Rykte: Battlefield 3 snart på Steam

Medlem

På 1900 talet var det okej utan alternativ, men inte på 2000 talet.

Medlem
Skrivet av cinderella:

På 1900 talet var det okej utan alternativ, men inte på 2000 talet.

På 1900 -talet var det en hel del annat som var ok.

Medlem
Skrivet av raefzm88:

På 1900 -talet var det en hel del annat som var ok.

Hehe!

Medlem

Till er som inte spelar BF3 på grund av bojkott av Origin, så vill jag meddela detta att spelet i sig är det inget fel på alls, är riktigt kul, men minuterna innan man får börja spela spelet är ett rent helvete.

Hela grejen känns väldigt omodernt och onödigt komplicerat.

Inaktiv

1. Radera Origin från världen
2. Släpp Bf3 på Steam
3. Synka battlelog och Steam Community!
4. Fyfan.. det blir ett köp dirr

Medlem

Skyller på att jag är trött och för lat för att orka läsa igenom alla kommentarer.
Angående detta med Steam och Origin..
Hur blir det om man nu har aktiverat sin produkt på origin redan?
Kan man då på något sätt avaktivera den och sedan koppla spelet till sitt steamkonto efteråt?

Bara en tanke som slog mig. Och jag vet att detta bara är rykten än så länge.


signatur
Medlem
Skrivet av MrStrange:

Skyller på att jag är trött och för lat för att orka läsa igenom alla kommentarer.
Angående detta med Steam och Origin..
Hur blir det om man nu har aktiverat sin produkt på origin redan?
Kan man då på något sätt avaktivera den och sedan koppla spelet till sitt steamkonto efteråt?

Bara en tanke som slog mig. Och jag vet att detta bara är rykten än så länge.

Nej. 110% säker. Detta skulle ea ALDRIG gå med på. Glöm det.

sorry! :l

Medlem

Nu har man ju redan skiten på Origin...

Nästan värt att skrota det exemplaret bara för symbolismen för att Steam är bättre.

Medlem
Skrivet av totte1015:

Nu har man ju redan skiten på Origin...

Nästan värt att skrota det exemplaret bara för symbolismen för att Steam är bättre.

Go for it! Gör som tyskarna på förra sidan! o/

Medlem

Tja.. Efter att ha köpt den här skiten, tvungen att ha Origin på hela tiden, en djävla hemsida som spelgrund och någonting så djävla användarovänligt skitsystem som det här... Var det här det sista jag köpte från BF, och antagligen DICE. Började köpa BF1942 för att en polare jobbade med modellerna, men spelen blir sämre och sämre (förutom grafiken), och EA gör hela upplägget otroligt krångligt, och skitnödigt, antagligen för att kunna sälja in annonsplatser, istället för att skapa ett BRA SMIDIGT SPEL FÖR SPELAREN!

Medlem

Behöver man ha internetuppkoppling för att spela singleplayer? :/

Medlem
Skrivet av Siken:

Behöver man ha internetuppkoppling för att spela singleplayer? :/

Antar det eftersom spelet startas genom webläsaren.

Medlem
Skrivet av asdfg:
Skrivet av Siken:

Behöver man ha internetuppkoppling för att spela singleplayer? :/

Antar det eftersom spelet startas genom webläsaren.

Makes no sense...

http://i.imgur.com/q9Ynw.png

Medlem
Skrivet av Siken:

Behöver man ha internetuppkoppling för att spela singleplayer? :/

Nej, du behöver inte har uppkoppling tillgänglig hela tiden för att spela singleplayer.

Du måste dock vara online en gång till att börja med för att aktivera installationen. Efter det kan du starta Origin utan uppkoppling, du kommer få upp ett meddelande om att du är i "Offline mode" (man kan även välja detta ifrån menyn om man vill). Startar du BF3 i det läget så kommer singleplayer kampanjen upp direkt utan Battlelog.

Medlem

Skulle ju vara grymt om man kunde använda steam iställe för "Spyware Origin".

Medlem

Förstår inte allt gnäll.
Har inga som helst problem med origin, battlelog eller bf3 i sig.
Men det är bra med alternativ.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Valve får väl tillslut ge upp sin hårda grepp om PC plattformen, låta andra vara med och leka när de ser att de går miste om många sköna miljarder. Skäms på EA fäör dåliga spel, skäms på Valve för grövsta och mest störande DRM-systemet på länge...

Medlem
Skrivet av qun0:

Hade inte dice tänkt skita i att sätta bf 3 på steam? jäklar vad dom velar och har sig. Eller insåg dom att det är bra att ha på fler än bara origin för inte alla som vill ha två program för olika sorters spel. Hur som helst bra dom verkar ha hjärna och tänka efter att folk som endast vill ha steam ska få köra med. Får väl hoppas dom släpper det dit med nu då

I detta fall är det EA och Valve som inte kom överens om hur DLC skulle hanteras.
DICE kan ju säga vad de tycker till EA, men man biter inte den hand som föder en (läs "äger en").

Medlem

Jag har inte haft några problem med origin,men föredrar steam eftersom jag har alla mina online köpta spel där. försent nu dock när jag redan köpt spelet på origin.

Medlem
Skrivet av Javas:

På vilket sätt är Origin dåligt när man ska spela Bf3? Logga in på origin...oj var det redan klart?

Flertalet buggar och instabilitet. Oj, var det så uppenbart?

Medlem

Till alla nötter som undrar, detta kommer inte påverka battlelog, den har ju inget med origin att göra (typ).

Medlem

Vadan denna aversion mot Origin? Funkat klockrent för mig sen dag 1.


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Vadan denna aversion mot Origin? Funkat klockrent för mig sen dag 1.

Same


signatur

Game long and prosper

Medlem

Spela roll vart man öppnar spelet. Allt styrs ju via battlelog iaf.

12
Skriv svar