Fallout 4 presenteras i december?

Medlem

Vet inte om det bara är jag? Men jag föredrog Fallout 3 före New Vegas. Mest för atmosfären dom lyckades skapa i 3:an. Jag gillar verkligen humorn och den där känslan av 40-50-tal möter framtidens apokalyps. Förvisso är det lite så med i New Vegas med men spelet som sådant kändes bara jävla rörigt, och personligen hade jag svårt att hänga med i missionen. Hela tiden fick jag känslan av att ha missat något.

En annan sak jag gillade med Fallout 3 var alla gömställen för loot och hemliga grottor, skjul mm man kunde finna om man var noggran eller lade ihop alla ledtrådar man fick/fann.

Hoppas att Fallout 4 blir något liknande som 3:an, då blir jag nöjd!

Själv tänker jag inte hypa innan Utvecklaren själv bekräftar och börjar visa bilder och gameplay.
Är helt enkelt för vagt nu.


signatur

"Satire is meant to ridicule power. If you are laughing at people who are hurting, it's not satire, it's bullying." - Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Zkitz0:

Älskar Fallout , verkligen älskar det men jag hoppas verkligen INTE att det är ett MMO om det nu är F4. Co-op dock då snackar vi

Vet inte om jag skulle vilja ha co-op spel. Om de lyckas uppdatera motorn så att den är bättre med atmosfärer så är det något väldigt speciellt med att känna sig ensam i en dystopisk värld. Samma med skräckfilm, blir bättre upplevelse av att titta på det själv.

Förstår ju vad du menar men sen så är du ju inte tvingad till att lira Co-op om du inte vill . Tror ändå att dom hade vunnit på att har med det alternativet men det är ju bara vad jag tycker / tror .

Medlem

Vore trevligt att se co-op upp till x antal spelare så man kan vara en grupp som springer runt

Medlem

Vore trevligt ifall de gick tillbaks till rötterna istället för att fortsätta på barnspelsstigen... Men det kommer antagligen aldrig hända.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Zkitz0:
Skrivet av Kaleid:
Skrivet av Zkitz0:

Älskar Fallout , verkligen älskar det men jag hoppas verkligen INTE att det är ett MMO om det nu är F4. Co-op dock då snackar vi

Vet inte om jag skulle vilja ha co-op spel. Om de lyckas uppdatera motorn så att den är bättre med atmosfärer så är det något väldigt speciellt med att känna sig ensam i en dystopisk värld. Samma med skräckfilm, blir bättre upplevelse av att titta på det själv.

Förstår ju vad du menar men sen så är du ju inte tvingad till att lira Co-op om du inte vill . Tror ändå att dom hade vunnit på att har med det alternativet men det är ju bara vad jag tycker / tror .

Dunno. Man brukar märka att spel inte är gjorda för SP när det är gjort med co-up in mind...

Medlem

Fallout 3 var det coolaste singleplayer jag spelat. Sån känsla

S_Z
Medlem
Skrivet av Capitan:

Vet inte om det bara är jag? Men jag föredrog Fallout 3 före New Vegas. Mest för atmosfären dom lyckades skapa i 3:an. Jag gillar verkligen humorn och den där känslan av 40-50-tal möter framtidens apokalyps. Förvisso är det lite så med i New Vegas med men spelet som sådant kändes bara jävla rörigt, och personligen hade jag svårt att hänga med i missionen. Hela tiden fick jag känslan av att ha missat något.

En annan sak jag gillade med Fallout 3 var alla gömställen för loot och hemliga grottor, skjul mm man kunde finna om man var noggran eller lade ihop alla ledtrådar man fick/fann.

Hoppas att Fallout 4 blir något liknande som 3:an, då blir jag nöjd!

Tycker helt tvärt om

F3 var snyggt grafiskt sätt men det var allt. Inte det minsta genomtänkt design som gav en trovärdig värld. Ingen förklaringen på hur folk kunde överleva o s v. Det fick man i F:NV, en mycket mer trovärdig värld vilket i mina ögon ger en bättre atmosfär.

Nä, enligt mig var F3 var ett ok spel enligt mig men ett dåligt Fallout-spel.

Inaktiv
Medlem

Spelade tyvärr (TYVÄRR) inte de första spelen.. För jag fullkomligt älskar Fallout 3 och New Vegas! Förhoppningarna på en uppföljare är skyhöga!

Väldigt varierande åsikter om spelen bland folk märker jag.. Ångrar som tusan att jag inte lirade de första när de kom ut. Men jag har aldrig gillat turordningsbaserade (bortsett från Worms, på den tiden) spel, så det kan ha varit därför jag förbisåg dem.. Fick Fallout på GOG och provade det men.. Uff, har inte tålamod! Hade det kommit en remake med kraftigt omarbetade menyer etc, eller kanske en version för mobil så kanske. Känns som att de kunde funkat rätt fint som spel man pillar med lite under en bussresa eller en kort sittstund.

123
Skriv svar