Detta innebär de olika grafikinställningarna i Battlefield 3
två 6850 crossfire ultra tros??
Fungerar nog skitbra, Hade jag köpt mitt Nvidia GTX 590 endast för BF3 hade jag gråtit hela vägen till kronofogden. Köpte det för Crysis 2, Mafia 2 och få kanonflyt i Just Cause 2. Till GTA 4 PC hjälper visst ingenting.
varför? en GTX590 måste flyta hur bra som helst...
Fungerar nog skitbra, Hade jag köpt mitt Nvidia GTX 590 endast för BF3 hade jag gråtit hela vägen till kronofogden. Köpte det för Crysis 2, Mafia 2 och få kanonflyt i Just Cause 2. Till GTA 4 PC hjälper visst ingenting.
Jo klart det borde, men beror ju på hårdvara i övrigt också (cpu, minnen osv), bara för att man har ett jättebra grafikkort betyder det ju inte allt allt är frid o fröjd så att säga...
Nothing is Power without Control
Om detta spelet bara kunde släppas någon gång så det kunde slutas tjatas om det!! Varannan artikel handlar om BF3! Pallar inte lyssna på den här hypen längre.. NOG!!!!
Släpptes den 24e 17:00 "officiellt", har själv kunnat spela sen US launch som var 7 i morse.
AMD Phenom x4 980BE 8gb ram och två 6850 crossfire.. både klara ultra...
Jo klart det borde, men beror ju på hårdvara i övrigt också (cpu, minnen osv), bara för att man har ett jättebra grafikkort betyder det ju inte allt allt är frid o fröjd så att säga...
Tyvärr skulle nog inte ens en superdator från NASA kunna få GTA 4 att flyta på.
Om detta spelet bara kunde släppas någon gång så det kunde slutas tjatas om det!! Varannan artikel handlar om BF3! Pallar inte lyssna på den här hypen längre.. NOG!!!!
Släpptes den 24e 17:00 "officiellt", har själv kunnat spela sen US launch som var 7 i morse.
+1
Älskar detta lir. Väntan var olidlig men jäklar vilket drag det är! Kör en halvdassig Q9450 med ett 6870 och 4 gb ddr2 ram. Flyter på hyfsat på High, men Medium utan problem. Hail Dice!
Skönt! Hoppas att det lägger sig snart då. Jag menar en egen artikel om "vad man får med villka grafikinställningar" till ett spel som redan har släppts!! Kom igen!!
Här har ni svar på alla era frågar:
http://www.hardocp.com/article/2011/10/25/battlefield_3_previ...
http://www.pcgameshardware.de/aid,850756/Battlefield-3-11-Rad...
Benchmarks gjorda idag på de flesta korten från denna och förra generationen. Borde nog nästan klara High med bra flyt med HD4870X2. Det verkade som att CFx inte funkade på detta kort under betan, så det är inte så konstigt att det inte flöt på. Kan tipsa alla er som inte orkar läsa artikeln och sitter på AMD kort. Installera inte senaste Crossfire profiles, det resulterar i en jävla massa stuttering och erbjuder ingen prestanda boost.
Jag har 560 TI så det lär inte spela någon roll om jag kör på low eller high...spelet lär krascha som i betan -_-
Jag hade avbokat spelet och väntat med köpet om jag inte varit så limited edition kåt, så får väl nöja mig med ett ospelbart spel och en massa nerdrage tills dom fixar det
Game long and prosper
Gör SSD mkt skillnad?
Kortar inte det mer laddtider?
Annars kan jag ju vara glad för det också..
SSD kan nog hjälpa till om du ska göra mycket på hårddisken samtidigt, ladda hem, Spela in genom Fraps och filerna ska lagras på din hdd. Tror knappast du märker någon stor skillnad om du bara ska spela då det är grafikkortet,minnerna,processorn som sköter det mesta
Jag har en sdd till operativsystemet endast. funkar fint
Skulle tro att de syftar på 1080p
Den upplösningen borde vara standard vid det här laget.
Usch...
16:10 ska det vara till datorn. 1920x1200 och inte 1920x1080.
Det är fasen inte många pixlars skillnad på höjden, men man känner sig ju handikappad när man sitter framför en 16:9-skärm.
Well jag har lirat igenom kampanjen nu via vpn och, sp kräver helt klart mindre. Kan köra med allt på high, vissa delar på ultra med : Amd Phenom II X4 965 klockad till 4,05ghz, 4gig minne, 1900x1080p på en 27tummare med ett sketet GTX 460 OC 768, hade då mellan 45-55 fps i kampanjen medan jag hade 35-40 på caspian border med 64p.
Efter SSD inköp (vet ej hur mycket de gjorde, var mer en lyxpryl för å få windows snabbare) och ett GTX 580 kör jag nu allt på ultra i kampanjen och surrar mellan 60-70fps. I teorin bör jag hamna på 50-60 i på caspian border.. Återstår att se.. Duger det inte blir det att OC:a 580 lite, räcker inte det blir det ett 580 till...
Ny cpu när nya intel cpun kommer bridge ftw!
Edit nr 524523423. Värt att tillägga är att det flyter fan så mycket bättre nu än i alpha/betan och att det faktiskt är äckligt snyggt redan på medium inställningar.. Nyaste Nvidia drivisarna gjorde sin del med.