Lund-studion Ludum Entertainments första titel ute nu

Robot
Lund-studion Ludum Entertainments första titel ute nu

Säg hej till Nom Nom in Appleland, ett mobilspel utvecklat av färska utvecklare inspirerade av titlar som Super Mario och Pikmin.

#ludum-entertainment, #nom-nom-in-appleland, #apple


Medlem
Lund-studion Ludum Entertainments första titel ute nu

Ser inte direkt ut som ett fullt spel imho. Blir nog inte heller komplett av in-game affären för skins.

Ser ut som ett vanligt, menlöst, flashspel.. till iOS. Gjort av folk som hatar spel men som älskar att tjäna pengar på något som liknar spel. Att människan har mage att nämna den här dyngan i samma mening som Shigeru Miyamoto borde leda till ögonblicklig utvisning.

Medlem

Ser riktigt tråkigt ut

Medlem

Värt att nämna är att Ludum Entertainment består av folk som går på gymnasiet

Inaktiv
Skrivet av sparriskrigaren:

Ser ut som ett vanligt, menlöst, flashspel.. till iOS. Gjort av folk som hatar spel men som älskar att tjäna pengar på något som liknar spel. Att människan har mage att nämna den här dyngan i samma mening som Shigeru Miyamoto borde leda till ögonblicklig utvisning.

Måste alla vara så bittra på FZ?

Medlem

BOORING!
Försök igen gör bättre.. jäla dussin spel.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

Medlem

Läste en artikel om denna Lundstudio. Stank av prestige.

Nu ser vi resultatet.

Ingen har någonsin blivit rik av presitige...

Medlem

ser verkligen ut som ett dussin-spel som följer den vanliga mallen.
Sen sätter man upp en ingamestroe och hoppas på pengar..
Inte det minsta intresserad.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Äsch, alla vi stödjer väl svenska spelutvecklare, även om detta så klart är ett flashspel och inte ett AAA-spel som man kanske kan tro att de tror.

Kidsen har iaf pretentiösa namn.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Eftersom det inte framgår direkt så är detta ingen "studio" det är ett gäng (2 bara tror jag till och med) gymnasieelever som gjorde ett spel i skolan, detta var i tvåan.

Hur vet jag detta? Jo eftersom jag gick på LBS Halmstad och vi hade inom Ljud & Bildskolan en tävling som hette "LBS Game Awards" där vi tävlade med skolorna runt om i landet om vem som kunde göra det bästa spelet. Dessa spelen bedömdes sedan av några grabbar från Frictional games och de vann (Mina killar & jag kom Tvåa).
Så jag antar att de såg potential i sitt spel och ville marknadsföra det, vilket de nu gjorde.

Så tycker alla borde chilla lite, det är inte Bethesda #2 eller id Lundware. Det är bara några elever som gjorde ett spel och marknadsförde det. Om deras första spel blev såhär bra så har de garanterat en framtid inom spelbranchen.

För de som skulle råka vara intresserad av vad vårat spel var så kan ni testa det här
http://jumpr.net23.net/index.php?page=home
(Spelet är nerlagt och hemsidan också, lite buggigt fortf för det blev aldrig 100% färdigt)

Medlem

Vad klagar alla på? Måste det jobba 300+ personer på ett spel för att det ska vara kul? Måste det ha senaste grafiken och coolaste fysiken för att vara underhållande? Det är väl bra för brachen att små indie-företag, som faktiskt bryr sig om sina spel, sätter lite press på EA / Ubisoft / Activision.

Medlem
Skrivet av Warwick:

Vad klagar alla på? Måste det jobba 300+ personer på ett spel för att det ska vara kul? Måste det ha senaste grafiken och coolaste fysiken för att vara underhållande? Det är väl bra för brachen att små indie-företag, som faktiskt bryr sig om sina spel, sätter lite press på EA / Ubisoft / Activision.

Nej det behövs bara mer kvalitet för att lyckas. Dussin spel finns det för många av.
Japp så är det.


signatur

Online 92 and still online!
PC the real thing for gamers.

1
Skriv svar