I juli får du chansen att testa Firefall

Robot
I juli får du chansen att testa Firefall

Juli är månaden för dig som inte vet var du ska göra av all tid din och har förkärlek till mmo-spel.

#firefall, #red-5-studios


Medlem
I juli får du chansen att testa Firefall

Innebär det att de äntligen kommer öppna EU-servrar?

Medlem

Wow, det var på tiden. Spelet har ju varit i Closed Beta ca 4-5 år eller nåt.

Medlem

Har testat lite grann och tyckte inte det var så roligt. Gav upp efter 30 min, det var dock lite för att ljudet hängde sig med. Jag borde kanske ge det en chans till.

Jag har hursomhelst 4 nycklar till betan om någon vill ha, PM:a mig bara så skickar jag en om de inte är slut.

Medlem
Skrivet av asdfg:

Innebär det att de äntligen kommer öppna EU-servrar?

Vad snackar du om? De har rendan massvis med eu servar. Eller ja "Shards" vilket är instancer som man hamnar på när man loggar in.
Vad som bestämmer vilken shard du hamnar på är din vän lista samt din arme.

Jag har 40 +-5 ms ping när jag spelar.

Med sitt nuvarande innehåll så kommer spelet floppa.
Får hoppas att de har en massa saker som de inte rullat ut på servrarna ännu.

Medlem

Sitter väl på 2-3 invites, så om någon inte "orkar" vänta tills den öppna betan drar igång, skicka ett PM till mig så kan jag få iväg en nyckel till er

Medlem

Finns ju inget att göra i spelet


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Sitter själv på 5 invites om någon vill ha. bara att pm:a.

Undrar om någon på FZ sälv har testat Firefall.

Medlem
Skrivet av carai_caldazar:

Sitter själv på 5 invites om någon vill ha. bara att pm:a.

Undrar om någon på FZ sälv har testat Firefall.

Skulle gärna vela ha en invite ^^

zsm
Medlem

Är PVE milestone släppt ännu, eller är det mer eller mindre samma gamla thump-grind?

Medlem
Skrivet av zsm:

Är PVE milestone släppt ännu, eller är det mer eller mindre samma gamla thump-grind?

Har själv inte lirat på ett bra tag (hoppade in igår igen), senaste Milestone patchen så revampade de:
Progression (igen )
Crafting
"Bytt ut" alla Resurser ,du kan omvandla dina gamla till Beta crystite, som senare kommer kunna spenderas på exsklusiva saker som tack för att man har varit med "från början" t.ex 5% permanent resource gain, nytt roligt Pet, en unik LGV osv osv.

PvE och PvP har separata Frames nu, inte hunnit testa så mkt pvp just nu.
Thumpers finns i 2 varianter nu, Personal stock/Light/medium/heavy och är rekomenderade för 1-2 players
Squad Thumpers Stock/light/medium/heavy, 4-5 players, och större kapacitet

-Alla- thumpers vare sig squad eller personal, "spawnar" ett dynamiskt event, så hjälper du till i närheten får du en liten % utav resurserna även om du inte är i squad med personen som drog ner thumpern. (Igen aning om det dras från den totala mängeden, eller bara "läggs till")

Lite nya dynamiska (ARES missions) events, revampat några gamla t.ex crashed thumper och lite sånt.

Det är väl allt som är nytt.
Sen är det ju från förra milestone patchen, med Chosen incursions, chosen tar över outposts/watchtowers osv, finns ju någon "raid" typ som du måste crafta grejjer till att ens dra igång och behöver en -hel del- players för att klara av.

Allt som allt så är det ganska nice tbh

Edit:
Yupp PvE Milestone

Medlem

väldigt väldigt rörigt spel :/

1
Skriv svar