De 10 bästa E3-nyheterna – enligt FZ och dig

Inaktiv

Inte i ordning:

GTA:5 till PC
Halo: MCC (100 MP-kartor:))
Crackdown (fullständig förstörelse; realtid, inte scriptat, Azure FTW)
Mirror's Edge
Witcher 3
Ori and the Blind Forrest
Forsa Horizon 2

Inaktiv
Skrivet av Paddington:

Vilka sjukt tråkiga nyheter. Jag visste det. Sånt sömnpiller det där E3 verkar vara alltså.

Var det någon som förväntade sig något annat? 2007.2008,2009 satt man med popcorn och njöt varje E3. På senare år har det sjunkit ner.

Medlem

Witcher 3
Hotline Miami 2
GTA V PC

Medlem

Zelda var utan tvekan årets bästa E3-nyhet.

Medlem

Nintendo var nog vinnaren för mig när det kommer till AAA spelen men den stora vinnaren är nog Elite : Dangerous. Kan inte vänta tills det här spelet är klart och jag har redan väntat i många år på en uppföljare. Elite 3 var en besvikelse, Elite : Dangerous ser mer "next gen" ut än många andra spel.

Inaktiv

Detta är nog ändå det jag ser fram emot mest:

Medlem

En väldigt konstig lista. Bioware på plats 5? De berättade ingenting om det nya Mass Effect förutom att de jobbar på det. Att det är ett nytt Mass Effect spel i görningen har vi vetat ganska länge och de gav oss inget nytt.
Uncharted 4 officiellt på plats 8? Åter igen så var det redan officiellt att en uppföljare är på väg. Trailern så snygg ut men sa ingenting. Det är ingen nyhet.
Witcher 3 däremot visade en trailer med många miljöer och karaktärer som kommer i spelet och visade även up en del gameplay. Ändå platsade det näst längst ner.


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Vilka bomber? Kolla i listan. Allt är i princip uppföljare eller tidigare redan - rejält - annonserat och hypat.

Dock många fina trailers helt klart, där Witcher 3 och Division nog ligger i topp för mig personligen.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kommer FZ lista alla nya IPs och sånna "unannounced games" när E3 väl är över så vi som inte kunnat följa allt lätt kan se vad vi missat för nykomlingar?

Medlem
Skrivet av Vike:

Witcher 3 däremot visade en trailer med många miljöer och karaktärer som kommer i spelet och visade även up en del gameplay. Ändå platsade det näst längst ner.

Grejen är väl att de har visat upp detta spel en mängd gånger nu. Hur många gånger kan man visa samma spel och fortfarande bedömas högt på listor som denna?

Medlem

Få eller inga nya spel på denna E3, synnerligen trist jämfört med godiset vi fick förra året. Nu har jag förvisso inte sett alla spel de tillkännagivit, men supertrötta uppföljare från bland annat Nintendo som bara kan tilltala de mest inbitna fanatikerna. Sen ett stort gäng spel vi redan visste om, vart är det nya, häftiga? Nä, en riktigt dålig E3 i mitt tycke.

Inaktiv

The Witcher 3 och GTA V för PC är det ända jag minns från E3.

Inaktiv
Skrivet av Slashneed:

Nyheten som kanske egentligen borde toppa listan: Spelbranschen överraskar absolut ingen med att återigen skita på allt som har med kvinnliga karaktärer och genustänk att göra.

En del intressant visades på E3, ja. Men synd att det återigen visas upp vilken förjävlig riktning branschen fortfarande strövar emot.

Har du rymt från Aftonbladet?

SoL
Medlem

1. Bloodborne
2. The division
3. The witcher 3
4. No mans sky
5. Routine( hoppades på att få se nånting från Lunar software)

Resten spelar mig ingen roll.

Medlem

Witcher är ju min favvis, men vi vet så mycket redan så jag tänker inte ta med den.

För mig är det nya rainbow six,farcry 4(coop YAAAAY!),Mass effect 4 såklart oj glömde nästan bort Tomb raider!

Helt utan ordning, dessa vart iaf dom som man blev mest intresserad utav för man visste inte mycket om dessa innan, the devision,witcher mfl visste man ju rätt mycket innan om.

Rainbow 6 vart nog största bomben som slääptes på E3 enligt mig

Förstår inte hur folk kan bry sig om gta..... men hepp thats me i guess.

Medlem

spelen jag vett att jag kommer köpa : Witcher 3, Mass effect, Rainbow six, Tomb raider, Battlefield hardline, Assassins creed unity, The division,
star wars battlefront, Far cry 4, fifa 15, nhl 15, inside, ori, mirrors edge2, the crew, dying light,
Dragon Age: Inquisition, evolve, forza horizon 2, Batman arkham knight, Mortal kombat x, No mans sky, Gta V, Uncharted 4,
Dead island 2, Destiny, Grim fandango, The last of us, Bloodborne, LBP 3, the order 1886. sims 4, Call of duty.


signatur

God is dead

Medlem

rainbow six slår, enligt mig, alla nyheterna på fingrarna rejält.
efter det så dör jag nästan utav längtan tills GTA släpps på PC.
the witcher såg ju onekligen bra ut, så lär nog slänga ett öga på det och sist men inte minst farcry 4 då jag alltid har spelat dessa spel då jag älskar miljöerna.

Medlem

Att GTA 5 kommer till senaste konsolen och PC. Är ingen nr 1 nyhet. Hur många av er som läst det här artikeln inte lirat GTA 5? Exakt, så nu, hur många av er kommer lira GTV 5 igen, en gång till bara för att det släpps till nyare konsoler? Personligt, fattar inte varför gta med i E3

Medlem

Doom 4 för att sticka ut då.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Glaran:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Slashneed:

Nyheten som kanske egentligen borde toppa listan: Spelbranschen överraskar absolut ingen med att återigen skita på allt som har med kvinnliga karaktärer och genustänk att göra.

En del intressant visades på E3, ja. Men synd att det återigen visas upp vilken förjävlig riktning branschen fortfarande strövar emot.

Nu får du gärna utveckla det där lite bättre. För jag hänger inte alls med vad du talar om.

Jag såg många spel på E3 som siktar mot toppen och där finns ingen plats för genustänk för allt vi gamers vill ha är bra spel.

Du tror inte att kvinnliga gamers kanske skulle vilja ha möjligheten att spela som kvinnliga karaktärer? Jag har hört många de senaste dagarna som inte är så nöjda. Speciellt när det gäller nya Assassin's Creed. De spel som platsar på den verkliga toppen är de som inte kör i samma gamla hjulspår utan som faktiskt vågar ta ut svängarna lite.

Är det verkligen det viktiga i spel? Om karaktären har en penis lr en vagina?
Ta det lite lugnt och tänk på nåt annat än skrevet för en gångs skull...

Inaktiv

The Division

Medlem

De tre stora för mig var

Crackdown
Mass Effect 4
Mirrors Edge


signatur

"The reality is not limited to the perception that we have traditional used." //Paul Stamets

What you don't learn with wisdom, you learn with pain.

Medlem
Skrivet av Slashneed:

Nyheten som kanske egentligen borde toppa listan: Spelbranschen överraskar absolut ingen med att återigen skita på allt som har med kvinnliga karaktärer och genustänk att göra.

En del intressant visades på E3, ja. Men synd att det återigen visas upp vilken förjävlig riktning branschen fortfarande strövar emot.


signatur

I drank what?

Medlem

För mig va det:

Nya WiiU Zelda
No Man's Sky
Ori and the blind forest

Medlem

1. No Mans Sky
2. No Mans Sky
3. GTA V till PC
4. No Mans Sky
5. No Mans Sky
6. Zelda: Wii U
7. No Mans Sky
8. No Mans Sky
9. No Mans Sky
10. No Mans Sky

Medlem

Enda spelet jag vet att jag kommer med säkerhet att köpa är Batman, även om jag tyckte körandet med missiler var lite arkad-varning på. FC4 tar jag på en steam sale.

Medlem

Witcher 3
Mycket indie-spel på båda platformarna.
Grim Fandango

I övrigt så skulle det vara Bioshock, Mirrors Edge och Bloodborne... men då allt verkar ligga långt fram i tiden kändes det just nu ointressant.

Överlag för mycket trailers utan gameplay. Svårt att bli hypad när man inte ser själva spelet.

Medlem
Skrivet av cordylus:
Skrivet av Glaran:
Skrivet av marcus8958:
Skrivet av Slashneed:

Nyheten som kanske egentligen borde toppa listan: Spelbranschen överraskar absolut ingen med att återigen skita på allt som har med kvinnliga karaktärer och genustänk att göra.

En del intressant visades på E3, ja. Men synd att det återigen visas upp vilken förjävlig riktning branschen fortfarande strövar emot.

Nu får du gärna utveckla det där lite bättre. För jag hänger inte alls med vad du talar om.

Jag såg många spel på E3 som siktar mot toppen och där finns ingen plats för genustänk för allt vi gamers vill ha är bra spel.

Du tror inte att kvinnliga gamers kanske skulle vilja ha möjligheten att spela som kvinnliga karaktärer? Jag har hört många de senaste dagarna som inte är så nöjda. Speciellt när det gäller nya Assassin's Creed. De spel som platsar på den verkliga toppen är de som inte kör i samma gamla hjulspår utan som faktiskt vågar ta ut svängarna lite.

Är det verkligen det viktiga i spel? Om karaktären har en penis lr en vagina?
Ta det lite lugnt och tänk på nåt annat än skrevet för en gångs skull...

Med tanke på att 90% är vita män så ja, det verkar viktigt. Kön spelar uppenbarligen redan en roll. Det finns en tydlig obalans. Att argumentera för att "varför ska det spela en roll?" är att försvara den obalansen.

Och till snubben som länkade likesstillingsparadoksen: vad håller du på med?

Inaktiv
Skrivet av Angust:

spelen jag vett att jag kommer köpa : Witcher 3, Mass effect, Rainbow six, Tomb raider, Battlefield hardline, Assassins creed unity, The division,
star wars battlefront, Far cry 4, fifa 15, nhl 15, inside, ori, mirrors edge2, the crew, dying light,
Dragon Age: Inquisition, evolve, forza horizon 2, Batman arkham knight, Mortal kombat x, No mans sky, Gta V, Uncharted 4,
Dead island 2, Destiny, Grim fandango, The last of us, Bloodborne, LBP 3, the order 1886. sims 4, Call of duty., blood borne.

Håller med till 100%.. Fan vad grymma spel : >

Medlem

Men DICE måste få bakläxa i år! De har utvecklat två spel i flera år som kunde ha ägt hela E3 och så mäktar de inte ens med en trailer utan två fjantiga "behind the scenes" filmer...

123
Skriv svar