Project Eternity större Kickstarter-succé än Adventure

Robot
Project Eternity större Kickstarter-succé än Adventure

BOM SHAKA PAW! Så lät det när trähattarna spöade peka-klicka-fansen. Project Eternity är numera den största Kickstarter-succén i spelvärlden.

#adventure, #obsidian, #project-eternity


Medlem
Project Eternity större Kickstarter-succé än Adventure

"Glöm den föredettingen nu, för med (i skrivande stund) 3,49 miljoner dollar insamlade så har Obsidians rollspelsäventyr Project Eternity gått om Adventure som den största Kickstarter-succén hittills."

Ouya drog ju in 8,6 miljoner dollar.

Medlem

härligt, äntligen ett spel för oss entusiaster!

Medlem

De nådde nyss 3.5 miljoner

Medlem

Skönt att se folk visa att de fortfarande brinner så såna här spel och att de större utvecklarna inte behöver vara rädda att göra såna här old school rpg! Men folk får inte glömma att det måste finnas en viss balans hur ofta såna här spel släpps kommer det 5 spel på 3 år då blir folk trötta på det. Det är det som är lite problemet med alla dagens spel de kommer för ofta "imo".


signatur

Dont force your weakness upon me!

BOM SHAKA PAW!
Ännu ett utdrag från Sebastian och Hampus ordboken.
Vill ha en kopia av den för övrigt


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem

Aldrig varit ett fan av isometriska RPGn och spelade aldrig dem när jag var liten så ser inget sentimentalt värde i dem heller men detta spel ser f*n ut att kunna bli grymt!

Medlem

Slog till nu innan den stänger ner, hade velat ha en boxxad edition.. men får väll ta den senare också i värsta fall

phi
Medlem
Medlem
Skrivet av tirim4:

Aldrig varit ett fan av isometriska RPGn och spelade aldrig dem när jag var liten så ser inget sentimentalt värde i dem heller men detta spel ser f*n ut att kunna bli grymt!

Galning.

Medlem

sjukt vilka pengar ändå.

Medlem

Min investering är väl värt det.
Tror detta kommer bli helt magiskt.

phi
Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sjukt vilka pengar ändå.

Men sjukt lite pengar i jämförelse med generiska "AAA-titlar" som sprutar ut från EA, Activision, Ubisoft m.fl.

Medlem
Skrivet av Paladia:

"Glöm den föredettingen nu, för med (i skrivande stund) 3,49 miljoner dollar insamlade så har Obsidians rollspelsäventyr Project Eternity gått om Adventure som den största Kickstarter-succén hittills."

Ouya drog ju in 8,6 miljoner dollar.

Ouya är ju en konsol, inte ett spel. Tror de menade spel på kickstarter.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

sjukt vilka pengar ändå.

346 SEK/person är inte speciellt mycket.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

investering

Haha.

Medlem

Procentuellt sett leder dock Double Fine fortfarande rätt rejält. 833% jämfört med 325% för Wasteland 2 och 335% (just nu) för Project Eternity.

Hursomhelst är det helt underbart, jag orkar knappt hålla mig till 2014...

Medlem

73,986 backers
$3,986,929 pledged of $1,100,000 goal
0 seconds to go
Estimated delivery: Apr 2014

Nu är resan över och nu börjar allvaret
Vilket ös på live-tvn det var hos Obsidian
Grattis till både dom och oss backers som kommer få en fantastisk produkt i slutändan (jag vågar t.o.m påstå detta) 2014.
Happy, Happy... Joy, Joy!!!!

Medlem

Nästan 4 ggr mer än vad dom behövde för att göra spelet, detta ska nog faktiskt bli jäkligt bra!

Medlem

Kickstarter
Backers: 73,986
Pledged: $3,986,929

PayPal
Backers: 3,681
Pledged: $176,279

Totals
Backers: 77,667
Pledged: $4,163,208

Så de lyckades med bedriften att få in 4 miljoner dollar
Detta kommer göra underverk för Obsidian med spelutvecklingen av Project Eternity.
Längtar så det knakar i läderkalsongen

Medlem
Medlem

hm kan någon vänlig själ förklara Kickstarter för mig. Som jag förstår det så ska konsumenter betala ett företag att göra en produkt de vill ha i framtiden.

Som att ta risken att köpa aktier men utan chansen att få utdelning eller vinst om det går bra. Kan inte förstå varför man skulle göra det.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Som att ta risken att köpa aktier men utan chansen att få utdelning eller vinst om det går bra. Kan inte förstå varför man skulle göra det.

För att få chansen att ett spel som det här blir utvecklat överhuvudtaget. Ingen utgivare hade ställt upp med pengar för det här projektet utan hellre satsat på COD 57½ och liknande...

Med kickstarter kan utvecklarna istället förverkliga sina galna idéer och nostalgiska uppföljare, förutsatt att tillräckligt många vill se en sådan produkt.

1
Skriv svar