sett en kopia av Borderlands utan rpg inslaget.
Jag gillar Borderlands skarpt o därför även Rage.
Hade lite högre förväntningar eller snarare förväntat mej något mer spektakulärt från Id efter 7 år, Men Rage är riktigt bra.

12
Skriv svar