Dragon Age III inspireras av Skyrim

Medlem

Blir nog bra ska ni se!


signatur

"De kallar sig Brown och menar det"

Medlem

Blir kul att se om DA3 blir helt annorlunda från de tidigare två, känns ju inte som att de vet vad de själva vill göra för sorts spel.

- Edit -

For the record, tyckte tvåan va roligare än ettan, spelmekaniskt. Ettan kändes mer episk och berättandet va bättre, men tvåan har mycket bättre pacing i striderna, även om de är väldigt hack n' slashiga. Det gick åtminstone fort, olikt BG-wannabe ettan. Kan tillägga att BG2 gjorde det rätt medan DA1 inte gjorde det, kan dock inte sätta fingret på varför.

Inaktiv
Skrivet av jesterhead:

Inspiration från sina egna spel Hoppas att det blir riktigt bra den här gången.. som Origins.

Ehmm... Skyrim har ingen anknytning till Bioware.

Skyrim utvecklades av Bethesda och publicerades av Bethesda Softworks.

Dragon Age utvecklades av Bioware och publicerades av EA.

Medlem
Skrivet av Prexun:
Skrivet av jesterhead:

Inspiration från sina egna spel Hoppas att det blir riktigt bra den här gången.. som Origins.

Ehmm... Skyrim har ingen anknytning till Bioware.

Skyrim utvecklades av Bethesda och publicerades av Bethesda Softworks.

Dragon Age utvecklades av Bioware och publicerades av EA.

"Andra hyllade rollspelsklassiker som också nämndes som inspirationskällor var Baldur's Gate och Neverwinter Nights."

Medlem

Skyrims strider är extremt dåliga, det är ingen känsla i den och det blir mest att man går fram och tillbaka för att lura fienden att slå luft. Även om det går att göra bra combat (mount and blade) så tycker jag bioware ska hålla sig till BG/DA stilen så det finns någon som kör vidare på det formatet, helt klart det jag tycker är roligast i RPG's.

Synd bara att alla pengar finns bland konsollbönderna och de vill att alla ska hoppa runt som schimpanser ala DA2, Förväntar mig bara skit från bioware efter DA2 och ME3, synd för både DA:O och ME1 hade stor potential och en bra grund att bygga vidare på.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kill455:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av Friberg:

Bara inte striderna är lika tråkiga som i Skyrim.

Eller hur! Tänk om Skyrim hade haft ett stridssystem i lite mer klassisk skola (NWN, BG eller varför inte första Dragon Age).

Huh? Varför skulle dom ha det? Tror du att TES: Skyrim är det första Elder scrolls spelet? Varför skulle man drastiskt ändra stridssystemet bara sådär? Då kunde det lika gärna heta något annat

Har lirat alla spel i serien, började runt millenieskiftet (var lite för ung för att vara intresserad innan dess), så du behöver inte bekymra dig över det. Jag älskar TES, men spelets strider har aldrig varit någon höjdare (och de blir bara sämre). Att inte ändra något för att "det alltid har varit så här" hör till de dummaste argumenten jag någonsin läst på internet.

12
Skriv svar