Rykte: Netflix gör tv-serie av The Legend of Zelda

Robot
Rykte: Netflix gör tv-serie av The Legend of Zelda
Medlem
Rykte: Netflix gör tv-serie av The Legend of Zelda

well excuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuse me netflix men jag är extremt tveksam till detta xD

har hört att dom har beskrivit det som ett game of thrones för yngre


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Svenskt tal

Medlem

Jag förstår inte riktigt "Game of Thrones för barn"-beskrivningen. Game of Thrones är, åtminstone för mig, en massa saker som inte passar barn. Sex, halshuggningar, politik, intriger och en orättvis jävla värld som alltid bestraffar de snälla och rättrådiga. Plus drakar.

En barnversion av det är typ...drakar.

Å andra sidan är ju drakar aldrig fel.

Medlem

NEJ!
Tack...


signatur

Nerd? I prefer the term intelectual badass!

Medlem

Netflix's orginalserier har varit rätt bra grejer än så länge så jag är försiktigt positiv tills jag ser annat.

Medlem

Skippa riktiga skådisar och 3D animera hela historien så kanske.
Så länge det är riktiga skådisar kommer det bli bajs

Igarantueeit.jpg

Medlem

Game of Thrones referensen tar dom till för att ge folk (inom media, investerare etc) som inte har en aning om vad Zelda är, en bild av vad det handlar om i stort. Det är väldigt vanligt att det görs när det släpps nyheter om filmer och serier, och har sällan nått med en reell likhet serierna/filmerna emellan att göra.

Medlem

Men det var inte den enda nyheten om ny serie/film som dök upp nyligen

http://www.blastr.com/2015-2-6/mel-brooks-confirms-developmen...

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Låt oss hoppas att netflix variant blir bättre!


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Haha... Jag satte igång videon, klicka i så jag hamna runt 6:40, scrolla ner för att kolla de andra kommentarerna under tiden, dvs såg inte bilden och ja.... xD

Medlem
Skrivet av waeress:

Men det var inte den enda nyheten om ny serie/film som dök upp nyligen

http://www.blastr.com/2015-2-6/mel-brooks-confirms-developmen...

FAN JAAAAA har tappat räkningen på alla gånger jag sett spaceballs samt den animerade serien dom körde ^^


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Blir Netflixs serie tecknat så är jag på.
Att de beskriver det med Game of Thrones säger väl mer att de inte har någon koll alls på vad Game of Thrones handlar om.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

HAHAHA ännu en dag i det magiska riket Hy-rull


signatur

Game long and prosper

Medlem

Känns som om netflix har tjänat för mycket pengar som ska återinvesteras och nu börjar man få slut på (bra) idéer. Risken är väl att deras ambition att bli "nya HBO" kommer på skam om man satsar för mycket på för många grejer istället för att satsa på några riktigt bra grejer.
Syfy gjorde ju mycket rätt i början och sen blev det mest skit.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Att de beskriver det med Game of Thrones säger väl mer att de inte har någon koll alls på vad Game of Thrones handlar om.

Se min post ovan. Såna jämförelser görs ständigt, det är en del av sälj-snacket för att få media och investerare intresserade. Det är därför jämförelserna nästan alltid är med den för tillfället mest populäraste inom samma genre.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Men men...
Link är ju vänsterhänt!

Medlem

" något mer familjevänligt" där tog tyvär intresset slut

Inaktiv

Kan dom inte hitta på något som inte redan har gjorts?

Inaktiv

Kan dom inte hitta på något som inte redan har gjorts?

Inaktiv

Kan dom inte hitta på något som inte redan har gjorts?

Medlem

För alla Zelda fans finns en parodiserie Legend of Neil. Varken jobb eller barnsäker med vuxenhumor.

Medlem
Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Kan dom inte hitta på något som inte redan har gjorts?

Orange is the new black, House of cards & Hemlock grove är tre originella serier som netflix har gjort.

Medlem
Skrivet av basegnome:
Skrivet av nhagyavi:

Kan dom inte hitta på något som inte redan har gjorts?

Orange is the new black, House of cards & Hemlock grove är tre originella serier som netflix har gjort.

Glöm inte marco polo!

Medlem

Hemlock Grove och Orange is the new Black bygger på böcker. House of Cards är en remake av en brittisk serie. Marco Polo bygger på Marco Polo.


signatur

Sinkh's Lair - En minuts grottkrälande.

Medlem
Skrivet av Rimturs:

Hemlock Grove och Orange is the new Black bygger på böcker. House of Cards är en remake av en brittisk serie. Marco Polo bygger på Marco Polo.

Egentligen är Orange is the new black baserad på memoarer från den riktiga Piper. Missade att House of Cards var en brittisk serie och Hemlock Grove var en bok.

Medlem

Kan folk bara inse att det är 2015. Allt är typ redan gjort. Game of thrones är också gjort på en bok, trots det en förbannat bra serie.

Man kan inte jaga innovation hela tiden eftersom du kan dra paralleller till något som redan gjorts i mer eller mindre allt som skapas idag.

1
Skriv svar