Detta innebär de olika grafikinställningarna i Battlefield 3

Medlem
Skrivet av stormense:
Skrivet av Alusion:

två 6850 crossfire ultra tros??

Fungerar nog skitbra, Hade jag köpt mitt Nvidia GTX 590 endast för BF3 hade jag gråtit hela vägen till kronofogden. Köpte det för Crysis 2, Mafia 2 och få kanonflyt i Just Cause 2. Till GTA 4 PC hjälper visst ingenting.

varför? en GTX590 måste flyta hur bra som helst...

Medlem
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av stormense:
Skrivet av Alusion:

Fungerar nog skitbra, Hade jag köpt mitt Nvidia GTX 590 endast för BF3 hade jag gråtit hela vägen till kronofogden. Köpte det för Crysis 2, Mafia 2 och få kanonflyt i Just Cause 2. Till GTA 4 PC hjälper visst ingenting.

Jo klart det borde, men beror ju på hårdvara i övrigt också (cpu, minnen osv), bara för att man har ett jättebra grafikkort betyder det ju inte allt allt är frid o fröjd så att säga...

signatur

Nothing is Power without Control

Medlem

Om detta spelet bara kunde släppas någon gång så det kunde slutas tjatas om det!! Varannan artikel handlar om BF3! Pallar inte lyssna på den här hypen längre.. NOG!!!!

Medlem
Skrivet av Holet:

Om detta spelet bara kunde släppas någon gång så det kunde slutas tjatas om det!! Varannan artikel handlar om BF3! Pallar inte lyssna på den här hypen längre.. NOG!!!!

Släpptes den 24e 17:00 "officiellt", har själv kunnat spela sen US launch som var 7 i morse.

Medlem
Skrivet av 6ybite:

Kör dubbla Ausus ROG Mars II, har fått en sandy bridge-E förhansexemplar på 4 kärnor som liggar klockad på 4.8, 32 gig ram.

Damn!! Är du mytoman, ett troll eller heter du James Bond? Jag vill också ha Sandy Bridge-E nuuuuu!

Medlem

AMD Phenom x4 980BE 8gb ram och två 6850 crossfire.. både klara ultra...

Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av stormense:
Skrivet av Alusion:

Jo klart det borde, men beror ju på hårdvara i övrigt också (cpu, minnen osv), bara för att man har ett jättebra grafikkort betyder det ju inte allt allt är frid o fröjd så att säga...

Medlem

Ett GTX 580 klarar la ultra ?
köra max på beatan np..

Medlem

Visst fan hade det varit ball att kunna köra allt på ultra, men budgeten sträckte sig bara till ett GTX 570 CUII..

Blir glad om det flyter på High..

Medlem
Skrivet av Cyberz:
Skrivet av stormense:
Skrivet av Alusion:

Tyvärr skulle nog inte ens en superdator från NASA kunna få GTA 4 att flyta på.

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Holet:

Släpptes den 24e 17:00 "officiellt", har själv kunnat spela sen US launch som var 7 i morse.

+1
Älskar detta lir. Väntan var olidlig men jäklar vilket drag det är! Kör en halvdassig Q9450 med ett 6870 och 4 gb ddr2 ram. Flyter på hyfsat på High, men Medium utan problem. Hail Dice!

Medlem

jag kör en gammal volvo turbo.

Medlem

När jag får spelet imorgon i brevinkastet, kan jag bara installera det och sen direkt den 27 klicka på "play"?? Eller kan jag inte installera alls?

signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

"Pc-versionens lägstainställning är jämförbar med det konsolerna presterar, förklarar Dice"

Nu saknar jag den där bilden Hannu brukar spamma.

signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Äh, får se vad man klarar när man spelet kommit. Mitt ensamma klockade GTX 580 lär väl klara sig en ganska bra bit.

Sen kan man ju undra när dom rekommenderar korten... Vilken upplösning är det dom menar?

Medlem

hmm jag kommer ju köra eyefinity med 6870 crossfire 5760 x 3240 jag tror jag kommer låta mitt bf3 gå i high <.<

Medlem

vad för inställningar tror ni jag kommer kunna lira på med dom här grejjerna:
Intel i7 2600k 3.4ghz , 8gb ram 1600mhz , Geforce 460 GTX ?? kommer kanske slänga på en ssd hårddisk också

Medlem

Gör SSD mkt skillnad?
Kortar inte det mer laddtider?

Annars kan jag ju vara glad för det också..

Medlem
Skrivet av Tobblish:
Skrivet av Holet:

Skönt! Hoppas att det lägger sig snart då. Jag menar en egen artikel om "vad man får med villka grafikinställningar" till ett spel som redan har släppts!! Kom igen!!

Medlem

Finns det något alternativ som gör det möjligt att spela spelet med färg?

signatur

// Bacon <3

Medlem

Här har ni svar på alla era frågar:

http://www.hardocp.com/article/2011/10/25/battlefield_3_previ...

http://www.pcgameshardware.de/aid,850756/Battlefield-3-11-Rad...

Benchmarks gjorda idag på de flesta korten från denna och förra generationen. Borde nog nästan klara High med bra flyt med HD4870X2. Det verkade som att CFx inte funkade på detta kort under betan, så det är inte så konstigt att det inte flöt på. Kan tipsa alla er som inte orkar läsa artikeln och sitter på AMD kort. Installera inte senaste Crossfire profiles, det resulterar i en jävla massa stuttering och erbjuder ingen prestanda boost.

Medlem

Lirar fint med överflyt på i7 860 @ 3.2GHz, 8GB XMS3 @ 1600MHz samt HD 5970 unlocked @ 850/1200 på Ultra i 1920*1080 för de som undrar och har liknande setup som mig

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Köp en ny skärm?

Eller torka bort kaffet..?

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Wut?

Medlem

Jag har 560 TI så det lär inte spela någon roll om jag kör på low eller high...spelet lär krascha som i betan -_-
Jag hade avbokat spelet och väntat med köpet om jag inte varit så limited edition kåt, så får väl nöja mig med ett ospelbart spel och en massa nerdrage tills dom fixar det

signatur

Game long and prosper

Medlem

jag körde med 2st Radeon 6970 i betan på max och körde med 80+ på ultra där
Kommer lätt köra i 60+

Medlem
Skrivet av Manley:

Gör SSD mkt skillnad?
Kortar inte det mer laddtider?

Annars kan jag ju vara glad för det också..

SSD kan nog hjälpa till om du ska göra mycket på hårddisken samtidigt, ladda hem, Spela in genom Fraps och filerna ska lagras på din hdd. Tror knappast du märker någon stor skillnad om du bara ska spela då det är grafikkortet,minnerna,processorn som sköter det mesta

Jag har en sdd till operativsystemet endast. funkar fint

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Skulle tro att de syftar på 1080p
Den upplösningen borde vara standard vid det här laget.

Usch...

16:10 ska det vara till datorn. 1920x1200 och inte 1920x1080.

Det är fasen inte många pixlars skillnad på höjden, men man känner sig ju handikappad när man sitter framför en 16:9-skärm.

Medlem

Well jag har lirat igenom kampanjen nu via vpn och, sp kräver helt klart mindre. Kan köra med allt på high, vissa delar på ultra med : Amd Phenom II X4 965 klockad till 4,05ghz, 4gig minne, 1900x1080p på en 27tummare med ett sketet GTX 460 OC 768, hade då mellan 45-55 fps i kampanjen medan jag hade 35-40 på caspian border med 64p.

Efter SSD inköp (vet ej hur mycket de gjorde, var mer en lyxpryl för å få windows snabbare) och ett GTX 580 kör jag nu allt på ultra i kampanjen och surrar mellan 60-70fps. I teorin bör jag hamna på 50-60 i på caspian border.. Återstår att se.. Duger det inte blir det att OC:a 580 lite, räcker inte det blir det ett 580 till...

Ny cpu när nya intel cpun kommer bridge ftw!

Edit nr 524523423. Värt att tillägga är att det flyter fan så mycket bättre nu än i alpha/betan och att det faktiskt är äckligt snyggt redan på medium inställningar.. Nyaste Nvidia drivisarna gjorde sin del med.

Medlem

Blir väl High för mig då, GTX 480.

Medlem
Skrivet av Tybalt:

"Pc-versionens lägstainställning är jämförbar med det konsolerna presterar, förklarar Dice"

Nu saknar jag den där bilden Hannu brukar spamma.

^^

Tyvärr så måste vi dödliga sova under natten då vi jobbar tidigt, ;P

Men de flesta vet nog vad jag tänker.

Skriv svar