Diablo 3 fyller ett år

Medlem

ifeelnothing: Både jag och mina vänner spelar massor med spel. Även nya. "Problemet" är att kravet för att fortsätta lira ett spel är att det antingen lovar om förbä'ttring som gör det spelbart på det sätt man vill spela det eller att det faktiskt ÄR ett bra spel.

Uppfyller man inte någon av dem så spelar man inte spelet nån längre tid.

Att Diablo 3 är ett dåligt spel som, inte höjer sig över mängden likadana lir som släppts i parti och minut de senaste årtioendet är inget som är positivt. Att det heller inte lever upp till sina två föregångare är ett problem. Ett av de större problemen för D3 är att hack 'n'n slash som spelstil är totalt ute. Med alla mmorpg har spelarna vant sig vid att kunna bygga sina karaktärer mer individuellt (även om det börjar bli en osanning då det oftast finns en typ av bygge på varje klass i spelen som är "den enda").

D3 levererade inte nånstans enligt mig. Det levde inte upp till hypen. Det var ett random hack n slash. När man failar att leverera spelvärde så brukar i alla fall grafiken vara otrolig. Inte ens där levererar man.

Nytt eller gammalt spelar ingen roll. Förändring för förändrings skull är kontraproduktivt och ger inget mervärde.

För övrigt sträcker jag lite på mig. All kritik som jag haft mot spelet innan det släpptes, när mer eller mindre alla pratade om att D3 skulle bota cancer och få slut på världssvälten, visade sig vara fullt korrekt. Så mycket skit man fått i forum när man gått emot strömmen av ja-sägare. Tänk vad lite insikt, eftertanke och logik kan göra


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Inaktiv
Skrivet av Kane:

Jag vet verkligen ingen som spelar D3 än. Däremot vet jag folk som faktiskt spelar D1 och D2 än...

Spelet höll inte ens ett år.

Spelet höll inte ens från dag 1.

Medlem

Haters gonna hate. fortfarande ett bra spel. fattar inte hur folk kan HATA ett spel. eller så trollar dom.

Medlem
Skrivet av mrburner:
Skrivet av Jelen:

Det positiva med det gångna året är att Blizzards misslyckande har öppnat upp dörrar för många andra dungeon crawlers som annars knappt skulle synas.

För villiga spelare kan jag rekommendera Torchlight 2 (Finns på Steam) eller Path of Exile (Free to Play, INGET pay to win).

Båda är fenomenala spel som lyckas fånga Diablo 2s anda, och skulle antagligen inte fått någon uppmärksamhet om Diablo 3 var bättre.

Hur menar du att Torchlight 2 fångar Diablo 2:s anda bättre än Diablo 3? Jag menar inte att vara dryg, jag håller bara inte med dig.

Det är kul?

(Ett seriösare svar skulle vara att alla items som droppar har väldigt många olika stats / prefixes / sockets / bonusar, vilket liknar D2 till hög grad. D3 hade ett fåtal som alla var väldigt tråkiga.)

Medlem
Skrivet av Jelen:

Det positiva med det gångna året är att Blizzards misslyckande har öppnat upp dörrar för många andra dungeon crawlers som annars knappt skulle synas.

För villiga spelare kan jag rekommendera Torchlight 2 (Finns på Steam) eller Path of Exile (Free to Play, INGET pay to win).

Båda är fenomenala spel som lyckas fånga Diablo 2s anda, och skulle antagligen inte fått någon uppmärksamhet om Diablo 3 var bättre.

Men Path of Exile hade sååååå jädra stela animationer så jag pallade inte spela mer. Men annars var det awesome som det där med skillträdet etc etc

Inaktiv

Diablo III blev en mycket stor besvikelse.

Medlem
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av Jelen:

Det positiva med det gångna året är att Blizzards misslyckande har öppnat upp dörrar för många andra dungeon crawlers som annars knappt skulle synas.

För villiga spelare kan jag rekommendera Torchlight 2 (Finns på Steam) eller Path of Exile (Free to Play, INGET pay to win).

Båda är fenomenala spel som lyckas fånga Diablo 2s anda, och skulle antagligen inte fått någon uppmärksamhet om Diablo 3 var bättre.

Men Path of Exile hade sååååå jädra stela animationer så jag pallade inte spela mer. Men annars var det awesome som det där med skillträdet etc etc

Låt mig gissa, du kom till lvl 20 typ?

POE är ett spel som först kommer igång och får fart när man närmar sig lvl 50-60+

I början är det slött och kan upplevas segt, vilket i min mening ej är något negativt då man får en bra känsla av att sin karaktär har förbättrats under vägens gång... Men dagens spelare har ju tålamod lika med noll, mycket tack till hur skitspelen (COD, asscreed etc etc..) är uppbyggda.

Medlem
Skrivet av starbuckxks:

Haters gonna hate. fortfarande ett bra spel. fattar inte hur folk kan HATA ett spel. eller så trollar dom.

Jag HATAR inte spelet. Jag småhatar människorna som förstörde IP:t som jag verkligen tyckte om. D3 var en väldig besvikelse för mig, men att säga att det är ett "värdelöst" spel är lite väl löjligt. Det är ett helt ok spel, men ingen värdig uppföljare i Diablo-serien i mitt tycke.

Medlem
Skrivet av Kane:

ifeelnothing: Både jag och mina vänner spelar massor med spel. Även nya. "Problemet" är att kravet för att fortsätta lira ett spel är att det antingen lovar om förbättring som gör det spelbart på det sätt man vill spela det eller att det faktiskt ÄR ett bra spel.

Uppfyller man inte någon av dem så spelar man inte spelet nån längre tid.

Att det heller inte lever upp till sina två föregångare är ett problem.

Nytt eller gammalt spelar ingen roll. Förändring för förändrings skull är kontraproduktivt och ger inget mervärde.

För övrigt sträcker jag lite på mig. All kritik som jag haft mot spelet innan det släpptes visade sig vara fullt korrekt. Så mycket skit man fått i forum när man gått emot strömmen av ja-sägare. Tänk vad lite insikt, eftertanke och logik kan göra

Jag kan ha varit en aning otydlig då jag inte ger ett korvöre åt blizzards håll. Fan jag köpte t.o.m Diablo II begagnat till min ps etta för hundratrettiotvå år sedan. Det skulle aldrig falla mig in att betala pengar för en produkt som straffar spelarna som faktiskt betalar pengar för att få en trevlig spelupplevelse men möts av krångel och krav om ständig uppkoppling. Jag lägger hellre pengarna på kvalitet och företag som behandlar sina kunder väl genom att skrota allt vad drm-skydd innebär och levererar en spelbar produkt (läs CD projekt). Nu är iofs Cdp.pl innblandat med Activision Blizzard i Polen, men men.

Att du sträcker på dig när det gäller att du kritiserade ett spel innan det släppts är väl inte så duktigt. Jag menar det krävs inte mycket tankeverksamhet för att inse hur besvikna folk skulle bli på D3 då det skulle vara en omöjlighet att leva upp till den enorma hype som folk byggt upp under ett helt årtionde. Jag förstår att du fått mycket mothugg på diverse forum där det säkert hängde hundratals hypemaskiner som inte trodde annat än att det skulle komma en drömprodukt från deras favorit Blizzard.

Men likt förbannat så var många skolbänkar tomma veckorna efter D3 släpptes. Att du och jag inte var förtjusta i spelet ifråga är kanske inte så konstigt ändå. Vi är inte 13 år längre och har därför roligare med spel som släpptes med vår generation i åtanke ett decennium bakåt i tiden. Eller alla hundratals finfina spel som släppts i skuggan av varje hype-projekt under åren. Det är inte vi som förändrats drastiskt utan världen runt omkring oss där nya generationer spelsugna människor tillkommit och som inte alltid har våra idéer om hur ett bra spel ska bete sig. Sen kan man bara beklaga att många verkar ha överseende med att deras spel inte är i speldugligt skick från dag 1.

Medlem

1500h och fortfarande kul som fean!!

Ha den äran Dibbe!!!


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av Jelen:

Det positiva med det gångna året är att Blizzards misslyckande har öppnat upp dörrar för många andra dungeon crawlers som annars knappt skulle synas.

För villiga spelare kan jag rekommendera Torchlight 2 (Finns på Steam) eller Path of Exile (Free to Play, INGET pay to win).

Båda är fenomenala spel som lyckas fånga Diablo 2s anda, och skulle antagligen inte fått någon uppmärksamhet om Diablo 3 var bättre.

Men Path of Exile hade sååååå jädra stela animationer så jag pallade inte spela mer. Men annars var det awesome som det där med skillträdet etc etc

Låt mig gissa, du kom till lvl 20 typ?

POE är ett spel som först kommer igång och får fart när man närmar sig lvl 50-60+

I början är det slött och kan upplevas segt, vilket i min mening ej är något negativt då man får en bra känsla av att sin karaktär har förbättrats under vägens gång... Men dagens spelare har ju tålamod lika med noll, mycket tack till hur skitspelen (COD, asscreed etc etc..) är uppbyggda.

Ja tyvärr, men jag tyckte inte om animationerna, annars var det ett gött spel Men tålamod har jag, är ju RPG/MMO nörd GW2 nötas duktigt fortfarande och Diablo 3 faktiskt hehe. Så tålamod är inte ett problem för min del. Jag vill gärna ge Path of Exile en chans, kanske ta och lira det igen iaf.

Medlem

Kan någon bekräfta ifall World-Pvp finns än? Som dom visade innan det släpptes att det skulle finnas.

Medlem
Skrivet av ifeelnothing:
Skrivet av Kane:

ifeelnothing: Både jag och mina vänner spelar massor med spel. Även nya. "Problemet" är att kravet för att fortsätta lira ett spel är att det antingen lovar om förbättring som gör det spelbart på det sätt man vill spela det eller att det faktiskt ÄR ett bra spel.

Uppfyller man inte någon av dem så spelar man inte spelet nån längre tid.

Att det heller inte lever upp till sina två föregångare är ett problem.

Nytt eller gammalt spelar ingen roll. Förändring för förändrings skull är kontraproduktivt och ger inget mervärde.

För övrigt sträcker jag lite på mig. All kritik som jag haft mot spelet innan det släpptes visade sig vara fullt korrekt. Så mycket skit man fått i forum när man gått emot strömmen av ja-sägare. Tänk vad lite insikt, eftertanke och logik kan göra

Jag kan ha varit en aning otydlig då jag inte ger ett korvöre åt blizzards håll. Fan jag köpte t.o.m Diablo II begagnat till min ps etta för hundratrettiotvå år sedan. Det skulle aldrig falla mig in att betala pengar för en produkt som straffar spelarna som faktiskt betalar pengar för att få en trevlig spelupplevelse men möts av krångel och krav om ständig uppkoppling. Jag lägger hellre pengarna på kvalitet och företag som behandlar sina kunder väl genom att skrota allt vad drm-skydd innebär och levererar en spelbar produkt (läs CD projekt). Nu är iofs Cdp.pl innblandat med Activision Blizzard i Polen, men men.

Att du sträcker på dig när det gäller att du kritiserade ett spel innan det släppts är väl inte så duktigt. Jag menar det krävs inte mycket tankeverksamhet för att inse hur besvikna folk skulle bli på D3 då det skulle vara en omöjlighet att leva upp till den enorma hype som folk byggt upp under ett helt årtionde. Jag förstår att du fått mycket mothugg på diverse forum där det säkert hängde hundratals hypemaskiner som inte trodde annat än att det skulle komma en drömprodukt från deras favorit Blizzard.

Men likt förbannat så var många skolbänkar tomma veckorna efter D3 släpptes. Att du och jag inte var förtjusta i spelet ifråga är kanske inte så konstigt ändå. Vi är inte 13 år längre och har därför roligare med spel som släpptes med vår generation i åtanke ett decennium bakåt i tiden. Eller alla hundratals finfina spel som släppts i skuggan av varje hype-projekt under åren. Det är inte vi som förändrats drastiskt utan världen runt omkring oss där nya generationer spelsugna människor tillkommit och som inte alltid har våra idéer om hur ett bra spel ska bete sig. Sen kan man bara beklaga att många verkar ha överseende med att deras spel inte är i speldugligt skick från dag 1.

Blir inte riktigt klok på dig. Undertonen av att man skulle blivit gammal och därför inte gillar nya spel känner jag i din post men det är ju inte sant. Nya spel spelas fortfarande men för att man ska stanna vid ett spel krävs fortfarande att en eller två av punkterna i tidigare post uppfylls.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem

Blivit bättre sen dem fick ny Game Director, men det skulle ha skett tidigare.

Spelar då och då är rätt skoj att lira me lite kompisar mellan varven i väntan på Grim Dawn vilket jag ska köpa nästa månad för att spela Alphan

Medlem

Visst. Det här spelet är bra på sina sätt. Det ÄR snyggt. Det KÄNNS bra. Det är liksom ett bra spel. Men det saknar något stort. EPICNESS. Blizzard har alltid varit ett företag som levererar något vi inte ens visste fanns. en känsla i ett spel vi aldrig trodde vi kunde uppfylla. Detta är bara skräp i jämnförelse och det är en skam mot Blizzards gamla arbetslag som gjorde 1:an och 2:an. Skandalöst att deras pengar behov var tvunget att förstöra det bästa (enligt mig) spelet blizzard gjort någonsin.

Medlem
Skrivet av Sviskon:
Skrivet av Jonrei:
Skrivet av Jelen:

Det positiva med det gångna året är att Blizzards misslyckande har öppnat upp dörrar för många andra dungeon crawlers som annars knappt skulle synas.

För villiga spelare kan jag rekommendera Torchlight 2 (Finns på Steam) eller Path of Exile (Free to Play, INGET pay to win).

Båda är fenomenala spel som lyckas fånga Diablo 2s anda, och skulle antagligen inte fått någon uppmärksamhet om Diablo 3 var bättre.

Men Path of Exile hade sååååå jädra stela animationer så jag pallade inte spela mer. Men annars var det awesome som det där med skillträdet etc etc

Låt mig gissa, du kom till lvl 20 typ?

POE är ett spel som först kommer igång och får fart när man närmar sig lvl 50-60+

I början är det slött och kan upplevas segt, vilket i min mening ej är något negativt då man får en bra känsla av att sin karaktär har förbättrats under vägens gång... Men dagens spelare har ju tålamod lika med noll, mycket tack till hur skitspelen (COD, asscreed etc etc..) är uppbyggda.

Låt mig gissa, Animationerna ändras inte på lvl 50-60?

En till gissning du läste inte vad han/hon skrev?


signatur

IDKFA

Medlem

Stort grattis till D3!

Spelade från dag ett väldigt seriöst i några månader men tappade suget när progress inte gick att göra ifall man inte hade tur med droppsen. Slutade spela men fick upp ögonen för det igen efter att det blivit patchat och nu är det jävligt roligt igen!


signatur

Submission is for the weak

Medlem

Ztrife: Det finns pvp som kallas för "brawling". Men det är nog mest bara nåt som är skoj för 5 minuter. Då det är väldig obalanserat. Dock ej ingen world pvp. Tror nästan de gav upp den idéen eller tillbaka på ritbordet.

Sen lansering har det varit i princip 8 stor patches och fler hotfixes. Det som de har gjort med det är i princip Paragon leveling upp till 100, som förbättrar magic drop chance o gold. Sen så har de gjort en itemization, något som skulle ge bättre koll på item level. Sen en viss dungeon med två bossar åt gången och något kallat MP(Monster Power level), som ökar svårighets graden på alla mobs. Sen det sista o mest nyligen gjorda är en viss balansering på antal monsters. Så om t.ex i gamla inferno kunde du inte möta mer än exempelvis 40, nu har det mer än dubblats i vissa fall. Stannade på ett ställe i act 1 där jag köttade ensam över 120 st. varav 2 elite packs.

De har gjort det mycket bättre sen release... Men det känns som de som håller i D3 nu, är mer en "skeleton crew" (fåtal personer). Patcherna dröjer mer än en månad i vissa fall.

Jag tror de flesta blev besvikna på D3. Jag blev mest besviken på endgame och storyn. Men det går inte att komma ifrån det faktum att spelmotorn och balanseringen blir allt bättre med tiden. Det är mest därför jag fortsätter att spela

Medlem

Jag hoppas att fler inser att det är bättre att vänta med att köpa spel. Det finns en (1) nackdel: man är inte först ut. Det finns drösvis med fördelar: patchat spel där de flesta fel åtgärdats med bättre spelupplevelse som följd, billigare spel och mer information om eventuella brister/upplägg (ex. förklarad spelmekanik i Resident Evil 6) eller nya modes med inkluderat material (ex. hard mode i Dragon's Dogma) och omdömen från spelare.


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av redruM:
Skrivet av nudedude:

1 år?

blizzard ha knappt lyft ett finger för att förbättra diablo 3.

Det där påståendet är så jävla osant. Spelet uppdateras kontinuerligt och har blivit bra mycket bättre. Det enda alla människor surar över är att det inte levde upp till hypen. Hade spelet bara kommit random och hetat Path of Exile istället så hade alla tyckt att spelet var skitbra. Det var en omöjlighet att leva upp till den hypen som cirkulerade runt spelet. Jag hade roligt när det släpptes och jag har ännu roligare nu. Blizzard lägger ner energi på att fixa saker som behöver fixas, något som numera är alltmer sällsynt bland utvecklare.

Tror inte att spelet skulle kallats skitbra, men det skulle nog vara helt ok i mångas ögon. Problemet är just det att det hette Diablo 3 och hade större förväntningar pga tidigare succéer. Det var helt enkelt för mycket skillnad och dåligt genomförande med både buggar, itemdrop rate och den idiotiska implementeringen av AH/RMAH.
Låsningen till 4 skills och som frånbörjan var ett ganska coolt runeskill system, tillslut blev trist och mer än hälften av förändringarna av skillsen blev gimicks/oanvändbara i normalt spelande. Det fanns fler kombinationer och spells blev ändrade mer än bara:
- längre cost
- kortare cooldown
- större area
- mer skada + högre cost
osv.
Jag satt själv och kollade skills och kombinationer som skulle fungera under utvecklingen av spelet, men när mycket ändrades och spelet väl släpptes fanns det knappt något rum för innovativa och roliga kombinationer om du ville spela Hell act 2+, och svåraste fanns det nästan ingen riktning utom den mest optimala för någon form av progress.

Men som sagt, ja spelet hade fått ett helt annat mottagande för att det hade inte varit en uppföljare, bara ett nytt spel i samma genre. Det gör tyvärr inte Diablo 3 som det faktiskt hette till en värdig uppföljare när det släpptes och inte riktigt där än, även om de skett mycket bra förändringar i spelet.

Dock ser jag nog ändå fram emot att se hur spelet utvecklas till expansionen, för den vill jag testa även om det bara är för att få ett bättre avslut på storyn som egentligen inte fick någon avslutning.

Medlem
Skrivet av Jelen:
Skrivet av mrburner:
Skrivet av Jelen:

Det positiva med det gångna året är att Blizzards misslyckande har öppnat upp dörrar för många andra dungeon crawlers som annars knappt skulle synas.

För villiga spelare kan jag rekommendera Torchlight 2 (Finns på Steam) eller Path of Exile (Free to Play, INGET pay to win).

Båda är fenomenala spel som lyckas fånga Diablo 2s anda, och skulle antagligen inte fått någon uppmärksamhet om Diablo 3 var bättre.

Hur menar du att Torchlight 2 fångar Diablo 2:s anda bättre än Diablo 3? Jag menar inte att vara dryg, jag håller bara inte med dig.

Det är kul?

(Ett seriösare svar skulle vara att alla items som droppar har väldigt många olika stats / prefixes / sockets / bonusar, vilket liknar D2 till hög grad. D3 hade ett fåtal som alla var väldigt tråkiga.)

Jag tyckte inte att det spelet var särskilt roligt alls, faktiskt. Det var ju bättre än det första, eftersom det blev fruktansvärt enformigt efter ett tag.
Storyn i Torchlight 2 kändes också väldigt hastigt påklistrad. Jag säger inte att storyn i Diablo 3 är fantastisk, men där finns redan en enorm historia bakom tack vare de andra spelen.

På den bonusfronten hade Diablo 3 kunnat utfört det hela bättre däremot, men det kanske blir svårt att balansera bra - jag vet inte. Men det har de ju också fixat med legendariska föremål och de bonusar de besitter. Jag får oftast minst ett legendariskt föremål per spelsession numer.

Jag måste bara säga att spelet är ganska mycket bättre nu. Jag hade slutat att spela för ett bra tag sedan. Men testade det igen när patch 1.0.8 kom, och jag måste säga att det drog mig tillbaka ganska snabbt. Jag blir fortfarande trött och röd i ögonen av spelet, däremot, så där är Torchlight 2 och Diablo 3 mycket lika

Nu tar jag en tur ut i solen och hoppas på att jag skrev någorlunda vettigt, annars beklagar jag mig :3

Medlem

Spelade igenom spelet på alla svårihetsgrader
Roligt var det med ... Helt k spel . synd att det inte höll sig i längden men men


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Är det för sent för abort?

Medlem
Skrivet av Ziljun:

Ångrar så mycket att jag spenderade 500kr på det. Spelade i typ 1 timme. Gör fan ont när jag tänker på allt annat jag kunde ha gjort med de pengarna

"ALLT jag kunde gjort för de pengarna" , du får det att låta som en förmögenhet.

500kr...

Medlem
Skrivet av ReGGaeBOSS:
Skrivet av Ziljun:

Ångrar så mycket att jag spenderade 500kr på det. Spelade i typ 1 timme. Gör fan ont när jag tänker på allt annat jag kunde ha gjort med de pengarna

"ALLT jag kunde gjort för de pengarna" , du får det att låta som en förmögenhet.

500kr...

Köpa fett med kebab

Inaktiv
Skrivet av Hannu:

När Diablo 2 fyllde ett år så spelade jag det fortfarande likaså Diablo 1, samma gäller inte Diablo 3.

^ Jag spelar fortfarande Diablo 1 och 2 ibland, Diablo 1 fyller 17 år till vintern..

Ser ingen anledning till att fira Diablo 3, sörja om något.

Inaktiv
Skrivet av mrburner:

Storyn i Torchlight 2 kändes också väldigt hastigt påklistrad. Jag säger inte att storyn i Diablo 3 är fantastisk, men där finns redan en enorm historia bakom tack vare de andra spelen.

Storyn i Blizzards spel är banal. Med tanke på hur mycket pengar de har borde de kunna hyra duktiga författare, men de verkar vilja hålla sig till c-teamet. Vilken billig sf-bok som helst är mer originell och bättre skriven. Det kan förstås vara problem med toppstyrning, att författarna inte har fria händer så att säga.

TL2 har en simpel "spel"-story, men de döljer det inte med påkostade CGI-filmer och svulstig musik.

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av mrburner:

Storyn i Torchlight 2 kändes också väldigt hastigt påklistrad. Jag säger inte att storyn i Diablo 3 är fantastisk, men där finns redan en enorm historia bakom tack vare de andra spelen.

Storyn i Blizzards spel är banal. Med tanke på hur mycket pengar de har borde de kunna hyra duktiga författare, men de verkar vilja hålla sig till c-teamet. Vilken billig sf-bok som helst är mer originell och bättre skriven. Det kan förstås vara problem med toppstyrning, att författarna inte har fria händer så att säga.

TL2 har en simpel "spel"-story, men de döljer det inte med påkostade CGI-filmer och svulstig musik.

Storyn i diablo 3 må inte vara den bästa men du ska inte komma och säga att loren och storyn till blizzards andra spel (bort sett från wow) är dålig för då verkar det bara som om du inte läst mycket ur dem.
WoW har egentligen ingen dålig lore/story heller men de har böjt, bänt och vridigt på den ursprungliga warcraft loren så mycket i expansionerna för att passa spelet att det gick dem riktiga hardcore lore fansen på nerverna.

12
Skriv svar