Infinity Blade 2 ska krossa Ios-konkurrensen

Robot
Infinity Blade 2 ska krossa Ios-konkurrensen

Uppföljaren till det första Unreal Engine 3-mobilspelet bjuder på mer av det goda – spana in senaste trailern hos FZ!

#infinity-blade


Medlem
Infinity Blade 2 ska krossa Ios-konkurrensen

Det här blir ett givet köp

Medlem

Visst är det fint och så men är det allt? Personligen fastna jag aldrig för 1:an så tvivlar jag kommer göra det för 2:an.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Visst är det vackert men rent spelmässigt var åtminstone det första spelet bedrövligt repetitivt och tråkigt.

Medlem

Hrm, om det där är vad de lyckas skapa med dubbelkärnan i Apple produkterna så skall det bli skoj att se vad som kommer till Android/Tegra 3.

Medlem

Tja ser väl helt ok ut men 1:an var ju otroligt tråkig.

"vifta vifta vifta" - död fiende - cutscene - "vifta vifta vifta" - död fiende osv osv.

Dock så är ju i stort sett alla "seriösa" spel till pekskärmar uppbyggda på det sättet iom att kontrollen är helt enkelt för bedrövlig för att lyckas med något mer avancerat.

Måste erkänna att jag inte ser tjusningen med spel på pekskärmar annat än väldigt simpla 2D spel som angry birds eller monopol och liknande.

S_Z
Medlem

Givet köp för min del. Ett av mina absoluta favoritspel på iPhone/iPad:en och detta ser ju absolut inte ut att bli sämre.

Finns en detaljerad genomgång (nästan 30min) av Infinity Blade 2 här för de som är intresserade: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=TU0Tyr...

Skrivet av xermalk:

Hrm, om det där är vad de lyckas skapa med dubbelkärnan i Apple produkterna så skall det bli skoj att se vad som kommer till Android/Tegra 3.

Tror du hårdvaran garanterar snygga spel? Den gamla iPhone 4 har fortfarande snyggare spel(Infinity Blade och Real Racing 2 t ex) än den hårdvarumässigt överlägsna SGS2.

Dessutom så är ju nödvändigtvis inte Tegra 3 bättre än iPhone 4S vad gäller just den grafiska biten. nVidia uppger själva tre gånger GPU prestanda jämfört med Tegra 2 och A5 i iPhone 4S/iPad 2 är i många fall redan mer än tre gånger så snabb som Tegra 2.

Inaktiv
Skrivet av Cirdane:

Tja ser väl helt ok ut men 1:an var ju otroligt tråkig.

"vifta vifta vifta" - död fiende - cutscene - "vifta vifta vifta" - död fiende osv osv.

Dock så är ju i stort sett alla "seriösa" spel till pekskärmar uppbyggda på det sättet iom att kontrollen är helt enkelt för bedrövlig för att lyckas med något mer avancerat.

Måste erkänna att jag inte ser tjusningen med spel på pekskärmar annat än väldigt simpla 2D spel som angry birds eller monopol och liknande.

Peka & klicka-äventyrsspel, RPGs, m.fl.

1
Skriv svar