Tänkte bygga en speldator, vilka delar är ett måste?

Medlem
Tänkte bygga en speldator, vilka delar är ett måste?

Hej på er FZ-läsare

Jag tänkte som sagt bygga en hyfsad speldator nu i sommar (med hjälp av en som kan). Min budget är flytande men 5-6 000 kan jag lägga utan problem och jag vill kunna lira Star Craft 2, Diablo 3 och GTA IV etc. på vettiga inställningar. Vilka delar tycker ni man skall satsa på? Hoppas ni kan kan hjälpa mig finna vettiga lösningar för de olika delarna. Mvh/J.D

Edit. PS. Jag vill ha en så tyst dator som möjligt.

Medlem

Till att börja med XFX Geforce GT220 är inte ett bra kort om du ska spela moderna spel, den som sa det har nog ingen vidare koll. Men med din budget kan du få ett grafikkort som är betydligt bättre.

För det andra skulle jag gärna vilja veta vilken upplösning du hade tänkt dig att du skulle köra på?

Medlem

Först, tack SoRight.

Upplösningen behöver inte vara max av vad spelen klarar utan det handlar om en vettig speldator som klarar av lite bättre inställningar än medel. Vidare vill jag att den skall gå så tyst som möjligt, min nuvarande laptop väsnas som ett jumbojet och har dessutom behövt skaffa en extern fläkt för att kunna kyla fläktarna.

Trevlig helg

Medlem

Om du tänkt ha en LCD så krävs det att du kör med den med max upplösning, annars blir bilden suddig. Har du en skärm som har 1680x1050 som max så ska du alltså köra med den upplösningen och inte 1024x768.

1
Skriv svar