Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Simmoo:

http://i.imgur.com/4b1Tq.jpg
En bild på commo rosen.

Tackar.

Hmm, var är i need ammo, och medic? :S

Vet ej. Om bilden inte är fake så känns rosen ganska värdelös. Får hoppas dom patchar den.

Medlem

Hm... kanske blir ett köp om det kommer på rea någongång.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem

Recensionen känns lite som att klappa en tax medhårs. Skall jag skaffa hund vill jag veta hur den är mothårs så att jag kan avgöra om det är värt besväret.

Skulle även vilja veta mer om SP-delen av spelet. Av det lilla i recensionen som behandlade denna del, kunde jag bara utläsa att det inte var någon höjdare. Synd.. Det var SP jag var intresserad av att veta mer om. MP fick man ju rätt bra grepp om i betan, även om vissa DiCEA-features är fixade nu till release.

Medlem
Skrivet av [wb:

Korp"]Recensionen känns lite som att klappa en tax medhårs. Skall jag skaffa hund vill jag veta hur den är mothårs så att jag kan avgöra om det är värt besväret.

Skulle även vilja veta mer om SP-delen av spelet. Av det lilla i recensionen som behandlade denna del, kunde jag bara utläsa att det inte var någon höjdare. Synd.. Det var SP jag var intresserad av att veta mer om. MP fick man ju rätt bra grepp om i betan, även om vissa DiCEA-features är fixade nu till release.

Du tröttnar snart på att klappa hundar mothårs.

Medlem

Battlelog funkar.

Medlem

Ang. bristen på vapenstats så kan man hoppas att sidor liknande denna poppar upp:
http://denkirson.xanga.com/722757523/bad-company-2/

Men vi får väl hoppas att det dyker upp i Battlelog.

Medlem

[http://p-stats.com/site/bf3/statsreport]

Medlem
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Simmoo:

En bild på commo rosen.

Tackar.

Jag tror den är contextual som i BF2 men att den kombinerats med BC2 att ser du en medic så siktar du och trycker, ser du support siktar och trycker, etc.

Medlem
Skrivet av oscarstegland:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Simmoo:

En bild på commo rosen.

Tackar.

Jag tror den är contextual som i BF2 men att den kombinerats med BC2 att ser du en medic så siktar du och trycker, ser du support siktar och trycker, etc.

Det mest värdelösa systemet som någonsin har satts i bruk menar du? Jäkla skit om det är så...

Medlem

Hoppas DICE får mycket press av communityn att släppa modtools till BF3. Vore så jävla bad-ass o spela Project Reality i BF3.

Medlem
Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Simmoo:

En bild på commo rosen.

Tackar.

Det mest värdelösa systemet som någonsin har satts i bruk menar du? Jäkla skit om det är så...

Ja det suger, mkt bättre i BF2 då det highlighas över dom som behöver ammo och meds. Men får väl leva med det då.

Medlem
Skrivet av GamerGubbe:
Skrivet av zauii89:

Hmm,
Nu ska jag leka surpelle här och säga, varför inte klaga på lite mer relevanta saker, tycker att recensionen är alldeles för positiv och saker som andra recensioner får lida av verkar inte finnas här. Först och främst så är nätkoden otroligt usel i frostbite och det är grymt frustrerande att bli skjuten runt hörn m.m när servern väl kommer ifatt klienterna.

Spelet är även löjligt enkelt och riktigt casualiserat, ett minus lika väl som ni sätter minus på att spel är för "realistiska eller svåra" i sådana fall -> se Men of War recensionen med flera. Ja bf3 är säkerligen ett bra spel och det blir ett köp för min del också även om betan var sådär.

Det lever dock inte upp till bf2 i min mening, det lider fortfarande av alldeles för mycket konsolbabbel, var är mod tools, öppna server filer m.m? Verkar som Valve,Tripwire är de enda företagen som fortfarande fattar viken på allvar.

Skillbaserade shooters är fan rare idag.. idag ska även "jocke som aldrig rört en dator" kunna fragga sönder annars är ett spel för "svårt".

Jag racklar inte ner på dina åsikter eller synpunkter som sådana, men det vore faktiskt märkligt att se att de gjorde såsom många "hardcore gamers" önskar det med mod tools, öppna server filer etc.
Det skulle snarare skapa mer problem, problem man knappast övervinner genom cred "i branschen" s.a.s.
Med problem menar jag naturligtvis cheaters - kan man på något sätt påverkar detta, antingen via mod tools eller annan åtkomst så dröjer det inte ens 5 minuter innan det "jail-breakat/rootat/hackat" eller vad du nu vill kalla det.

En liten skara proffs skulle naturligvis bli överlyckliga, men face it - det är en nischad skara. Casual gamers vinner, för det är de som ser till att Dice får chansen att skapa nästa - och nästa - BF om de nu önskar fortsätta med serien.

Ganska mycket bullshit och extremt sorgligt att du står på casual-spelarnas sida, det resulterar i dagens simpla, otroligt oskillbaserade shooters fyllda med massa ner kluttrade tillbehör m.m där spelen är designade för gamers som aldrig rört en handkontroller eller suttit vid en pc.

Förövrigt så hackas spelet minst lika enkelt utan mod tools, open server files och möjligen skulle argumentet att dem inte vill blotta ranking systemet vara det ända du har rätt i, annars skulle mod-tools m.m öppnar upp spelet ordentligt göra det mer anpassningsbart, moddar, kvalité, e-sport möjligt och för att inte tala om admins som kan ta han om sina servrar ordentligt och faktiskt bekämpa fuskare på ett helt nytt plan.(Att låsa ner spelet har bevisats vara till större skada än tvärtom mer än en gång tidigare)

Kolla bara på öppna spel som CS:S , "thats what im talking about" eller Cod2 och Bf2.
Skiter fullständigt i om casual-spelarna ser till att DICE kan göra nästa BF när det är totalt b jämfört med tidigare version, ungefär som när IW drog en U-sväng och dissade hela sin community med MW2 vs Cod4 fiaskot på PC.

Som Valves CM 'Chet' sa nyligen i en bra quote om CS serien: "Many shooters come and go but Counter-strike stays the no.1 online shooter both Source, 1.6 It's skillbased and we havn't messed with the core that made Counterstrike a CS game and we don't bother looking or worrying about what other companies are doing and thats why gamers keep coming back to it.We did not want to turn CS:GO into something that wasn't CS or sacrifice any of the fundamentals when to comes to skillbased competetive gaming"

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Hannu:
Skrivet av Simmoo:

En bild på commo rosen.

Tackar.

Jag sade inte att det var bra, men det verkar som en blandning mellan dem. Jag hade uppskattat om man kunde requesta ammo utan att behöva leta upp en support snubbe, men samtidigt uppskattar jag väldigt mycket att du slipper hålla inne knappen och välja vad du vill säga i BC2 också.

Medlem

Så jäkla NICE ... Komigennu,,torsdag!

Medlem

konstigt med tanke på alla tusenlappar Dice plöjt ner i FZ:s kassa på bjudresor, exklusiva intervjuer, helsidesreklam och jag förmodar att fz gärna besvarade EA:s enkät som skickades ut där de ville välja ut vilken recensent som var mest lämpad för spelet (verkar som de fick den de ville, ett äkta bf-fan som redan bestämt betyget när han började)

spelet är säkert asbra, men man kan inte lita på en sida som är så uppenbart köpt av ea i det här fallet, kan ni?

Medlem
Skrivet av zauii89:

Ganska mycket bullshit och extremt sorgligt att du står på casual-spelarnas sida, det resulterar i dagens simpla, otroligt oskillbaserade shooters fyllda med massa ner kluttrade tillbehör m.m där spelen är designade för gamers som aldrig rört en handkontroller eller suttit vid en pc.

Förövrigt så hackas spelet minst lika enkelt utan mod tools, open server files och möjligen skulle argumentet att dem inte vill blotta ranking systemet vara det ända du har rätt i, annars skulle mod-tools m.m öppnar upp spelet ordentligt göra det mer anpassningsbart, moddar, kvalité, e-sport möjligt och för att inte tala om admins som kan ta han om sina servrar ordentligt och faktiskt bekämpa fuskare på ett helt nytt plan.(Att låsa ner spelet har bevisats vara till större skada än tvärtom mer än en gång tidigare)

Kolla bara på öppna spel som CS:S , "thats what im talking about" eller Cod2 och Bf2.
Skiter fullständigt i om casual-spelarna ser till att DICE kan göra nästa BF när det är totalt b jämfört med tidigare version, ungefär som när IW drog en U-sväng och dissade hela sin community med MW2 vs Cod4 fiaskot på PC.

Som Valves CM 'Chet' sa nyligen i en bra quote om CS serien: "Many shooters come and go but Counter-strike stays the no.1 online shooter both Source, 1.6 It's skillbased and we havn't messed with the core that made Counterstrike a CS game and we don't bother looking or worrying about what other companies are doing and thats why gamers keep coming back to it.We did not want to turn CS:GO into something that wasn't CS or sacrifice any of the fundamentals when to comes to skillbased competetive gaming"

Mycket raljerande och inte mycket att hänga i julgran det du skriver heller måste jag säga - samma gamla tugg från de som anser att de är skillade, pro etc.

Vi är av två olika åsikter, det är inte mer komplicerat än så.

Jag är casual gamer. Javisst. Jag har inte påstått något annat.
Men jag har varit det sedan Doom (Commander Keen och Castle Wolfenstein spelade jag efter Doom) släpptes på diskett till MS-DOS tidigt 90-tal (den var knäckt jajamen).
Veteran Casual Gamer kanske?

Edit: Nu var jag ovarsam med sanningen, spelandet går ju tillbaka till C64 och kassettband ffs. Sedan blev det Elite på 5 1/4"-floppy...-84!

Medlem
Skrivet av Mortalis:

konstigt med tanke på alla tusenlappar Dice plöjt ner i FZ:s kassa på bjudresor, exklusiva intervjuer, helsidesreklam och jag förmodar att fz gärna besvarade EA:s enkät som skickades ut där de ville välja ut vilken recensent som var mest lämpad för spelet (verkar som de fick den de ville, ett äkta bf-fan som redan bestämt betyget när han började)

spelet är säkert asbra, men man kan inte lita på en sida som är så uppenbart köpt av ea i det här fallet, kan ni?

Det där lät lite magsurt.

Medlem

Ha, det spelas i Sverige

Medlem

Ingen som ska klaga?

Fz kan ju vara köpta!!! De gav ju ett spel högt betyg!

Hah, ni är allt för bedårande

signatur

Everybody needs help.

Medlem

BLi den 27 snart då !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!argggggggghhhhhh

Medlem
Skrivet av Apministern:

Ingen som ska klaga?

Fz kan ju vara köpta!!! De gav ju ett spel högt betyg!

Hah, ni är allt för bedårande

Mja asså, efter Dragon Rising fiaskot så är det inte konstigt!
Och Mortalis har redan gjort det..

signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Mycket underhållande läsning. Har självklart redan förhandsbokat Limited edition.

signatur

Rawr

Medlem

Längtar till i december när man har pengar till en riktig dator!!! AHA LÄNGTAR!

Medlem

Jag stör mig faktiskt på att IGN ger spelet 9.0!! =o Medan MW2 fick 9.5.... =p
Amerikaner....

Medlem
Skrivet av zauii89:

Skillbaserade shooters är fan rare idag.. idag ska även "jocke som aldrig rört en dator" kunna fragga sönder annars är ett spel för "svårt".

Om vi leker med tanken då, och säger att "jocke som aldrig rört ett vapen" skulle tvingas ut i krig. Tror du då inte att han skulle lyckas skjuta en eller ett par fiender innan någon tog ner honom? Vad är det som säger att det är så fel med att en total amatör ska lyckas knäppa en nolla som inte vet hur man duckar?
Själv tycker jag det är svårt nog som det är att möta folk som har spelat FPS medans jag spelat wow de senaste åren, eller som bara är av naturen bättre än mig. Det sista jag skulle vilja spela är något jäkla elitspel där man som normalspelare bara skulle vara kanonfoder. Dom som kommer ha flest kills är dom som är jäkligt bra, sitter på en fläskig dator utan lagg och med en bra squad...ser inget konstigt med det.

Medlem
Skrivet av Mortalis:

Häxan Surtant! Står du här bakom disken och tjurar?!

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av zauii89:

Om vi leker med tanken då, och säger att "jocke som aldrig rört ett vapen" skulle tvingas ut i krig. Tror du då inte att han skulle lyckas skjuta en eller ett par fiender innan någon tog ner honom? Vad är det som säger att det är så fel med att en total amatör ska lyckas knäppa en nolla som inte vet hur man duckar?
Själv tycker jag det är svårt nog som det är att möta folk som har spelat FPS medans jag spelat wow de senaste åren, eller som bara är av naturen bättre än mig. Det sista jag skulle vilja spela är något jäkla elitspel där man som normalspelare bara skulle vara kanonfoder. Dom som kommer ha flest kills är dom som är jäkligt bra, sitter på en fläskig dator utan lagg och med en bra squad...ser inget konstigt med det.

Precis, vem bryr sig om poängen så länge man har kul?

signatur

Nämen!

Medlem

Nämner det här med: Det va ju en del tjafs om att man var tvungen att ha sitt Origin/EA Username även som soldatnamn och man tilläts inte ändra det om det inte var så att man hade ett "känsligt" namn. Nu blev det, tack vare allt tjafs, ändring på det.

Här är länken för att ändra ditt Origin och så tillika ditt soldatnamn: http://www.origin.com/us/change-id

Skriv svar