The Sims 3: Årstider ute på torsdag – se släpptrailern!

Robot
The Sims 3: Årstider ute på torsdag – se släpptrailern!

Upplev årstiderna i Simmarnas värld och testa på nya aktiviteter som att åka inlines eller snowboard.

#the-sims-3


Medlem
The Sims 3: Årstider ute på torsdag – se släpptrailern!

Äntligen!

Medlem

Önskar fortfarande att de kunde optimera spelet innande släppte fler expansioner

Medlem
Skrivet av MrPeters:

Önskar fortfarande att de kunde optimera spelet innande släppte fler expansioner

Vilket problem syftar du till?
Om det är att det "laggar" varje 10 sekund typ, så är det routingen som Maxis har gjort som är fuckad, därav måste communityn rätta till det, jag testade med det och efter det så hade jag ALDRIG några laggproblem mer

(där Blob-grejen fortfarande snurrar men man kan inte göra något)

Medlem

Äntligen indeed! Har precis installerat Sims 3 och fått det relativt optimerat. Haft sånna hemska besvär med "animation freezing".

För den som har samma problem och är påväg att bli lika galen som en Sim kan bli(och troligen blir hur du än ber dig åt): Det orsakas av att karaktärer runt om världen fastnar någonstans och försöker konstant upprepa något de inte kan göra, vilket äter upp spelet.

För att lösa det, ladda ner Nraas Overwatch. Rekommenderar även STARKT Nraas Story Progression(man kan stänga av alla jobbiga popup-uppdateringar vad som händer i världen)! Glöm inte att fixa en resource.cfg också (lätt att ordna, googla runt lite, står nog även på Nraas sida).

Heads up dock, vet ej när det blir kompatibelt med Seasons, men jag kommer inte att spela förren Nraas är uppdaterat till det just för att det gör spelet så många gånger bättre.

Medlem
Skrivet av Luciphear:

Äntligen indeed! Har precis installerat Sims 3 och fått det relativt optimerat. Haft sånna hemska besvär med "animation freezing".

För den som har samma problem och är påväg att bli lika galen som en Sim kan bli(och troligen blir hur du än ber dig åt): Det orsakas av att karaktärer runt om världen fastnar någonstans och försöker konstant upprepa något de inte kan göra, vilket äter upp spelet.

För att lösa det, ladda ner Nraas Overwatch. Rekommenderar även STARKT Nraas Story Progression(man kan stänga av alla jobbiga popup-uppdateringar vad som händer i världen)! Glöm inte att fixa en resource.cfg också (lätt att ordna, googla runt lite, står nog även på Nraas sida).

Heads up dock, vet ej när det blir kompatibelt med Seasons, men jag kommer inte att spela förren Nraas är uppdaterat till det just för att det gör spelet så många gånger bättre.

Precis detta problem hade jag med (ovan post)
Det funkade inte alls med Nraas Story Progression modden, ingen skillnad alls.
Däremot detta http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Game%20Help:World%2...

Funkade utmärkt!
Otroligt idiotiskt av Maxis/EA att göra soppas dåliga "kartor" så att det måste ändras i massa kärnfiler typ :/

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av MrPeters:

Önskar fortfarande att de kunde optimera spelet innande släppte fler expansioner

Vilket problem syftar du till?
Om det är att det "laggar" varje 10 sekund typ, så är det routingen som Maxis har gjort som är fuckad, därav måste communityn rätta till det, jag testade med det och efter det så hade jag ALDRIG några laggproblem mer

(där Blob-grejen fortfarande snurrar men man kan inte göra något)

Syftar på paket grejen, var ett tag sen jag höll på med det så kommer ej ihåg detaljer :S

Medlem

Det är ett jävla mjölkande de kör med om och om igen.

T.ex. När sista expansions och prylpacket kom till Sims2 så fanns det rätt mycket saker att göra i spelet.

Sen kom Sims3 och det mesta var borttaget medvetet så att det återigen ska kunna lägga till alla saker på nytt igen ett paket i taget föra att totalt sälja spel + paket i tusentals kronor per kund. WTF!

Varför inte när ett sims spel har fått allt, börja på ett nytt sims spel som innehåller allt som föregångaren gjorde, men kanske lägga till nya funktioner som de kommer på senare? Istället plockar det medvetet bort saker som de vet att folk kommer vilja betala för igen.

Sen att det är sjukt krävande och har enorma laddningstider trots sin alldagliga grafik är för mig oförståeligt. Värdelös programmering och värdelöst mjölkande av en dålig produkt.

1
Skriv svar