Medlem
Skrivet av alexst4:
Skrivet av Pholiage:

Som jag befarade, ett expansion till BF3. Nej tack, denna gången passar jag på BF.

Innan ni kritiserar spelet så vänta tills hela MP visas upp. Då kan du kommer tillbaka hit och säga att du inte ska köpa spelet!

Jag baserar min slutsats på trailern, och på vad Dice har gjort de senaste åren. Deras MP gameplay har varit sig lik dom senaste 3 släppen. Jag tror inte att de kommer ändra så mycket på MP delen att det kommer kännas som BF2 gjorde efter BF1942. Grafik och fysikmotorn är fortfarande Frostbite 2/2,5 och jag är lite less på gråskala. Det är min åsikt och den säger att jag är inte alls sugen på att jaga ryssar/amerikaner igen. Nu är det inget releasedatum satt men om det kommer redan i år, så känns de ännu mer som en expansion, det är snart april och End Game dlc:t har ju precis kommit ut. Just nu är Arma 3 mer intressant för min del, och det har jag inte spelat heller, men det dom har visat gör ändå mer intresserad än BF4.

Medlem

Om det fanns så många "läxor att lära sig" från Battlefield 3, hur kommer det sig att ni gav trean 5/5? Bara ett av oräkneliga exempel på att spelbranschen sätter på tok för höga betyg, på allt. Så även FZ.

signatur

Imperator

Medlem

Jag är så jäkla less på dagens FPS och den konstanta Automatelden från samtliga vapen med eldväljare.

Finns som ingen känsla i själva skjutandet idag.

Arma3 verkar göra det bra, hoppas dom kan få till det.

Medlem

Gnäll gnäll och mer gnäll.

Medlem

Vilka gnällspikar vi jämt har här på FZ, ni är dom är 1337 spelarna som vill ha ett spel exakt på pricken som ni vill att det ska vara, eller ännu värre, så ska det vara exakt som nåt spel ni spelade 10år sedan, annars är det värt skit!? Kom lev i nutiden istället, BF3 var/är ett bra spel, men ni gnäller på allt och inget, nästan för gnällandets skull. Inte undra på att Sverige ligger högt upp på självmordslistorna i världen, så mycket gnällspikar vi har här så är det inte konsigt dom "offar sig", för det måste ju vara exakt som ni vill annars är det skit som sagt? Lägg av nu. BF4 imponerar kraftigt på mig, och allt Dice gör har varit bra, dom har inget dåligt spel bakom sig. Och med lite patriotism så skulle ni stödja dom lite mer än ni gör, fan gnäll mindre och försök se livet lite mer positivt än om ett spel inte är precis som BF1943 som ni älskade 20 år sedan? VAh, lägg av, vi lever nu 2013, vi har kommit längre än så. Häng med tiderna... Fan man blir nästan själv deppig när man läser era kommenterar, ni låter som små gnälliga bortskämda skitungar som är födda med diamant sked i mun. Släpp lite på era förväntningar så kommer ni se att ni kommer uppskatta saker lite mer än ni verkar göra. För som det är nu, så tror jag inte ens om dice gjorde det PERFEKTA spelet som ni ALLA tjatar om, så skulle ni ändå sitta och gnälla om något som inte är som ni vill? Fan lägg av nu... tragiskt...

Ps. Jag håller med om att det är väldigt likt 3:an, men jag älskade 3:An, och om det är ett välpolerad 3.5, so what så länge det är kul och så. Men gå ni spela BF2 eller vad det nu är för gammalt skräp ni lirar, men sluta kom gnäll här jämt, det förstör för dom som verkligen ser fram emot BF spelen. Och spelet är inte färdigt ens, och ni börjar snacka skit, och det värsta är att vi alla vet här att varenda en av er som snackar skit om BF3 och BF4, kommer köpa BF4 och lira det. Det kanske inte är spelen det är fel på, utan ni börjar bli för gamla i själen för att spela spel, för ni är så pedantiska om allt skit som stör er, så kan ni ens ha roligt???

Skrivet av rewoX:

Det verkar vara en putsad version av BF3, men jag ser faktiskt lite fram emot detta!

Jag undrar hur folk reagerade då dom hade släppt Bad Company 1.. och sedan gorde dom Bad Company 2? var det också.. "fuck you DICE/EA.. this is Bad Company 1.5" ?

Ja exakt så var det. Men så är det alltid.

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Vad less jag är på fiender som reser sig efter två salvor som om inget har hänt. Verklighetstroget! Jag får nog hålla mig till Arma3.

signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

Det verkar ju vara en bra SP...... FAST NEJ

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Vilka gnällspikar vi jämt har här på FZ, ni är dom är 1337 spelarna som vill ha ett spel exakt på pricken som ni vill att det ska vara, eller ännu värre, så ska det vara exakt som nåt spel ni spelade 10år sedan, annars är det värt skit!? Kom lev i nutiden istället, BF3 var/är ett bra spel, men ni gnäller på allt och inget, nästan för gnällandets skull. Inte undra på att Sverige ligger högt upp på självmordslistorna i världen, så mycket gnällspikar vi har här så är det inte konsigt dom "offar sig", för det måste ju vara exakt som ni vill annars är det skit som sagt? Lägg av nu. BF4 imponerar kraftigt på mig, och allt Dice gör har varit bra, dom har inget dåligt spel bakom sig. Och med lite patriotism så skulle ni stödja dom lite mer än ni gör, fan gnäll mindre och försök se livet lite mer positivt än om ett spel inte är precis som BF1943 som ni älskade 20 år sedan? VAh, lägg av, vi lever nu 2013, vi har kommit längre än så. Häng med tiderna... Fan man blir nästan själv deppig när man läser era kommenterar, ni låter som små gnälliga bortskämda skitungar som är födda med diamant sked i mun. Släpp lite på era förväntningar så kommer ni se att ni kommer uppskatta saker lite mer än ni verkar göra. För som det är nu, så tror jag inte ens om dice gjorde det PERFEKTA spelet som ni ALLA tjatar om, så skulle ni ändå sitta och gnälla om något som inte är som ni vill? Fan lägg av nu... tragiskt...

Snälla ta en titt på historien och varför kraschen skedde 1983 så kanske du förstår att det är på väg att ske igen. Så här går det när fler och fler blir mindre och mindre benägna att köpa spelen som utvecklas. Utgivarna lägger ner mycket pengar på spel de tror kommer sälja och om ingen köper dessa så kommer de förlora mycket pengar. 1983 var detta nära att orsaka att spel på konsol slutade tillverkas och nu kan man se samma sak ske på liten skala men den här gången riskerar hela spelindustrin som den är idag att drabbas. Fast jag är inte bitter, det ger bara mer utrymme till de bolag som gör bra spel att få det antal sålda spel de förtjänar.

Om du tar bort den grafiska delen av BF 3 allting som hör därtill vad är det som är så imponerande? Jag gillar Dice och har så gjort sedan Pinball Dreams men idag är det inte längre samma utvecklare och de gör spel för den stora massan istället för spelen de gjorde innan EA köpte upp bolaget.

Patriot, så du menar att oavsett vad det är för spel så ska man köpa det bara för att det är svenskt? De som inte kan göra spel har inte i spelindustrin att göra och att då köpa deras spel är verkligen så fel det någonsin kan bli. Köp de spel som är bra och undvik de som inte är det. Tala med era plånböcker för det är det enda språk som de stora utgivarna förstår.

EA är körda, de kommer inte överleva länge om det inte inser att kvantitet aldrig kommer hålla i längden, de som tänker långsiktigt satsar på kvalitet varenda gång.

Medlem
Skrivet av JohnnyGreed:

Kn ngn förklara varför de är så kåta på att göra singelplayer hela tiden? De har ju bevisat gång på gång att det bara blir skit... MP vill vi ha med Commander, Battle recorder och full destruction!

Förmodligen för att sälja fler konsoll-exemplar av spelet. Tror nog många kör singleplayer på konsoll eftersom kontrollerna är så dåliga att det inte går att köra mp.

Medlem

Gud vad trött jag är på alla fanbois som dig HaZe303 som uppenbarligen köper allt och är jättenöjd och får frispel när någon inte instämmer i din hyllningskör.

signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Johan:
Skrivet av JohnnyGreed:

Kn ngn förklara varför de är så kåta på att göra singelplayer hela tiden? De har ju bevisat gång på gång att det bara blir skit... MP vill vi ha med Commander, Battle recorder och full destruction!

Förmodligen för att sälja fler konsoll-exemplar av spelet. Tror nog många kör singleplayer på konsoll eftersom kontrollerna är så dåliga att det inte går att köra mp.

Bara för att du inte har nån skills med handkontroll, det går och går bra att spela MP på konsoll, jag föredrar PC själv med, men jag har spelat massor av BF3 och andra FPS MP spel på 360:n, och det går hur bra som helst. Plus då är det 100% rättvist, för då har alla samma utgångspunkt. Och visst man har inte exakt lika bra kontroll med HK, men om man ger det tid och har lite genetiska skills (som jag t.ex) så äger man i MP på konsoll med... Och det är roligare än många fattar..

signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem
Skrivet av Kane:

Gud vad trött jag är på alla fanbois som dig HaZe303 som uppenbarligen köper allt och är jättenöjd och får frispel när någon inte instämmer i din hyllningskör.

Och jag som du märkte är trött på alla gnällspikar som du som aldrig blir nöjda och ska skrika ut eran negativa rappakalja överallt. Jag är ingen fanboy, jag är bara inte lika anal om allt som du, jag kan uppskatta något även fast det inte är perfekt och exakt som jag skulle föredra. Så om nån har fördomar mot nån som är det såna som du. Och jag får inte frispel för ni inte instämmer med i min "hyllningskör", jag får frispel för varje gång så kommer alla gnällspikar och gnäller om allt mellan himmel och jord, och ingen bryr sig, håll det för er själva då istället för gnälla på allt.

signatur

Medlem
Skrivet av nils45:

Snyggt men kasst. En ren Battlefield 3 kopia. Tycker synd om dom som köper detta.

Skrivet av lasseman:

Samma bild, förutom himmelen och solen, titta noga så får du se

Bilden försöker väl visa hur bf3filtret skulle se ut på en riktigt bild.. (knepig kontrast (träden), färgmättnad, ljuseffekt osv) ..men de är nog för lite.

signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Kane:

Och jag som du märkte är trött på alla gnällspikar som du som aldrig blir nöjda och ska skrika ut eran negativa rappakalja överallt. Jag är ingen fanboy, jag är bara inte lika anal om allt som du, jag kan uppskatta något även fast det inte är perfekt och exakt som jag skulle föredra. Så om nån har fördomar mot nån som är det såna som du. Och jag får inte frispel för ni inte instämmer med i min "hyllningskör", jag får frispel för varje gång så kommer alla gnällspikar och gnäller om allt mellan himmel och jord, och ingen bryr sig, håll det för er själva då istället för gnälla på allt.

Jag skulle vara supernöjd om spelet var som Bf2 fast med Rainbow Six Raven Shield kännslan på skjutandet och inte Automateld mot varenda fiende och hoppas man träffar 25 skott innan han sökt skydd . Samt

att spelet kändes lika seriöst så som grafiken är.

Så nu fick du sett svar på hur jag skulle kunna bli "nöjd"
(Möjligen ARMA3 fast mp upplägget av BF3/4?)

Medlem

Detta kommer jag inte köpa, ser ju exact ut som bf3. Dom verkar tro att bloom, bloom och mer bloom är vad folk vill ha, och suck på att det är modern combat. Inget köp för mig iallafall

signatur

"I don't know how many years on this earth I got left. I'm gonna get real weird with it."

Medlem

Så jävla orealistisk "film".

Inte fan hade en Rysk attackhelikopter glömt att skjuta ner amerikanarnas helikopter, INNAN den försöker ge sig på männen på marken, sen att de åker upp i en "hiss" och den tål ksp elden från helikoptern är också helt underbart.

Ne fy för de som säger att BF är så realistiskt

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Kane:

Så du menar att man inte ska kritisera en utvecklare eller utgivare på ett forum utan där måste man, enligt dig, lovprisa dessa då de ju bara försöker få mat för dagen. Därför ska man köpa spelen och hålla käft.

Varför tror du att spelen ser ut som de gör idag? Vet du ens hur spelen brukade se ut innan Elite kom och ändrade hela spelindustrin? Hade folk resonerat som du gör då så hade ingen köpt Elite och spelen hade fortsatt att vara Highscore spel utan något som helst djup. Innan du börjar prata om nostalgi hit och dit så kan jag rekommendera dig att ta en titt på hur spelen har ändrats genom åren. Kanske förstår du då att det som sker nu är en återgång till hur det var INNAN Elite och det är därför jag iaf inte gillar det för fem öre.

Medlem

Om det faktiskt stämde innebär det att man inte gillar något spel alls eftersom det inte uppfyller mina barnsliga krav.

Verkar märkligt med tanke på att jag spelar varje kväll, även nya spel. Även indiespel.

Till skillnad från dig så ger jag däremot inte rabatt på spelkvalité för att det är svenskar inblandade.

Kan du tänka dig. Du hade faktiskt helt fel. Bra jobbat!

signatur

Medlem

I slutändan kommer alla köpa och spela det ändå.

Medlem
Skrivet av Salami:
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Kane:

Jag skulle vara supernöjd om spelet var som Bf2 fast med Rainbow Six Raven Shield kännslan på skjutandet och inte Automateld mot varenda fiende och hoppas man träffar 25 skott innan han sökt skydd . Samt

att spelet kändes lika seriöst så som grafiken är.

Så nu fick du sett svar på hur jag skulle kunna bli "nöjd"
(Möjligen ARMA3 fast mp upplägget av BF3/4?)

Ett BF spel i Rainbow Six stil hade varit grymt=).

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Givet att det blir en försäljningssuccé.

signatur

Medlem
Skrivet av Morlizer:

Jag kommer med stor säkerhet inte köpa det så där fallerar ditt alla.

Inaktiv

Det här verkar ju vara precis vad BF klientelet vill ha. Varje gubbe släpar på GRK,GRG,KSP,AK samt 40 magasin _helt_ utan problem. Absorbera 50 plugg saktar inte ens ner en nämnvärt. Mycket adrenalin där. Varför ens ladda om i skydd? Verkar helt onödigt. Massa fina explosioner, rök, dimma, hjältedåd och .. ridå.

Det bästa är trots allt att det förhoppningsvis håller folk som gillar bling-bling och effekter borta från Arma3.

Medlem

Jag kan inte säga att jag blev speciellt sugen på det här. Kommer vara exakt likadant som BF3

Medlem

2 saker man kan göra:
Köp det
Köp det inte

Så enkelt är det

Medlem

Håller med dig HaZe303.
Det verkar att många gnällisar vill att Battlefield ska vara Arma.

Vill du ha realism? Dö på en kula? Botkrig på stor skala? Modmöjligheter? Egna uppdrag? Kör Arma.

Vill du hoppa ut från ett exploderande hus, medans i luften c4 en passerande tank, bli hämtad av en scout helikopter, hoppa fallskärm bakom fienden och kniva en sniper för att sedan bli överkörd av en jeep? Presenterat i ett klart överdrivet paket med löjligt mycke explosioner och kulor som viner över huvudet? Kör Battlefield.
Det är inte svårare än så!

Själv så kommer jag köra båda.

Medlem

Helt klart ser ju spelet bra ut visuellt, men om gameplayet blir någon förbättring sedan bf3 är tveksamt. Fortfarande lite besviken att de inte har annonserat ut bf2143 (om dem ens kommer göra det) vilket är synd.

men detta kommer inte bli ett köp för mig, dels för att det är en inofficiell expansion av bf3 (i mina ögon) och dels att jag inte har resurserna just nu för att uppgradera gamla bettan.

Medlem
Skrivet av Oinky:

Håller med dig HaZe303.
Det verkar att många gnällisar vill att Battlefield ska vara Arma.

Vill du ha realism? Dö på en kula? Botkrig på stor skala? Modmöjligheter? Egna uppdrag? Kör Arma.

Vill du hoppa ut från ett exploderande hus, medans i luften c4 en passerande tank, bli hämtad av en scout helikopter, hoppa fallskärm bakom fienden och kniva en sniper för att sedan bli överkörd av en jeep? Presenterat i ett klart överdrivet paket med löjligt mycke explosioner och kulor som viner över huvudet? Kör Battlefield.
Det är inte svårare än så!

Själv så kommer jag köra båda.

Som jag tolkar det vill många att det ska vara som BF var innan det hämtade inspiration från CoD och blev "fördummat". Tror inte alls de är ute efter ett spel som Arma om så vore fallet så hade de nog inte köpt BF 2 alls eller? Före Arma fanns Operation Flashpoint och det kom innan BF 2 och var inte i närheten av samma spel.

Medlem
Skrivet av PcGamer:
Skrivet av Morlizer:

Jag kommer med stor säkerhet inte köpa det så där fallerar ditt alla.

Med stor säkerhet låter det inte som att du har bestämt dig 100% så där faller ditt resonemang.

Skriv svar